כמוניהשמנהחדשות6,000 צעדים ביום יעזרו לשמור על הבריאות

6,000 צעדים ביום יעזרו לשמור על הבריאות

מחקר: 6,000 צעדים ביום לפחות - לא משנה איך צוברים אותם - מפחיתים בחצי את הסיכון להשמנה בנשים

מאת מערכת כמוני
02/12/12
תגובות 0

המסע לבריאות מתחיל ב-6,000 צעדים (צילום: Shutterstock)
המסע לבריאות מתחיל ב-6,000 צעדים (צילום: Shutterstock)

6,000 צעדים או יותר ביום – בין אם צעדו אותם במכון כושר, בהליכה מהירה בערב ואפילו בהליכה לסופר או מהמשרד לרכב החונה – מצטברים לחיים בריאים יותר בנשים באמצע החיים, עם סיכון מופחת להשמנה, לסוכרת ולמחלות לב. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Menopause. 

 

מחקרים רבים הצביעו על הערך של פעילות גופנית מסודרת בהפחתת הסיכון למחלות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ומחלות לב. המחקר החדש מראה כי להרגלים פעילים - בין אם הם נובעים מפעילות גופנית מסודרת או רק מפעילויות רגילות של חיי היום-יום – יש את הכוח לשפר את בריאותן של נשים.

 

המחקר הברזילאי נערך בקרב כ-300 נשים בנות 45-72 שנה. הנחקרות התבקשו לענוד פדומטר שתיעד את מספר הצעדים שהן הלכו ביום. הנשים גם עברו בדיקות בריאות כמו מדידות של כולסטרול, רמות הסוכר בדם ויחס בין היקף המותניים להיקף הירכיים – שמאפשר להעריך את מידת ההשמנה הבטנית המהווה גורם סיכון לסוכרת ומחלות לב.

 

הנשים חולקו לשתי קבוצות בהתאם למספר הצעדים היומיים שלהן: נשים פעילות (32% מהנשים) שצעדו מעל 6,000 צעדים ביום, ונשים לא-פעילות שצעדו פחות מ-6,000 צעדים ביום. ממוצע הצעדים בקבוצה הפעילה היה 9,056 צעדים ביום ובקבוצה הלא-פעילה 1,570 צעדים.

 

לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון משתנים שהיו עלולים להשפיע על התוצאות, ניתוח הנתונים העלה כי בקבוצת הנשים הלא-פעילות הסבירות של נשים לעודף משקל או השמנת יתר הייתה גבוהה פי 2. היה להן גם סיכון גבוה פי 2.7 לסוכרת ופי 2.5 לסינדרום המטבולי – נוכחות של לפחות 3 מ-5 גורמי הסיכון למחלות לב וסוכרת: היקף מותניים רחב, רמות גבוהות של טריגליצרידים, רמות נמוכות של כולסטרול HDL המכונה "הכולסטרול הטוב", לחץ דם גבוה ורמות גבוהות של סוכר בדם.

 

 

בחן את עצמך – האם אתה פדלאה? 

 

Menopause. 2012 Nov 19. Epub ahead of print

 

תרגום ועריכה: ד"ר דינה ראלט

 

קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: