מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותתופעות לוואי לטווח ארוך של קלומיפראמין

תופעות לוואי לטווח ארוך של קלומיפראמין

11/02/18 1:24
7 תגובות

היי, בכמה חודשים האחרונים לקחתי תרופה המכילה את החומר קלומיפראמין, קיבלתי את התרופה לא בהקשר לדכאונות אלא לנושאים אחרים אך הבנתי שזה חומר שמשתמשים בו בדרך כלל לתרופות נגד דכאון, אני מתעסק בספורט ובכמה חודשים האחרונים אני מרגיש כל הזמן חולשה שגורמת לי לא לתפקד באימונים ולהרגיש כל הזמן עייף, הרופא אמר שזה לא צריך להיות קשור לתרופה, הפסקתי לקחת את הכדור כבר לפני שלושה שבועות ועדיין יש לי סחרחורות וכאבי ראש כתוצאה מזה, האם החולשה שאני מרגיש בחודשים האחרונים יכולה להיות קשורה לכדור? כמובן שבמקביל עשיתי בדיקות דם לוודא שאין סיבה אחרת לחולשה וכל המדדים יצאו תקינים.
אגב הכדור שלקחתי הכיל קלומיפראמין במינון יחסית נמוך (30 מיליגרם)
תודה לעונים!


תגובות

nirkisk
11/02/18 1:25

דרך אגב כמובן ששאלתי את הרופא שנתן לי את התרופה לגבי העייפות המתמשכת והסחרחורות מאז הפסקת הכדור, הוא אמר שבדרך כלל הסחרחורות עוברות אחרי שלושה ימים ושאני כנראה "מקרה מיוחד"

סימה-לבני
11/02/18 8:06

שלום רב, 

אכן תופעות הלוואי שאתה מתאר מתאימות לתופעות הלוואי של קלומיפראמין Clomipramine, וצודק הרופא שלאחר שלושה שבועות אתה אמור שלא להרגיש בתופעות כל שהן.

התחושות שלך יכולות להיות מוסברות אולי ע"' הסיבה הראשונית שבגללה קבלת את התרופה מלכתחילה,  אינך משתף ואני מכבדת את בחירתך,  אך אם זה ניתן גם להפרעה טורדנית,  OCD , יתכן שתחושותיך הן חלק  מהתופעה,  ויתכן שנולדה במשך הזמן צרה אחרת כמו מחלת הפיברומיאלגיה,  שקשה מאד לזהות אותה ולאבחן אותה. 

יתכן גם שהתרופה או המטבוליטים שלה מתפרקים אצלך לאט במיוחד , יש כאלה מקרים,  ובעוד כמה זמן תופעות הלוואי יחלפו. 

 

לקריאה נוספת והבנת תופעות הלוואי וחומרתן קרא בעלון לצרכן:

כאן

לא מצאתי כדור של 30 מג.  האם לא טעית בשם התרופה? 

בברכה, 

סימה לבני

רוקחת יועצת

www.mypharmacist.co.il

nirkisk
11/02/18 11:39

היי סימה תודה רבה על התשובה, אם יש דרך שנוכל לדבר בה ביותר פרטיות אני אשמח לשתף אותך בסיבה לתרופה, תודה!

סימה-לבני
18/02/18 22:10

שלום רב,

מאחר שאתה כותב בעילום שם, אין שום בעייה עם השיתוף.

ההתעניינות שלי נובעת מהצורך להתאים את התשובה שלי לשאלה שלך. אני רואה שהיום שאלת שוב.

ואני חוזרת שוב על שאלתי, איך זה שלקחת 30 מג? אין כזה כדור בשוק הישראלי, ראה כל התכשירים המאושרים לשימוש כאן.

אני אכנס עכשיו ואענה לך על השאלה ששאלת היום.

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"

nirkisk
22/02/18 19:25

היי סימה, כתבתי בפוסט השני שהכדור במינון של 30 מיליגרם הוא לא כדור רגיל נגד דכאון והוא ניתן לי בכלל לא לשם מטרה של דכאון, אלא במסגרת טיפול מסויים הקשור לתפקוד מיני, לכן המינון הנמוך, הרופא בעצמו גם הסביר לי שבמינון כזה של החומר הוא בכלל לא משמש כתרופה כנגד דכאון, הסחרחורות שיש לי התחילו כל פעם כשהפסקתי לקחת את הכדור, וכשחזרתי לקחת אותו הן נעלמו, עכשיו אני בהפסקה כבר של יותר מחודש עם הכדור והסחרחורות עדיין נשארו, מפחד שבעקבות הכדור התפתחה אצלי איזו בעיה אחרת, יכולה להיות איזו בעיה כזאת שקשורה לכדור?

סימה-לבני
24/02/18 15:16

שלום רב,

 

אני מצטערת, אולי לא הבנת אותי, אין כדור במינון שאתה מציין ולכן אני תוהה אם אין כאן טעות בכדור או במינון

יש קלומיפרמין 25מג ויש 75 מג, שהוא בשחרור איטי ולכן מותר לחתוך אותו לחצי על הסימן, אבל גם אז המינון הוא 32.5 מג.

האם אתה בטוח שזה הכדור?

לעלון לצרכן של קלומיפרמין Clomipramine  75  מג הקלק כאן

בברכה,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"

nirkisk
25/02/18 10:39

היי סימה זה במיליון אחוז הכדור, לא מוכרים אותו בכל מקום זה ייצור מיוחד