מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

כמוניבלוגיםטרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נפוצההאם אנשים החיים עם טרשת נפוצה חשופים יותר לוירוס קורונה?

האם אנשים החיים עם טרשת נפוצה חשופים יותר לוירוס קורונה?

התשובה המסתמנת היא שלילית

1206 צפיות
האם אנשים החיים עם טרשת נפוצה חשופים יותר לוירוס קורונה?

השאלה שמעניינת רבים מאיתנו היא האם קיימים נתונים לגבי הסיכון של אנשים החיים עם טרשת נפוצה לחלות בקורונה. בנוסף גם מקננת אצלנו השאלה אם הידבקות בקורונה היא גזירת מוות למי שחי עם טרשת נפוצה.

לשמחתנו, על סמך הנתונים שמגיעים מאיטליה, בה נרשמה אחת ההתפרצויות החמורות ביותר, התשובה לשתי השאלות היא שלילית!

מרשם הטרשת הנפוצה באיטליה דיווח על 143 חולים בטרשת נפוצה שלקו בקורונה ועל חמישה מקרי מוות. כפי שניתן לראות מהטבלה למטה, חמשת המטופלים שנפטרו מקורונה סבלו מ-EDSS גבוה מאוד, היו עם מחלות רקע והם היו מעל גיל 50.

חשוב לציין כי העובדה שרק 143 חולים עם טרשת נפוצה פיתחו קורונה, מרמזת כי חיים עם טרשת נפוצה אינו מגביר את הסיכון להידבקות בווירוס. בוובינר המצ"ב תוכלו למצוא דיון שנערך בשבוע שעבר על מקרי קורונה בחולי טרשת נפוצה ספרדים, צרפתים, אוסטרלים, גרמנים ואמריקנים.

המסקנה ממנו היא כי אנשים עם טרשת נפוצה אינם רגישים יותר לקורונה והם אינם נוטים לתחלואת יתר ומוות. כמו באוכלוסייה הכללית, גיל הוא גורם הסיכון החשוב בכל הנוגע לתמותה.

יחד עם המידע החיובי הזה - חשוב לשמור על כל הכללים של משרד הבריאות ובכלל זה בידוד, ריחוק חברתי, חבישת מסכה, שטיפת ידים וכל המשתמע מכך.

https://multiple-sclerosis-research.org/2020/04/mscovid19-update-on-the-outcome-of-cases-with-ms-covid-19

----------------

המידע זה מפורסם כאן בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il).  

 

תגובות

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...