מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

משמעות חיסוני הקורונה עבור חולי טרשת נפוצה היא עדיין תעלומה

462 צפיות
הראש כבר מסתחרר

עוד בקושי הצלחנו לעכל את תוצאות הניסויים של פייזר ומודרנה, וכבר מפציעה חברה שלישית - אסטרה-זניקה - ומודיעה אף היא על תוצאות חיוביות בניסוי של החיסון שלה בוירוס הקורונה. (הלינקים בפיסקה זו מובילים להודעות הרשמיות של החברות).

התוצאות הטובות של אסטרה-זניקה מעניינות בשני הבטים. הראשון, זו החברה שמדינת ישראל הצטיידה בהרבה מאוד חיסונים שלה - 10 מיליון מנות.  והשני, שבניגוד לחיסונים של פייזר ומודרנה, המבוססים על טכנולוגיה חדשה המכונה mRNA, החיסון שלה מבוסס על טכנולוגיה ותיקה ומוכרת שבה מוחדר לגוף וירוס מהונדס גנטית, שמפעיל את המערכת החיסונית, אך אינו יכול להשתכפל בגוף.

לחיסון של אסטרה-זניקה יש יתרונות נוספים - השינוע שלו, בדומה לחיסוני השפעת המקובלים, אינו דורש הקפאה עמוקה אלא קירור בלבד;  הוא זול בעשרות אחוזים מאלה של פייזר ומודרנה;  ומספר תופעות הלוואי שדווחו לגביו קטן משמעותית מאלה של שתי החברות האחרות.

במסגרת שיחת ZOOM עם דר' טל זקס - המנהל המדעי של מודרנה - הוא אמר שהניסוי שנערך בחיסון של החברה לא כלל חולי טרשת נפוצה, אך מצד שני הוא אינו רואה מניעה שחולים כאלה ישתמשו בו.  הוא לא התייחס ליעילות ולבטיחות של החיסון אצל מי שמקבל תרופות לדיכוי המערכת החיסונית.

במקביל, דר' יובל כרמון - מנהל מרפאת הטרשת הנפוצה בבית החולים "מאיר" בכפר סבא, שגם ממנו התבקשה התיחסות לנושא זה, הגיב ואמר שאין לו שום מידע לגבי יחסי הגומלין בין החיסונים לבין טרשת נפוצה.  הוא סבור, שעל מנת לגבש עמדה בנושא זה, כל מה שניתן לעשות כרגע הוא להמתין לקבלת מידע נוסף.

---------------------------------

מידע זה מפורסם כאן בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il). 

תגובות

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...