מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' עופר לביא
פרופ' עופר לביא
מומחה במילדות ובגינקולוגיה, מנהל היחידה לגינקולוגיה כירורגית ואונקולוגית בבית חולים כרמל שבחיפה. כמו כן, פרופ לביא מטפל בחולות סרטן גינקולוגי במסגרת המרכז האונקולוגי של קופת חולים כללית, בלין – חיפה.בנוסף על פעילותו הקלינית, פרופסור לביא הינו פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה של הטכניון, ושימש עד לשנת 2016 כיו"ר ועדת חינוך רפואי של הפקולטה לרפואה.על תחומי מומחיותו נמנים, בין היתר, כירורגיה גינקואונקולוגית אונקולוגית, טיפולים גינקואונקולוגים, כירורגיה גינקולוגית אנדוסקופית וגנטיקה של מחלות ממאירות גינקולוגיות. 
עו
עו"ס אורית שפירא
* מנהלת מחלקת שיקום ורווחה של האגודה למלחמה בסרטן וחברת הנהלת 'האגודה הישראלית לפסיכואונקולוגיה'.   *מנחת קבוצות בכירה באגודה (קבוצת בוגרים צעירים, קבוצת נשים צעירות המתמודדות עם סרטן, קבוצת תמיכה לזוגות שאחד מבני הזוג חלה בסרטן, קבוצת תמיכה להורים שכולים ועוד) ואחראית על עדכון המידע של האגודה למלחמה בסרטן בנושא 'זכויות ושירותים, מידע לחולי סרטן'.   * בוגרת תואר שני בהצטיינות בעבודה סוציאלית (MSW), אוניברסיטת תל אביב. מומחית בתחום הבריאות.   * בעבר עובדת סוציאלית, המחלקה האונקולוגית, מרכז רפואי תל אביב (איכילוב) והעובדת הסוציאלית ב'הוספיס בית' של האגודה למלחמה בסרטן, תל השומר.
ד
ד"ר אורה רוזנגרטן
מומחית באונקולוגיה וברפואה פליאטיבית מנהלת היחידה לאונקולוגיה גינקולוגית רפואית, המרכז הרפואי שערי צדק, מקימה ויו"ר החוג לטפול תומך במסגרת האיגוד האונקולוגי.בוגרת הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית ירושלים.  
כמוניסרטן השחלותשאלות לגבי כניסה למחקר

שאלות לגבי כניסה למחקר

10/10/21 17:13
1 תגובות

שלום דוקטור
אני שואלת בשביל חברה שביקשה ממני לשאול בפורום .היא אובחנה עם serous papillary endometrial carcinoma מפושט ועברה ניתוח אבל עד שהספיקה להתחיל את הכימותרפיה הגידול התקדם .מוצע לה כרגע להשתתף במחקר DUO-E שכולל דורבלומאב ואולפריב . השאלה שלה האם יש נתונים מפאזה שניה לגבי יעילות של תוספת דורבלומאב לכימותרפיה בנשים שהם MMRD ? . אין תשובות של MMR אבל היא הבינה שבסוג זה אין MMRD אלא רק MMRP ,האם זה נכון ? האם העובדה שזה סוג היסטולוגי שדומה לסרטן שחלה היא בעד כניסה למחקר?.האם העובדה שסוג זה יותר דומה לסרטן שחלה יש היגיון יותר לנסות אולפריב
תודה רבה


תגובות

ד-ר-אורה-רוזנגרטן
מומחה כמוני
מומחית באונקולוגיה וברפואה פליאטיבית מנהלת היחידה לאונקולוגיה גינקולוגית רפואית, המרכז הרפואי שערי צדק, מקימה ויו"ר החוג לטפול תומך במסגרת האיגוד האונקולוגי.בוגרת הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה העברית ירושלים.  
04/11/21 20:49

שלום לך

שאלותיך הן מאד לענין - והמחקר בא לענות בדיוק על שאלות אלה.

דורבלומב לבד למחלה שהיא MMRP קרוב לודאי שהשפעתו מוגבלת. אולם ישנם מחקרים שהראו שכאשר משלבים תרופה ממשפחה זו עם תרופות אחרות ניתן להשיג תוצאות טובות בהרבה גם בגידולים שהם MMRP .

הטיפול באולפריב הוא אכן טיפול הגיוני לסרטן רירית רחם מסוג SEROUS שהוא דומה בהתנהגותו לסרטן השחלה

המחשבה במחקר היא שלוב של שתי התרופות על מנת לנסות להשיג העצמה של שני המנגנונים של שתי התרופות (סינרגיזם בין תרופות) על ידי השלוב: בזמן הכמותרפיה - הכמותרפיה עצמה יכולה לגרום לגידול להיות יותר "פעיל" מבחינת מערכת החיסון ולהגביר עקב כך את פעילות הדורבלומב, ובזמן שאחרי הכמותרפיה האולפריב בעצם מחליף את הכמותרפיה גם בתחום הזה.

אני ממליצה להכנס למחקר , שכן הוא עשוי להביא לתוצאות טובות יותר.

הטיפול הסטנדרטי ממילא ניתן במחקר (שלוב כמותרפיה של קרבופלטין וטקסול) , התוספת היא של התרופות הביולוגיות החדשות. הסכון איתן אינו גבוה וקיים סכוי טוב לשפר את תוצאות הטיפול הכמותרפי.

 

בברכה