מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולהמערכות יחסים רופא- חולה

מערכות יחסים רופא- חולה

17/07/21 11:33
8 תגובות

לאחרונה " חוויתי " ברמה האישית שנאלצנו להגיע לרופא מקצועי " מחוץ לתור" בשל כאבי תופת (והתור הקרוב היה חודשיים ) . הרופא בלשון המעטה " נפנף " אותנו בזה הלשון : אני לא חדר מיון " והראה לנו את הדרך החוצה !!!!! לא היה כל "לחץ" ורשימת הממתינים במסדרון אפשרה טיפול . טיפול פניות הציבור באותה תלונה - " טיוח "
האם משהו חווה אירוע דומה ?


תגובות

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
18/07/21 15:28

שלום רב, ניתן לפנות בתלונה על התנהלות הרופא למשרד הבריאות ולהסתדרות הרפואית ולהנהלת הקופה. יחד עם זאת, ולמרות התנהלותו הלא נעימה של הרופא, אין לרופא חובה לקבל מטופלים ללא תור או הסדרה. הרופא בקהילה אינו אמון על מתן מענה לפניות דחופות. בנוסף, למרות דעתך על מספר האנשים בתור, תשומת ליבך שאלו אנשים שקבעו תור מבעוד מועד וזכאים לזמן הראוי שהרופא יעניק להם בבדיקה. במצבי חירום יש להתנהל כך - בפניה למוקד או לרופא המשפחה וניתן גם לרופא מומחה (בכפוף לקביעת תור או הגעה וקבלת אישור כניסה לרופא דרך מזכירות המרפאה) ולבקש הפניה למיון או פניה למוקדי חירום שמפעילות הקופות. רופאים מומחים רבים משאירים תור או שניים פנויים למקרים דחופים וכדאי לבדוק במזכירות טרם ההגעה, בנוסף, לחלק מהקופות יש מרכזי בריאות בהם מקבל רופא תורן במגוון התמחויות מקרים דחופים. כמובן שאם הרופא המומחה מסכים לבדוק, זה מצוין, אבל שוב, זה לא מחובתו לקבל מטופלים שהגיעו בשל סיבה דחופה. בברכה, עו"ד אדריאנה שוורץ

אילן.בראון
18/07/21 22:48

1. הפניתי תץונה למשרד הבריאות בנושא 2. כמו כל דבר בחיים צריך למצוא את האיזון בין מה שאפשר / מה חייבים והיכן משפעילים שיקול דעת תוך כדי לימוד זכויותי נתקלתי: במסמך של פרופסור אבינועם רכס ( אפריל ,2014 ) מהסתדרות הרפואית " האתיקה רפואית כללים וניירות עמדה ההסתדרות הרפואית בישראל אתיקה רפואית כללים וניירות עמדת עמדה . פרק ג : 1 .הרופא ישים את טובתו של המטופל בראש מעייניו, קודם לכל עניין אחר. 2 .הרופא יפעל, כמיטב יכולתו, על מנת לשמור ולשפר את בריאותם הגופנית והנפשית של המטופל כפרט ושל החברה ככלל. 3 .הרופא יפעל על מנת לרפא את המטופל, להקל את סבלו, למנוע ממנו מחלות ולהקטין את נזקיהן, והכול תוך נקיטת טיפול רפואי מקצועי ועדכני ומתוך יחס של חמלה ושמירה על כבוד המטופל וזכויותיו. רופא חייב להיות אנושי ואדם לפחות כמו בעל מקצוע - דבר זה לא התקיים במקרה שלנו .

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
19/07/21 9:50

שלום רב, אני כמובן מסכימה לחלוטין שכל אדם ולבטח מטפל צריך להיות אנושי ולהפעיל שיקול דעת. לשמחתנו יש אנשים ורופאים כאלו אבל לצערנו יש אנשים ורופאים שאינם כאלו. תשובתי לך היתה באשר לזכויות ולחובות שיש למטופלים ומטפלים במקרים של צורך בבדיקה דחופה. בריאות איתנה.

מנחם-שאול
19/07/21 12:30

אילן שלום , לצערי נתקלתי ביחס דומה 2-3 פעמים . למען הגילוי הנאות , נתקלתי גם ביחס שונה ומתחשב של רופאים אחרים . בפעם הראשונה כתבתי מכתב תלונה לקופת החולים , לא זכיתי להתייחסות . כעובדה - קיים מחסור ברופאים מקצועיים בתחומים רבים ובמיוחד במקצועות כמו נוירולוגיה , גאסטרו , אורטפודיה בתחומים מסוימים , כירורגיה בתחומים מסוימים ועוד וככל שמתרחקים מאזור המרכז המחסור מחריף .. לצערי , הפתרון המעשי הוא פנייה ליועצי השב"ן או לרפואה הפרטית , עובדה זאת מוכרת ונכתב/שודר עליה לא מעט בתקשורת .

אילן.בראון
19/07/21 13:48

אני מחפש את הנוהל אשר מאפשר לרופא לא לקבל מוטפל , שמטופל מצוי במצב מצוקה של כאבים . אסור לרופא לעסוק ברפואה באם הוא ניחן בתכונות אנוש. רוע, אטימות נכללים אצלי בתכונות הללו

מנחם-שאול
19/07/21 14:08

חושש שאין נוהל כזה . באחת הפעמים הקיצוניות _לפני שנים ) הגעתי לאורטופד כף רגל באזור מגורי (היום רופא מפורסם ) , לאחר שמוקד קופת החולים המליץ "לנסות" לפנות אליו .סיבת הפניה הדחופה , כאבי תופת בכף הרגל בדרגה שמנעה ממני הליכה . כבר במועד הגעתי המזכירה סירבה לקבל אותי בתגובה לא אדיבה . המתנתי ארוכות לסיום התור בתקווה שאולי יקבל אותי . לתדהמתי , הוא הסתגר עם המזכירה בחדרו , ולאחר דקות ארוכות הגישה לי מזכירתו , מכתב המנמק מדוע אינו מוכן לקבל אותי ומפנה אותי למוקד קופת החולים , משך הזמן שהכין את "מכתב ההגנה" שלו , היה ממושך הרבה יותר מכל בדיקה וטיפול לכל אחד מהפציינטים בזמן בו המתנתי לו .

אילן.בראון
19/07/21 15:20

הואיל וזאת תופעה שאמורה להיות חריגה ההתיחסות של משרד הבריאות צריכה להיות בהתאם . רפות הטיפול של הנהלות קופות החולים לתופעה  מאםשרת את קיומה. בזילות ותחושת ההתשאות מעוררת בי עכס וחוסר רצון להשלים עם התופעה. באם הרופא היה יודע כי הוא מאבד את מקום פרנסתו ..... התופעה היתה נעלמת . אאעדכן אתכם בתגובת משרד הבריאות . 

מנחם-שאול
19/07/21 16:10

בהצלחה !