מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהביחד ועדיין כל-כל לבד

ביחד ועדיין כל-כל לבד

22/10/21 0:48
4 תגובות

פגעת בי. הכאבת לי ממש. ואתה, האדם שאמור להיות שם עבורי, לתמוך בי, לאהוב אותי, אדם שאמור להיות לו אכפת ממני - ממך זה הכי כואב. וזה לא נראה בכלל שלך זה מזיז. וזה רק עוד יותר כואב.
אתה מוצא הצדקה לכל דבר שאתה עושה. אז גם הפעם זה אני אשם. אני זה ששיתף פעולה עם ההתנהגות שלך. גם כאן אני הדפוק. ואתה? אתה בסדר. מה כבר עשית? התעלמת ממני 5 ימים. ישנת איתי במיטה כשיש בינינו קיר בלתי נראה. אז מה? אני זה שלא יזם, שלא דיבר, שלא פעל... אתה בסדר.
רצית לעזור לי בגידול של הילדים. אתה בכלל מבין מה זה אומר? כשהתחלנו את הקשר, התגאיתי בזה שאתה אדם בוגר, שאתה לא כמו אחרים בגילך, שאתה חושב אחרת. ידעתי שאתה החבר הכי טוב שלי, זה שתמיד נמצא שם עבורי, זה שאני יכול להסתמך עליו. ופתאום הכול התפרק.
לגדל ילדים זה לא אומר רק להאכיל, לקלח, לקנות להם דברים ולהרדים. זה גם אומר להיות שם בשבילי. זה אומר לתמוך בי כשאני צריך את זה. וכשהילד צורח וכואב, ואני כרגע מתפעל את האירוע, אני מצפה שתגבה אותי ותהיה שם עבורי. שתראה לי שהכול בסדר כמו שאני מראה לו. לא ציפיתי שאתה תהפוך תוך רגע להיות ילד נוסף. כזה שאני צריך לגדל, לחנך, להגיד לו מה אסור ומה מותר, מה הגבולות ומתי מספיק. ואיכשהו ציפיתי שתבין. ציפיתי שתכיל אותי באותו הרגע ותבין. כל כך אכזבת אותי.
אז נכון, כשאתה כולך עצבני וכועס, כשאתה קוטע כל משפט שאני אומר - אני לא רוצה לדבר איתך. אני פשוט לא מסוגל. אין עם מי לדבר בכלל. ואז הדרך שלך לפתור את זה היא להחזיר לי? 5 ימים של התעלמות מוחלטת?
הקטע הוא, שלפני שהיינו יחד, ידעתי שאתה שם בשבילי. ידעתי שאם יש משהו - תמיד תהיה שם. והרשיתי לעצמי להיפתח, לספר לך הכול, דברים שאף אחד לא יודע. אמרתי לך שאתה היחיד שאני עושה את זה איתו, ושזה כל כך קשה לי, שאני לא רואה מצב שיהיה מישהו נוסף כזה. בטח לא בקלות או בקרוב. ועכשיו, עכשיו כבר אין לי אם מי לדבר. כי כשאתה האויב - אני לא יכול לדבר איתך. ואיך בכלל הגענו למצב שאתה ואני אויבים?
אז מה חשבת? שחיבוק יספיק עכשיו? שתגיד לי "תתאפס על עצמך" יסדר את הכול. הרי ראית כמה כאבתי וכמה החזקתי. ראית. ושתקת.
כואב לי עכשיו כמו שלא כאב לי המון זמן. כואב לי ששוב חזרתי למקום שאני מייחל לא להתעורר בבוקר. כואב לי שאני כל כך מכור אליך, שאני לא מסוגל לחשוב על החיים שלי בלעדיך. כואב לי.


ביחד ועדיין כל-כל לבד

תגובות

Febe100
23/10/21 11:48

הכי קשה בעולם שאף אחד לא מבין את הדכאון, הדכאון הזה אוכל אותנו מבפנים - כמה קשה 

במשך השנים הרחקתי את כל אלו שאהבתי ושאהבו אותי כי הרגשתי שלא מבינים אותי

כיום זה הפך להיות דכאון עם בדידות

אני מבינה שאף אחד לא יעזור לי אם לא אעזור לעצמי

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
24/10/21 12:30

ילד אבוד יקר, קצת התקשיתי להבין מהפוסט שכתבת את סיפור הרקע, הבנתי ששמת את כול מבטחך בחבר שהיה עד לאותו הרגע שהתחלתם לחיות ביחד עמוד הביטחון שלך, חבר שציפית ממנו שימלא את משאלותייך והוא ברכו הכזיב. 

יקרה, אינני מכירה את כול התמונה ובכול זאת אכתוב לך ואם אני טועה  - תקן אותי. נראה לי שהכנסת אדם בוגר לסיטואציה מורכבת ולא ידועה - ילדים שאינם שלו ובן זוג, שנראה, מתנהג ומרגיש אחרת כאשר הוא נמצא במחיצו. לא לקחת בחשבון שהסיטואציה כולה עלולה להיות זרה ומלחיצה גם עבור הצד השני, לא לקחת בחשבון שהוא אמנם הגיע עם לב פתוח ורצון אבל לא באמת ידע כייצד לנהוג ובנוסף חווה אכזה בין אם מוצדקת ובין אם לאו ממך - יכול להיות שהתגובה הזאת החרחיקה אותו באופן מודע או שלא מודע.

לכן, אם החבר חשוב לך נראה שאתה צריך ךנסות להביט על הדברים מזווית אחרת, אולי להתנצל על כך שלא השכלת לראות את הקושי שלו - לאפשר לו לדבר על מה שהוא הרגיש וחווה ולהבא לעשות בינכם שפה מוסכמת על המקומות שבהם אתה צריך להתגייס למענו והוא למענך?

אני יודעת שכרגע קשה לך - אתה מאוכזב וכועס ואולי עם חלק מהדרבים בצדק ואולי חלק מהכעס כלל לא קשור אליו אלא לאכזבה אחרת שיש לך בחיים.

מה דעתך?

ילד-אבוד
24/10/21 22:14

היי אורית,

תודה רבה על התגובה! זה חשוב לי מאוד.

לפני שהתחלנו את הקשר הוא ידע שלזה הוא הולך להיכנס, והוא מהרגע הראשון רצה בזה. הוא רואה בעצמו אבא ומגדל אותם כאילו הילדים שלו. הוא גם עושה בזה עבודה נפלאה.

בתוך בכי וצרחות של הילד, כשאני מנסה להרגיע אותו ולהישאר רגוע בעצמי בשבילו, ביקשתי את עזרתו בלהכין בקבוק, ובמקום זה הוא הוכיח אותי על זה שקודם לא רציתי. הלכתי להכין בקבוק לבד כשהילד צורח לי ביד השנייה. כנראה אז הוא הבין ובא לעזור, אבל היה מאוחר מדי. הוא הבין שקרה משהו והתעצבן על זה שאני לא מדבר איתו ממש באותו הרגע. כשאיכשהו ניסיתי, הוא כל הזמן קטע אותי, עד שמהר מאוד אמרתי לו שככה אני לא מתכוון לנהל את השיחה, בטח לא כשהילד עליי ואני רוצה להרגיע אותו. הוא התעקש שאני כן אדבר, אני התעקשתי שלא ככה ובסוף הוא החליט שאם זה לא בתנאים שלו, אז הוא לא מדבר איתי בחזרה. הוא משך את זה 5 ימים.

זה הרקע. מבחינתי אין לי מה להכיל כאן. יום אחד עוד הייתי מכיל, אולי. ל-5 ימים אין תירוץ.

עגנון
29/10/21 0:10

חשוב שתדאג לילדים כדי שיהיו להם חיים טובים.. שפר וקדם את חייך ואז תוכל להראות לחבר שהוא לא הצליח להעליב אותך, ואולי יתחרט. עשה מעשים טובים לאנשים ואז יאהבו אותך אהבה אמיתית.