מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

עולם ללא מין

22/10/21 12:25
7 תגובות

הייתי רוצה עולם ללא מין
זה עולם שבני אדם היו מתחברים לאחרים בזכות מי שהם
זה עולם שבני אדם היו מתרגשים מאחרים כי הם טובים ונחמדים
זה עולם שבני אדם לא היו פוגעים באחרים, לא במחשבות ולא במעשים
זה עולם שבני אדם לא היו מתביישים אחד מהשני
זה עולם שלא היה צריך להרשים אחד את השני
זה עולם יפה, טוב ומאושר לדעתי
עד שהתחילה המיניות הייתי ילד טוב ונורמלי אז למה זה לא המשיך להיות ככה? למה? למה?


תגובות

נורית-נורי
22/10/21 12:29

בתור בחורה שהותקפה מינית הלוואי שהעולם לא היה מיני ומחזקת מאוד את הפוסט שלך הוא ראוי להערכה! אני בטוחה שהעולם הזה היה יפה ואף יותר. 

אפס2
22/10/21 12:40

מצטער שזה קרה לך ואני ממש מבין אותך

סרטון מעניין שנראה לי רלוונטי לנושא

עגנון
26/10/21 20:01

כולנו כיצורים חיים זקוקים גם ליצר הרע, היצר טוב לאנשים. אנחנו אוהבים לאכול, לשתות ולעשות מעשים מהנים כמו מגע עם אישה. אבל היצר לא מספיק, צריך להתעלות מעליו ולשאוף לרוחניות. בלי לחם אין תורה. אנחנו לא אלוהים, רק בני אדם.

 

 

קרן-אור-40
27/10/21 1:08

הכל צריך להיות במינון הנכון 😃

אוראל990
27/10/21 2:03

מבין אותך מאוד, באמת מדובר בסוגיה שמאבדת פרופורציות בקלות. 

במיוחד בסביבה שמייצרת תחושה מאוד מאוד שלילית בנוגע לאוננות ולסקרנות מינית. 

צריך להבין, שהטבעי הוא שאדם מתעסק במיניות, ככה האדם מתוכנן. זה הפטנט. וזה פטנט שעובד מצויין וגורם לכך שכולנו נמצאים כאן עכשיו. 

היהדות מכוונת לקחת את העניין בפרופורציות ולא "להיתקע" בעיסוק אובססיבי במין. בין היתר כדי להגן על התא המשפחתי, שבנוי על הערך של בני אדם, שנגזר מכלל מעלותיהם, ולא רק מהמאפיינים המיניים שלהם. ביהדות, מין הוא כלי, כלי יפה ונחמד מאוד, אבל הוא לא מטרה בלעדית. 

למשל, כשטסים לחו"ל במחלקה ראשונה, כיף מאוד להתרווח בכסא שהופך למיטה, כיף מאוד להזמין כל מיני שתיה וחטיפים ולקבל מבחר גדול של עיתונים ומגזינים, אבל לא זו תכלית העניין, תכלית העניין היא שיש יעד, ואם אתה על המטוס, תהנה לך מכל הפחיות והעיתונים. אבל אל תפספס טיסה בגלל שאתה עסוק בלחוות את כל מה שיש לדיוטי פרי להציע.

הגישה לגבי שמירה על הברית וכו' צריכה לבוא מכיוון חיובי, כל פעם שאתה מתגבר אתה צומח כאדם, אתה לא נכנע לסיפוק מיידי ובכך אתה מכוון את עצמך להיות אדם עם יציבות ושליטה עצמית ומודעות עצמית גבוהה. בדומה להרבה התמכרויות אחרות. וגם בציבור הלא יהודי יש תנועות שמעריכות את הגישה הזאת (no fap)

אבל הכיוון הוא לא לומר לך שאתה אפס כי יש לך פן מיני באישיות שלך ושלא תמיד אתה מצליח להתגבר, זה כיוון מאוד מאוד רעיל ומסוכן. כיוון שמהווה כר פורה מאוד לכל מיני רעות חולות שמקורן בהדחקה מינית. ואיך אדם יכול לשלוט על המיניות שלו כשהוא חצי מדחיק את העובדה שהיא בכלל קיימת? ואז כשהמיניות פורצת, כי זה הטבע של דברים מודחקים, לפרוץ באופן שעושה בלאגן,  היא יכולה לפרוץ במגוון צורות לא בריאות. החל מכאלה שמסכנות את הזולת, וכלה בכאלו שמסכנות את האדם עצמו.

ומי בעולם הזה לא התעסק במין? רבנים גדולים וידועים, לדעתך גילו את האורגזמה בליל החתונה שלהם? אני חושב שלא. ברור שהם לא יכתבו על זה בספרים כי זה עניין שלהם וזה לא עסק של אף אחד, מדובר בעבודה עצמית. אבל אי אפשר לקחת את זה מכיוון שלילי, מתי שלא מצליחים אז מרגישים אפסים. לא. הכל ברוח חיובית ובריאה, אם הצלחת, הרווחת. אם לא, פעם הבאה. 

 

 

אפס2
27/10/21 19:00

תודה רבה על תגובתך הטובה והמפורטת אוראל!