מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מתחילים להפסיק לעשן יחד

יום 12

16/06/19 6:57
634 צפיות
מודיעים

בוקר ושבוע טוב! ממשיכים ביחד :)

אז אחרי סופש של הכנת הסביבה, היום מכינים את החברה, המשפחה והחבר'ה.

ווטסאפ/פייסבוק/אינסטגרם/טלפון/דוא"ל - הודיעו בבמות המתאימות לכם על כוונתכם להפסיק לעשן. נקבו בתאריך - סוף השבוע הקרוב.

נהלו שיח עם אנשים שאתם מכירים על החלטתכם ובקשו מהם, בלי להתבייש, לעזור לכם בביצוע. תהיו ספציפיים לגבי הבקשה – תחשבו מה בהתנהגות שלכם בסביבתכם יסייע לכם בתהליך.

האם יהיה לכם קל יותר עם חבר/בן משפחה יתחיל את התהליך יחד איתכם? או אולי עדיף לבד?

חשוב (גם אם קצת לא נעים): דברו במיוחד עם חברים או בני משפחה שאתם חוששים שיכשילו אתכם. לא נעים להרוס הפסקות קפה וסיגריה משותפות, אבל הם חייבים להבין ולעזור.  מוזמנים לשלוח להם את הלינק: אל תהיו כוכבה

(צילום: shutterstock)

תגובות

ראו הצהרתה של אורית, חברת הקהילה, שהצהירה ש"זהו! חייבת להפסיק". פוסט שלה מצורף כאן:

einata
18/06/19 8:14

אני חסרת אונים מול הסיגריות והעישון ,לא יכולה לעשות את התהליך הזה לבד ולכן אני כאן! הבוקר מתחילה לקחת צ'מפיקס ומתפללת להפסיק :embrsd:

נילי-בראון
18/06/19 8:44

בוקר טוב עינת בהצלחה. קודם כל - כל הכבוד על הנכונות שלך ועל כל מה שאת עושה: את חושבת על זה, את מנסה, את משתפת, לקחת תרופה. זאת התקדמות נפלאה ולא חוסר אונים. מה שכן - את תצטרכי ללמוד איך להתמודד עם מצבים שבהם את רגילה לעשן באופן אוטומטי. זאת הזדמנות ממש טובה להיות יצירתית ולנסות דברים שלא ניסית בעבר. אם תתני לנו דוגמאות מתי קשה לך נוכל לתת לך טיפים ואת תבחרי מה הכי מתאים לך. התרופה תעזור לך בצד הפיזי של הבעיה ועליך מוטלת המשימה לעשות שינוי התנהגותי ושינוי מחשבתי. אנחנו פה ונמשיך ללוות אותך. יום נעים ומלמד!

einata
18/06/19 9:50

נילי יקרה מכיוון שאני באה מגישה קצת שונה (עובדת וגם מאמנת בשיטת 12 הצעדים) אני יודעת בכל תא בגופי שאני חסרת אונים ,משמע לבד אני לא יכולה,אני מכורה (יש אין ספור התמכרויות וסיגריות היא רק אחת מהן). אני לוקחת אחריות על חיי ועושה את הפעולות הנדרשות ממני על מנת שאפטר מההתמכרות הזו אבל יודעת שזה לא בכוחי לבד - זהו חוסר אונים להגדרתי. תודה על הקבוצה ועל התמיכה :heart:

נילי-בראון
18/06/19 10:31

מעניין מה שכתבת, אבל תכלס אין סתירה בינינו רק עניין של איך קוראים לזה. העיקר שאת לוקחת אחריות ומקבלת את העזרה והתמיכה שאת צריכה. לפי הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית קוראים לזה ללמוד מחדש להתמודד עם מצבים שהתגובה האוטומטית להם הייתה לעשן סיגריה. מתלווה לזה גם שינוי מחשבתי שאני יודעת היטב שהוא גם חלק בלתי נפרד משיטת 12 הצעדים. המשיכי בדרכך והמשיכי לשתף. צעד אחרי צעד. אשמח לשמוע איך הולך לך. יום טוב!