מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחות טיפול בדיכאון

טיפול בדיכאון

01/03/17 1:06
3 תגובות

שלום, 

יש לי מספר שאלות :

1. האם לוסטרל/סרנדה יעילה יותר מאיקסל בטיפול בדיכאון, חרדה והפרעה כפייתית OCD ?

2. מה המינון המומלץ של סרנדה להשפעה יעילה ככל האפשר בטיפול בתופעות שציינתי מעלה ?

3. כמה זמן צריך להפריד בין ציפרלקס לסרנדה ? האם אפשר לקחת במקביל ? אם לא, כמה זמן צריך לחכות מסיום טיפול בציפרלקס להתחלת טיפול בסרנדה ?

תודה רבה מראש


תגובות

סימה-לבני
05/03/17 6:38

שלום רב,

1. יעילות של כל התרופות ממשפחת ה SSRIs נוגדות הדכאון דומה זו לזו, הבחירה מתבצעת לפי פרופיל תופעות הלוואי של התרופה ולפי העדפת המטופל. מכאן את יכולה להבין שמדובר בעצם בניסוי וטעייה, כשאת היא זו שצריכה לשתף פעולה עם הרופא ולדווח לו אם התרופה עושה לך טוב, או לא טוב, ובהתאם ממשיכים טיפול או מפסיקים ועוברים לתרופה הבאה.
לתקציר של מחקר שבדק זאת גם בהפרעה כפייתית הקליקי כאן.
איקסל MILNACIPRAM איננה תרופה ממשפחת SSRI  אך יש לה תכונות ומנגנון פעילות שבחלקו מוסבר באותו מנגנון. איקסל איננה מאושרת בארץ וגם לא בארה"ב לטיפול ב OCD , מכאן שאם הציעו לך את הטיפול בה, זה כנראה במסגרת של ניסוי קליני. מומלץ לך לבקש את כל המידע ששאלת כאן, ממי שמנהל את הניסוי הקליני, זוהי חובתו על פי החוק. ראי מידע על איקסל בעלון לצרכן כאן.

2. מינונים נקבעים בניסויים קליניים, לכל התוויה את המינון שלה, את המינונים של הלוסטרל/ סרנדה תוכלי למצוא בעלון לרופא של Sertraline שמתפרסם לכל אחת מהתרופות. לדוגמא עלון לרופא של לוסטרל כאן.
בסעיף 4.1 תמצאי את ההתוויה שאושרה בישראל, ובסעיף 4.2 תמצאי את המינון שאושר לאותה התוויה.
בעלון האמריקאי תוכלי למצוא דיווחים על מחקרים שבוצעו על זולופט בטיפול ב OCD שם בעמוד 31 תוכלי לראות שתחילת הטיפול תהיה תמיד ב 50מג ליום, אך בהמשך הם יכולים להגיע למינונים גבוהים יותר. ראי באנגלית בעלון של Zoloft concentrate כאן.

3. ציפרלקס שמכיל Escitalopram וסרנדה שמכילה Sertraline הם מאותה משפחה של תרופות SSRI ולא ברור מדוע צריך לקחת אותן ביחד. אם הרופא רוצה להחליף בין טיפול ב SSRI אחד ל SSRI אחר, הרי שלפי UPTODATE במקרים שבהם מחליפים לאחר טיפול ראשון, ניתן לעשות את ההחלפה מבלי לחכות, שכן הם פועלים באותו מנגנון ולא צפויות תופעות של גמילה. אותו מקור מציין שלפעמים כאשר מחליפים בין התרופות מעדיפים לרשום למטופל את התרופה החדשה במינון נמוך מהמינון המקביל שקבל בתרופה הראשונה, כדי להבטיח שלא יצוצו תופעות לוואי שלא היו קודם לכן.

בויקיפדיה בנושא הפרעה כפייתית טורדנית, תוכלי למצוא בעברית, את מה שממליץ ה UPTODATE באנגלית, שבתופעות כאלה הכי טוב לטפל לא רק בתרופות אלא  "גם בטיפול פסיכולוגי (בפרט טיפול קוגניטיבי התנהגותי) שמלמד את החולה לשלוט בתסמיני המחלה (למשל איך להימנע מהפעולות הטקסיות תוך צמצום תחושת החרדה)."ראי מידע כאן.

מקווה שעזרתי,

בברכה,
סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"
 

שרון.32
18/06/19 13:57

היי , אשמח להתייעצות, בעברי 2 סבבים של סרנדה פעם 100 ופעם 125 מ"ג, שעזרו לי והחזירו אותי למסלול תקין. היום אני בסיבוב שלילי לצערי של חרדות ודיכאו בלי סיבה ממשית, החלטתי ביחד עם הפסיכיאטרית לחזור ל 50 מ"ג . לקחתי במשך 3 שבועות ועליתי ל75 מ"ג אני אני כבר שבועיים עם 75 מ"ג ובלי הטבה משמעותית, הפסיכיאטרית אמרה לחכות עוד שבועיים ולהישאר במינון 75 מ"ג (סה"כ 4 שבועות עם 75) אני לא מבינה למה היא רוצה שאחכה? המינון כנראה לא מספיק וזה סתם מאריך לי את הסבל? למה לא לעלות כבר ?

Sveta2
14/12/18 19:15

תודה רבה.