מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהפסיכיאטר מומלץ שמאבחן טוב בירושלים?

פסיכיאטר מומלץ שמאבחן טוב בירושלים?

אנונימי
אנונימי
05/05/16 15:00
3 תגובות

הי, אובחנתי היום כבעלת הפרעה דו קוטבית. הפסיכיאטר איבחן זאת תוך חצי שעה בפעם הראשונה שפגש אותי ורשם לי כדורים (סרוקוול). אני מחפשת פסיכיאטר בירושלים שמאבחן בצורה אמינה וטובה כדי לקבל ממנו חוו"ד שניה.

אשמח מאוד לתשובות מהירות. תודה!


תגובות

עופר14
06/05/16 5:00

אבחנה בי-פולארית היא בהחלט לא אחת האבחנות הקשות - אם כי חצי שעה לגמרי נשמע מהיר ביותר.
את מתחברת לאבחנה הזאת בכלל? היו לך אפיזודות של דיכאון שבהן לא יצאת מהמיטה במשך חודשים? אפיזודות מאניות שבהן היית באופוריה מוחלטת? הגעת לפסיכוזה של ממש? סבלת מאפיזודות דיכאוניות ומאניות חוזרות ונשנות? אם כן - נשמע שהוא בכיוון.
לגבי טיפול תרופתי: הקלאסיקה היא ליתיום, אבל גם סרוקוול הוא אחד המייצבים הטובים ביותר שיש היום, והוא נמצא בשימוש נרחב בהתוויה הזאת. 
לגבי המלצות על פסיכיאטרים - חוקי הפורום אוסרים זאת. גם אם היית פונה אלי באופן פרטי הייתי יכול להמליץ רק על פסיכיאטרים תל אביביים. 
בכל מקרה ובכל אופן: מחלה דו קוטבית (או אולי זאת באמת רק "הפרעה" ואז זה יותר בקטנה) היא משהו שצריך לנהל אותו על בסיס קבוע, ולוודא שלא מגיעים איתו לקצוות - עושים זאת, בין היתר, באמצעות פגישה קבועה עם פסיכיאטר (נגיד: פעם בחודש לתקופה ואז פעם בכמה חודשים + סימנים מעידים ודגלים אדומים לפגישה דחופה). 

gel
06/05/16 10:54

קודם כל, ממש תודה על התגובה המפורטת. 
קשה לי "להתחבר" לאבחנה הזאת כי כל החיים חשבתי שיש לי הפרעות קשב וריכוז קשות שמהן נובעים שאר הקשיים שיש לי בחיים.  אובחנתי כמה פעמים כבעלת קשב וריכוז בדרגה גבוהה ועל הרעיון הזה גם מתבסס הטיפול הפסיכולוגי שאני עוברת כבר כשנתיים. מי שאבחן אותי אתמול הוא פסיכיאטר שהוא גם נוירולוג והוא בעיקר ידוע בהתמחות שלו כנוירולוג בהפרעות קשב וריכוז. אז אני די בהלם שהוא טוען שאין לי קשב וריכוז אלא הפרעה דו קוטבית (שממנה נובעים התסמינים של קשב וריכוז). 
היו לי 2 תקופות של דיכאון (או מה שזה כבר לא יהיה) בחיים: אחת בצבא (לפני כ- 8 שנים) ואחת בחודשים האחרונים. בשתי התקופות הלכתי לפסיכאטרים שרשמו לי תרופות נגד דיכאון (כרגע אני על ציפרלקס). 
קראתי עכשיו הרבה באינטרנט על הפרעה דו קוטבית ובאמת נראה שיש לי הרבה מאוד מהתסמינים שלה. 
לא הגעתי אף פעם ל"מאניה" מוחלטת כפי שהיא מתוארת אבל בהחלט יש לי מצבי רוח קיצוניים שמשתנים לכאן ולכאן וכל הסביבה שמה לב כשאני במצב רוח קיצוני טוב וכשאני בקיצון השני.
מצטערת, לא ידעתי שאסור לבקש בפורום המלצות, אבל תודה רבה בכל מקרה. 
אני חושבת שאקבל חוות דעת שניה מפסיכיאטר או לפחות פסיכולוג ואז אחליט אם לקחת את הכדורים (סרוקוול). 
שוב תודה 

הי לך יקרה. לא פשוט לקבל אבחנה שמשנה את כל מה שחשבת על עצמך מן הקצה לקצה. זו בהחלט חוויה מטלטלת ומצד שני זו גם עשויה להיות הדרך להבראה ולשינוי אמיתי. אני מתחברת לצורך שלך לקבל חוות דעת נוספת.
אפשר כן לקבל המלצה על פסיכיאטר מצד חברי הקהילה . העלי כאן בקשה לפסיכיאטר טוב בירושלים וראי מה עונים. מה דעתך?