מנהלי קהילה
מובילי קהילה
מכורים לאהבה
במבצע שומר חומות, ניהלנו שתי מערכות.
אחת "רגילה", מול אויב מוכר, אויב שאנחנו בתור מדינה, יודעים או שלא יודעים איך להתמודד, אבל לפחות הכללים ברורים. הוא מכה בנו, אנחנו מכים בו, הוא שונא אותנו, אנחנו שונאים אותו. הם יורים בילדינו, אנחנו בילדיהם - ובליבנו תקווה שפעם פעם מעגל השנאה הזה אי פעם ייגמר וזאת מבלי להיכנס לאידיאולוגיות פוליטיות ( טפו טפו פוליטיקה - חס מלהזכיר)
אבל גם נחשפנו למערכה השנייה, זאת שהייתה ביפו, בלוד, בעכו, בבת-ים, מערכה עם המפלצת הפנימית של כל אחד ואחת מאיתנו. לטעמי המערכה הזו היא מכה בבטן הכואבת של כל תושב ואזרח במדינה .. וזאת מבלי להיכנס לאידיאולוגיות פוליטיות ( טפו טפו פוליטיקה - גועל נפש).
הייתי חייב להכניס את האקטואליה המכוערת הגדולה כדי לשתף את כם באקטואליה שלנו, פונים, פונות וגם קצת מתנדבים ומתנדבות.
לפורום שלנו ( שלי שלך שלה ושלו - של כוווולם) יש וייב משלו. נוצר פה קצב והרמוניה שנוצרת מאליה. כן טוב לא טוב - זה ממש לא משנה. ליצור הזה ששמו הפורום של ער'ן יש חיים מעבר לפונה מסויים, או פעילי קהילה אחר. החיים זורמים להם במדינת פורום ער'ן.
וכמו בכל מדינה לצערנו אנחנו יוצאים למלחמה ושוברים את הכלים.
מלחמה מסוג אחד היא אותה מלחמה בפוסטים אובדניים קונקרטיים. זו מלחמה לגיטימית שאנחנו שונאים, אבל הכללים ידועים והם באמת לטובת ההרמוניה הקהילתית שלנו. אנחנו מטילים את הטיל המונחה ומוחקים את הפוסט תוך כדי הודעה אישית לפונה.
אבל במלחמה מהסוג השני אנחנו קצת חסרי אונים. שכנים בערים מעורבות, שכנים לפורום, חמלה שהפוכת לקנאה, חיבוק שהופך להעלבה וההיעלבות. או אז, מתכנס לו דיקטוריון הפורום ובמפח נפש אנחנו משתמשים בטילים המונחים.
גילוי נאות שלי ושל כל שאר המנהלים - אנחנו שונאים את זה. אנחנו שונאים תמיד ליירט פוסט לא תקין, אבל פוסט אובדני הוא חובה, ואילו פוגרומים בערים מעורבות גורמים לנו, להרגשה מחורבנת. באופן אישי, מחיקה של פוסט שנובע משיימינג, העלבה, היעלבות, הוא כישלון שלי בגרוב שצריך להיות פה.
אני שונא למחוק הודעות, אני שונא להשתמש בפצצות מונחות שיש ברשותי ולפונים שלנו אין - זה לא פייר, זה חלשים מול חזקים.
אז פליז פליז פליז יקרות ויקרים - אל תתנו לנו למחוק ❤️❤️❤️
ואם בגרוב עסקינן אז שנהיה מכורים לאהבה
unicorn1
וואי יאיר איזה יפה כתבת❤️ ובחרת שיר מושלם...
דרור עמי
למה באמת המדיניות היא למחוק פוסטים אובדניים? ההגיון שלי אומר שזה לא אמור לגרום לנזק, אם מצד הכותב, במקרה הטוב זה יגרום לו להקלה, ובמקרה הפחות טוב גם אם לא תהיה הקלה, בכל זאת לפחות הוא התבטא. ואם מצד הקורא, אם הוא החליט לעשות מעשה הוא יעשה את זה גם בלי קשר לאותו פוסט, ואם לא קשה להאמין שפוסט כלשהו באינטרנט יש בכוחו להביא אותו אל הקצה להחליט לעשות מעשה. מניח שהמדיניות הזו מבוססת על מידע מוכח ומחקרים, קשור לאפקט ורתר? אם אני לא טועה האפקט מדבר על מקרה אחר
טובה- את
שאלה נכונה מאד גם לדעתי
אנונימית 300
היי לך דרור עמי, יכולה לומר לך מניסיון אישי שפוסטים אובדניים של אחרים עלולים לערער ולטלטל מאוד את מי שקורא אותם ונפשו קצת רגישה... לא דווקא במובן של לגרום לו לעשות מעשה בעקבותם...
דרור עמי
אני מסכים, אבל באותה מידה גם תיאורי בלהות מפורטים של עינוי וסבל נפשי או סיפורי התעללות וכדומה הם בעלי פוטנציאל נפיץ שיכול לערער נפשות רגישות, ואולי גם לגרום להם לחשוב מחשבות אובדניות, יש אנשים שסף הגירוי שלהם ממש נמוך וחשיפה לכאב נפשי מכל סוג עלולה לדחוף אותו לכיוון מחשבות אובדניות בפרט אם הם אובדניים בעצמם, לא בגלל זה נמחק פוסטים שמכילים כאב וסבל גדול
אנונימית 300
אני חושבת שאני יכולה להבין מה שאתה מסביר על אף שלי מרגיש שיש קצת הבדל - אסכים לגמרי אם תגיד גם שאני טועה וזה פשוט עניין סובייקטיבי..... מה שבטוח מאחלת לך שתרגיש טוב ולא יהיה בך את הצורך הכואב הזה...:heart:
דרור עמי
זה באמת ענין סובייקטיבי, כך שבהחלט את לא טועה, וגם אני בעצמי חושב שיש קצת הבדל, ובכל זאת שאלתי רק כדי להבין יותר טוב מה מונח מאחורי ההחלטה הזו. אולי זה נובע מרגישות יתר שלי לצנזורה וזה מנגן על נקודות פגועות של מחיקה של בני אדם הרגשות והמחשבות שלהם, גם אם בכלל אין מה להשוות ויש הבדלים גדולים. תודה. מאחל גם לך ולכולנו לסבול פחות ולהרגיש טוב יותר :heart:
עגנון
כשאדם רוצה להתאבד חשוב לדעת על כך ולעזור לו לא להתאבד, אבל צריך להיזהר שרצונו להתאבד לא ישפיע על אחרים לרצות להתאבד.
Be and Be
שלום יאיר, סליחה על הבורות, איני יודע מה היה ביפו ובבת ים ובעכו ובלוד, תוכל לעדכן אותי בבקשה ?
אנונימית 300
זה לא מעכשיו... בתקופת שומר החומות היו הרבה עימותים ופרעות בין אזרחים ערבים לתושבים... באמת לא שמעת?
Be and Be
בעיני זה די דומה למלחמה הראשונה. גם במלחמת השחרור היו לנו חזיתות מול צבאות ערב, וגם מול התושבים הערבים בערים המעורבות כמי יפו ועכו (וואלה העבר חוזר על עצמו), ומצד אחד יש הבדל בין שתי המערכות, ומהצד השני אין.