מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

ייעוץ תרופתי אישי

כמוניבלוגיםייעוץ תרופתי אישי על תרופות ואלכוהול – ועל שיכור ולא מיין

על תרופות ואלכוהול – ועל שיכור ולא מיין

יש תרופות שאסור לשתות איתן אלכוהול. ויש אנשים שמאד רוצים לשתות אלכוהול במיוחד במסיבות וארועים. לאלה אני מביאה מתכון בטוח להנאה מלאה מבלי להסתכן בהתנגשות בין תרופות ואלכוהול. המתכון ל"שיכור ולא מיין".

11/10/15 23:32
5074 צפיות

יש תרופות שאסור לשתות איתן אלכוהול! ויש אנשים שלוקחים את התרופות האלה, ומאד רוצים לשתות אלכוהול. לאנשים האלה מוקדש הבלוג שלי שהוא כולו סיפור אמיתי מיום חמישי האחרון.

כי מה קרה ביום חמישי?

ביום חמישי חיתנתי את בתי. ארוע שמח ומרגש, ולצידו, לגמרי לא בכוונה, נרקם לו סיפור קטן שאני רוצה לשתף אתכם. אמנם הכותרת היא על תרופות ואלכוהול, אבל הסיפור הוא על "שיכור ולא מיין", כי  אני בכלל לא לוקחת תרופות שאסור לשתות איתן אלכוהול, אבל אני כן קבלתי על עצמי תפקיד מאד חשוב ואחראי בחתונה: אני קבלתי מנוי של "נהג חתן כלה" בסוף האירוע. מה שגרם לי לקבל החלטה מאד אחראית, שאני לא שותה אלכוהול במשך כל האירוע. וזה בדיוק אותו דבר כשלוקחים תרופות שאסור לשתות איתן, ומגיעים לחתונה.  

הסיבה לכתיבת הבלוג היום, היא כל אותם לוקחי תרופות ששואלים אותי ב"פורום תרופות ורוקחות של כמוני", כל פעם על תרופה אחרת אם באמת אסור לשתות איתה אלכוהול, ואני תמיד מרגישה שאתם מאד עצובים ומאוכזבים מתשובתי כשהתשובה לא מוצאת חן בעינכם. למרות שאני תמיד מוסיפה שלא חייבים לשתות אלכוהול בשביל להשתכר, ושאפשר לשמוח ולהשתטות גם בלי אלכוהול, אני מרגישה שאני לא ממש משכנעת אתכם. לכן הפעם אני מגישה לכם בזאת את המתכון של "להיות שיכור ולא מיין".

אז איך זה עובד?

מתחילים בהחלטה שלא שותים אלכוהול, ולא מגלים לאף אחד. זה פשוט לא עניינם.

ואז לוקחים ביד כוס עם מים וקש, מערבבים אותה כאילו שיש לכם וודקה בכוס או לפחות איזה קוקטייל עסיסי, ושותים אותה בלגימות קטנות.

בהמשך, מדביקים חיוך טפשי על הפנים, ומתחילים לחקות את החברים ששותים סביבכם, לצחוק, לספר בדיחות, להשתטות, ולהרגיש HIGH. כי אם כל מי ששותה יכול להשתטות, לצחוק ולהתנהג כמו ילד, אז גם לי מותר, זה סוג של משחק, שאני יכולה לספר לכם באחריות מלאה, שהוא מהנה מאד, משעשע ונותן הרגשה ממש טובה.

אז רקדתי עד שתיים בלילה, כשכל פעם מישהו אחר הציע לי לשתות, וכל פעם עניתי ש"הפעם רק מים" וכך שתיתי מים ורקדתי והשתוללתי, וכולם מסביב היו בטוחים ששתיתי, אז גם אני הייתי בטוחה ששתיתי.

בשתיים בלילה לקחתי את המפתחות של האוטו והסעתי את הזוג הצעיר לצימר שלו. הם היו שפוכים, וגם אני הייתי עייפה, אבל... ללא אלכוהול!  

אז מה העקרון כאן?

אם אתה מתנהג כמו שיכור, וצוחק כמו שיכור, מתנדנד כמו שיכור, ומדבר שטויות כמו שיכור, אז כנראה שאתה שיכור, וממש לא חשוב אם שתית או לא!

בהצלחה!

תגובות

avro1948
12/10/15 8:21

צודקת, שלונסקי הקדים ואמר ( אני לא מדייק) "מתנועע כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז, בטח הוא ברווז"

אפרת_זיו
12/10/15 9:16

laugh מזל טוב לרגל הנישואין!

כל כך נכון....כתוב מקסים ו...מזל טוב!!!!!, שתזכי להרבה שכרויות

אייה
17/10/15 0:47

מקסים ומבדר (: yeswink

סימה-לבני
17/10/15 10:36

מהי כמות עודפת של אלכוהול? מהי כמות סטנדרטית?

למעוניינים לדעת כמה זה "כמות עודפת" או "צריכה כבדה" של אלכוהול, כזאת שאסורה בלקיחת תרופות מסויימות, עניתי זה עתה תשובה בפורום תרופות ורוקחות של כמוני. אתם מוזמנים לקרוא בקישור הזה

ומי שרוצה להרחיב ולקרוא מה נחשב לכמות סטנדרטית לשתית אלכוהול על פי ה NIAAA האמריקאי, יכול להקליק כאן.

וכמה כוסות ליום נקרא "שתית מתונה", או "שתיה בסיכון נמוך" להופעת "בעיית שתייה", יכול להקליק כאן

לשאלות נוספות אפשר להכנס ולשאול בפורום תרופות ורוקחות של כמוני כאן.

 

שושי-52
19/10/15 18:00

שתמיד תהיי שמחה ומאושרת.

לגבי תשובותייך לשואלים: כרגיל תשובותיך מלאות,בהירות ומקצועיות כל הכבוד!!

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוס...