מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה



    תנאים במוסדות פרטיים לנכים וקשישים.


    שמי לאוניד יעקובסון ואני גר כשלוש וחצי שנים במוסד לנכים צעירים בקריית שלום בתל אביב. המוסד הוא בבעלות פרטית, כאשר משרד העבודה והרווחה אחראי על הפיקוח ומשרד הבריאות נותן את הרישיון. שני המשרדים אמורים לבצע בדיקות תקופתיות.

    המצב של הדיירים במוסד הוא גרוע ביותר. חסרים הדברים הבסיסים כמו אוכל ראוי למאכל האדם, צוות, ניקיון, תרופות וכו'. היחס של הנהלת המוסד אל הדיירים הוא יחס של זלזול והזנחה. ההנהלה נותנת את ההרגשה שהם עושים לנו טובה בכלל, למרות סכומי הכסף הגבוהים וכל ההטבות הנוספות שחברי ההנהלה מקבלים עבורנו משני המשרדים המוזכרים, וכמעט שום דוור לא מגיע אלינו מכוון שמותר לחברי ההנהלה לעשות מה שבא להם.

    אין ספור פעמים כתבתי גם למשרד הבריאות וגם למשרד העבודה והרווחה על המצב במוסד. משרד הבריאות אפילו לא טרחו לענות למכתבים שלי ומשרד הרווחה שלחו כמה פעמים אנשים שניסו לשכנע אותי שהם התייחסו לדברים שלי, למרות שבפועל שום דבר לא ההשתנה.

    כמה פעמים בקשתי רשימה מדויקת של כל הדברים שמגיעים לי ולא קבלתי תשובה לא מהעובדות הסוציאליות של המוסד, לא משירות הרווחה של העיריה ולא ממשרד הרווחה....

    06/09/21 16:54 תגובה אחרונה12/09/21 11:11


    מנהלי קהילה

    עו
    עו"ד אדריאנה שוורץ
    מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
    שמוליק בן יעקב
    שמוליק בן יעקב
    עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
    רוצים לכתוב בלוג? הצטרפו לקהילת הבלוגרים
    "כמוני" מכון גרטנר, בית החולים תל השומר, רמת גן המידע והתכנים באתר "כמוני" נועדו להרחיב את הדעת ולשמש כמידע כללי בלבד. תכנים אלו אינם מהווים חוות דעת או עצה מקצועית, או תחליף להיוועצות ישירה עם איש מקצוע מתאים באשר לטיפול הנדרש