מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןחוות דעת על מכון אברהמסון

חוות דעת על מכון אברהמסון

31/10/17 7:13
28 תגובות

שלום רב לכולם,אני מעשנת 30 סיגריות ביום מעל 30 שנה, אני מעוניינת להפסיק לעשן למרות שאני אוהבת לעשן, אני צריכה לעבור ניתוח לכריתת כיס מרה ומפחדת מהשלכות העישון לגבי ההרדמה והניתוח בכלל,מחפשת שיטה מהירה ויעילה להפסיק , מבקשת חוות דעת מניסיון בלבד לגבי שיטת אברהמסון להפסקת עישון האם השיטה יעילה ויש אמת בפירסומים שזה הוקוס פוקוס ולאחר הטיפול יש דחייה מסיגריות ואם היא עזרה למישהו מכם ולכמה זמן, תודה מראש על התייחסותם


תגובות

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
31/10/17 16:28

הי אורית, שאלת שאלה חשובה: "האם יש אמת בפרסומים שזה הוקוס פוקוס ולאחר הטיפול יש דחייה מסיגריות...ולכמה זמן" אני לא יכולה להתייחס מניסיון, לא הייתי שם. אבל אם תרצי חוו"ד מקצועית מאיתנו כמנהלי הפורום, נשמח לתת לך מידע לגבי מה נדרש ממך כדי להצליח לשנים ארוכות בתהליך הגמילה מעישון.

אמיתי.87
03/02/19 18:58

אני כן יכול להתייחס מניסיון אישי. הייתי בטיפול של אברהמסון, תוך מפגש אחד אשכרה ירד לי כל החשק לעשן ומאז אני גמול. שלחתי אליהם כבר כמה חברים וכולם הצליחו, כנראה שהחבר'ה שם יודעים את העובדה

מאיהאבגי
05/02/19 12:47

אבא שלי הפסיק לעשן באברהמסון אחרי 2 קופסאות כל יום, למשך 27 שנה, כנראה שזה עובד

גולן.הירש
11/02/19 12:35

היי לכולם הפעם הראשונה שנחשפתי לסיגריות היה בגיל 16 ומאז הדחף רק גדל וגדל עד למצב שכבר הגעתי לכמעט 2 קופסאות ביום!!! ולרגע אני שם את הקטע הבריאותי בצד כי כולנו יודעים מה קורה בסוף אנחנו המעשנים אף פעם לא קונים רק סיגריות זה תמיד מגיע עם איזה שתיה , איזה מסטיק בשביל הריח , מצית שנעלמה או איזה מבצע שקר כלשהו של 3 במבה ב10 שקלים בסופו של דבר סך כל ההוצאות שלי היו כמעט 4000 שקל בחודש!!! הגעתי למכון אברהמסון על דעת עצמי בידיעה שאני מפסיק לשרוף את הכסף שלי תרתיי משמע ולהתחיל לחיות בריא ולשים סוף להרגל המגונה הזה של עישון סיגריות והנה היום אני כבק יכול להגיד בגאווה שאני כבר 5 שנים לא מעשן חסכתי עשרות אלפי שקלים ולהגיד לכם רת האמת זאת היתה ההחלטה הכי משמעותית שעשיתי והכי קלה מאס הטיפול באברהמסון אני מרגיש כאילו בחיים שלי לא עישנתי והתמיכה והאחריות שאברהמסון נתנו לי עשו לי את כל התהליך לקל וחווייתי עוד יותר אני ממליץ בחום והרבה אהבה רק למי אבל באמת רק למי שרוצה להפסיק לעשן ורוצה לשנות לעצמו את החיים כמו שאברהמסון שינו אותם לי תודה רבה אברהמסון על הכל!!! :)

מושיק22
04/02/20 11:19

מצחיק שאת כותבת שזה הוקוס פוקוס כי זה בדיוק מה שחשבתי על הטיפול שעברתי במכון אברהמסון ב2014. הגעתי לשם עברתי טיפול שבאותו הרגע לא הבנתי את המשמעות שלו, יצאתי משם והופ היום 2020, שש שנים אחרי, ואני לא מעשן!. לא יודע מה קרה שם ואיך זה הצליח לטפל לי בדף לעשן אבל זה עובד. אני מבין את הדילמה שלך אבל ביננו, מה הסיכון? 2700 ש"ח? זה בערך מה שהייתי מוציא על סיגריות בחודש וחצי... אני ממליץ לך ללכת לשם עם ראש פתוח ולעבור את הטיפול.

צפונית-1
18/02/21 20:08

אשמח מאוד לקבל גם . מאוד רוצה להפסיק ולאחר מס׳ נסיונות כושלים מוותרת. חשה היום יותר מתמיד מוכנה להכנס לתהליך תודה מראש

צפונית-1
18/02/21 20:09

השאלה היא לנילי בראון

אורית-11
31/10/17 19:32

תודה נילי על התשובה ואכן אשמח לחוות דעת מקצועית לגבי הצלחת תהליך הגמילה מעישון, ערב טוב

מוג-ו
מוביל קהילה
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
01/11/17 14:35

אורית שלום, אני לא התנסתי עם הטיפול של אברהמסון אבל שמעתי הרבה שכן הלכו ועברו את הטיפול. הדעות חלוקות בין הטוענים שזה עזר להם לבין אלה שזה לא עשה להם כלום וטוענים שמדובר בשרלטנות. מניסיוני "שיטה מהירה ויעילה להפסיק לעשן" תלוי ברצון שלך בלבד וגורמים חיצוניים יכולים אמנם לעזור בהתמודדות, לא בהחלטה שהיא רק שלך, ואת זה את חייבת להחליט בלי לתת ל"למרות שאני אוהבת לעשן" להפריע. שאת מנסה להפסיק לעשן אל תחשבי כאילו את מוותרת על משהו או מפסידה אלא ההיפך, שתגמלי מהסיגריות את מרוויחה הרבה - את הבריאות, את הכסף, את החופש מהתלות, את הכסף... אני כן יכול להמליץ על מה שעבד בשבילי וזה הספר "הדרך הקלה להפסיק לעשן" מאת אלן קאר. הספר הזה מביא שיטה שהפכה לפופולרית מאוד ואחוזי ההצלחה גבוהים. המלצתי - תקני את הספר אבל תסיימי אותו תוך 3 ימים מתחילת הקריאה. במקרה הטוב - זה גורם לך להפסיק לעשן! בלי פחד, בלי חשש ובלי קושי רב. במקרה הגרוע הפסדת את הכמה שקלים של מחיר הספר. מאחל לך בהצלחה ואת תמיד מוזמנת לספר פה על כל חשש או שאלה.

אורית-11
01/11/17 20:54

תודה על התשובה מוג'ו וערב טוב, אי אשמע בעצתך ואקנה את הספר ואיך אומרים מקסימום זה יצליח, יש לי ניסיון כבר בטיפול מהיר אצל מטפל בהילינג, אצלי זה עבד חודש ימים, לא עישנתי חודש, אבל זאת רק אשמתי שחזרתי לעשן כי לא חזרתי אליו לחיזוקים

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
02/11/17 9:06

הי אורית

אני מצטרפת למה שמוג'ו כבר כתב לך - שיטה מהירה ויעילה לגמילה מעישון תלויה בעיקר בך.
אני גם מתחברת למה שאת כתבת בעצמך - "...האם יש שיטה שעובדת בהוקוס פוקוס וגורמת לדחייה מסיגריות..."

המשאלה של כל מעשן היא שמישהו ימציא כבר שיטה מהירה ויעילה לגמילה מעישון שגורמת לדחייה מסיגריות... מן שיטה כזאת שבה המעשן יהיה פסיבי ומישהו "ירפא" אותו מהחשק לעשן ויהפוך את הסיגריה למגעילה.

תהליך הגמילה מעישון הוא בעצם קצת יותר מורכב: התמכרות לניקוטין היא פיזית ופסיכולוגית. כדי להיפטר ממנה ביעילות צריך לעבור גמילה פיזית מניקוטין וגמילה התנהגותית שבה תלמדי לשנות את ההרגלים שלך ותלמדי באילו מצבים מתעורר החשק לעשן ומה לעשות כשזה קורה. בסוף גם תלמדי לעשות שינוי מחשבתי אמיתי ולשנות את היחס שלך לסיגריות ואת המחשבות האוטומטיות שלך על עישון ומה את באמת "מרויחה" ממנו (זה מה שכתוב בספר שמוג'ו המליץ לך עליו).

אל תטעי לחשוב שזה אומר שהתהליך יהיה קשה יותר. בכל מקרה צריך לעבור דרך ותמיד יש עליות וירידות בדרך. מה שכן - הוא יהיה שווה יותר :))
כאשר תעשי את התהליך באופן אקטיבי ולא פסיבי - תלמדי על עצמך דברים שמחזקים אותך מבפנים. את תעריכי יותר את הגמילה שלך. אין לזה תחליף, לתחושה ששינית הרגל מזיק שהיה חלק ממך. זה מה שיעזור לך להישאר נקייה מעישון ולהתחיל דף חדש.

המקום שבו מקבלים את העזרה הזאת הוא בקופות החולים ושם יש גם ערך מוסף של עזרה ממשתתפים אחרים שעוברים את התהליך ביחד בקבוצה. ייעוץ אישי קיים גם במכבי ובכללית. חשוב גם לציין שהמשתתפים מקבלים את השירות הזה ללא עלות חוץ מהשתתפות מינימלית למי שרוצה לרכוש תרופות לגמילה מעישון.

אם את בכל זאת את מעדיפה לעשות שינוי מהיר בגלל הניתוח ופחות חשוב לך כרגע לכמה זמן תפסיקי לעשן - יש כמה אופציות תרופתיות שיכולות לעזור לך. אמנם אם את לא משתתפת בסדנה התרופות יעלו לך יותר כסף אבל זה לשיקולך. התרופות מטפלות בצד הפיזי של ההתמכרות ועוזרות להוריד את הצורך של הגוף בניקוטין ואת תסמיני הגמילה מניקוטין.

התרופה היעילה ביותר שבדרך כלל משתמשים בה לגמילה מעישון היא צ'מפיקס. גם זיבן יעילה בגמילה מעישון. כדאי להתייעץ עם הרופא לגבי מה מתאים לך יותר ולקבל מידע על תופעות לוואי. תחליפי ניקוטין (מדבקות ניקוטין ומסטיקים או סוכריות ניקוטין) גם יכולים לעזור לך והם זמינים יותר מכיוון שניתן לקנות אותם ללא מרשם. גם כאן כדאי להתייעץ עם הרוקח לגבי תופעות לוואי למרות שיש פחות תופעות לוואי למי שמשתמש באפשרות הזאת.

אם תרצי יותר מידע ספציפי אנחנו כאן. בכל מקרה נשמח אם תעדכני אותנו מה את בוחרת לעשות ואיך הולך לך. בהצלחה!

 

אורית-11
03/11/17 9:19

היי נילי בוקר טוב ויום נפלא לך יקירה,מודה לך מקרב לב על ההתייחסות ועל התשובה המפורטת, אני מכירה את כל השיטות והתרופות שקיימות בשוק, אני מאוד מפחדת להתחיל עם תרופות , בעלי גם מעשן והוא ניסה את הצמפיקס וזה היה לו ממש לא טוב בלשון המעטה,אני כרגע נמצאת במצב של לחץ בגלל הניתוח, אני עדיין לא קבעתי תור לניתוח בגלל שאני מפחדת מהשלכות העישון לגבי הניתוח ,לכן אני צריכה להזדרז עם ההפסקה ולבד זה ממש לא יקרה כרגע בגלל הלחץ שאני נמצאת בו אז פתרון מהיר הוא כרגע הכי טוב בשבילי גם אם לאחר הניתוח אחזור לעשן, אבל אחרי שתעבור התקופה הקשה וההחלמה אוכל לעשות את תהליך הגמילה יותר ברוגע

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
03/11/17 19:00

היי אורית את עוברת תקופה לא פשוטה, מתמודדת עם פחד מהניתוח ולחץ מהפסקת העישון שחייבת להיות לפני הניתוח. אני מניחה שכשתפסיקי לעשן חלק גדול מהלחץ שלך יירגע. אז נשארנו עם השאלה מה יעזור לך להפסיק לעשן במיידי. אין תשובה מקצועית פשוטה לשאלה הזאת אבל יש כמה דברים שיכולים לעזור. אז קודם כל הכי חשובים הם הכוחות והמשאבים שכבר יש לך: המוטיבציה שלך להפסיק לעשן גבוהה - אפילו לתקופה מוגבלת - וזה בהחלט יעזור לך להפסיק לעשן. בקשי עזרה ותמיכה מהמשפחה ומחברים קרובים שיודעים לעודד אותך על כל הצלחה קטנה. בקשי שלא יעשנו לידך ושישמרו עליך בכל פעם שתרצי סיגריה שיעזרו לך להסיח את הדעת. אני חושבת שמבחינה פסיכולוגית יעזור לך גם לבדוק עם עצמך אם את פוחדת מהפסקת העישון עצמה, ואם כן ממה בדיוק? מתסמיני גמילה? מהתמודדות עם מצבים מסוימים בלי סיגריה? אילו מצבים? אולי פחד מהחשק הפסיכולוגי לעשן ("דודה")? אם תבדקי ממה את חוששת בדיוק יהיה לך יותר קל למצוא פתרונות ויהיה לנו יותר קל לתת לך רעיונות. לגבי התערבויות שיכולות לעזור - אנחנו יכולים להמליץ רק על שיטות שנבדקו מחקרית והוכחו כיעילות ובטוחות לשימוש, אלה התרופות שמציעות קופות החולים, מה שכבר כתבתי בתשובה הקודמת. אני מצטערת לשמוע שהפחד מהתרופות נוסף לך על הלחץ שאת חווה גם ככה. אני לא מתכוונת לשכנע אותך אם החלטת שאת לא מוכנה לנסות, אבל אם בעלך לא הרגיש טוב עם צ'מפיקס זה לא אומר בכלל שאת תחווי את אותה חוויה. לפעמים אנשים חווים תופעות שקשורות לגמילה מעישון עצמה ולא לתרופות. חוץ מזה שגם זיבן הוכחה כיעילה בגמילה מעישון.... וגם אם את בטוחה שאת לא רוצה תרופות, מה עם תחליפי ניקוטין? אין להם כמעט תופעות לוואי מהסיבה הפשוטה שניקוטין נמצא בגופך בגלל העישון. בעצם כל דרך שתבחרי - תרופות או אברהמסון, אלן קאר וכדומה - לא מבטיחה בוודאות שזה אכן יעזור לך להפסיק לעשן, אבל אנחנו יכולים לומר שהעזרה התרופתית ותחליפי ניקוטין - זה מה שמוריד את החשק הפיזי לעשן. כאשר הגוף לא זקוק לניקוטין - זה בהחלט מרגיע ומאפשר לנגמלים להתמודד יותר בקלות עם ההרגלים האוטומטיים וה"דודה" לסיגריה. מקווה שזה עזר "לעשות קצת סדר"...

ענתה
06/12/17 18:57

חדשה כאן. הפסקתי לעשן ב 5.11 לפני שלושה וחצי שבועות, בעזרת סדנת קופת חולים ללא כדורים, אחראחרי שנות עישוו. ברגע שיכולתי לומר לעצמי שאני לא רוצה לעשן יותר אפילו סיגריה אחת כי זה כמו לשתות רעל, תהליך הגמילה היה כל כך פשוט (למרות שהיו חשקים) שכעסתי על עצמי שלא עשיתי זאת קודם. אז מציעה פשוט להתחיל. והכי חשוב להתחיל מזה שאת באמת לא רוצה לעשן

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
09/12/17 16:23

הי ענתה, תודה רבה על השיתוף. כל הכבוד לך על התובנה החשובה שהגעת אליה. כשמבינים משהו לעומק באמת הרבה יותר קל לפעול ולשנות את ההתנהגות שלנו. ברגע שהתחברת באמת למה שעושה לך טוב - היית מוכנה גם להתמודד עם החשק לעשן ועשית את זה בהצלחה. כשזה בא מבפנים זה עובד הכי טוב :) מקווה שזה יעורר השראה אצל עוד קוראים.

שרית.
10/12/17 13:17

הי אני הפסקתי לעשן לאחר שאושפזתי בגלל נזקי הסגריות וזרקתי את הסגריות לאחר 28 שנה שעשנתי קופסא וגם יותר מזה ביום. זה לא קל...אבל אין בריירה פשוט להפסיק וזהו.

מוג-ו
מוביל קהילה
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
11/12/17 13:45

בהצלחה שרית. את מתחילה תהליך לא קל אמנם אבל בתמורה תרוויחי את החיים שלך ובגדול. טיפ אחד לי אליך - סבלנות! התמורה לא תמיד ניכרת בהתחלה אבל אחרי 3-4 חודשים הגוף שלך יודה לך ויתגמל אותך בכוחות ואנרגיות ששכחת שקיימים בך. רק כלל אחד - לא ליפול ולא להתפתות לעשן אפילו לא שכטה אחת! עם הזמן החשק ירד וההתמודדות תהיה קלה יותר. :tmbsup:

גלית74
08/03/20 15:20

אני הפסקתי לעשן בזכות מכון אברהמסון לאחר 30 שנות עישון. כנראה שלא הייתי מפסיקה אם הרופא בבית חולים לא היה אומר לי שבקצב הזה אני לא אחזור עוד פעם לביצ חולים אלא ישר לירקונים. הגעתי לבית חולים עם סיטורציה מאוד נמוכה וקשיי נשימה חמורים. הייתי מאושפזת שבוע והילדים והנכדים היו בהיסטריה הילדים שלי רשמו אותי למכון אברהמסון ומיד אחרי ששוחררתי מהבית חולים ואני חייבת להגיד לכם שזה עובד! מאז (לפני יותר משנה) לא נגעתי בסיגריה ולא מרגישה שום צורך בזה. לא אני ולא משפחתי האמנו שאצליח להגמל אבל זה קרה. הצילו לי את החיים!

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
11/12/17 11:48

הי שרית, ברוכה הבאה לפורום. שמחה בשמחתך על הגמילה מעישון! האם את מוכנה לשתף קצת איך את חווה את הגמילה מעישון? האם יש רגעים קלים? קשים? איך את מתמודדת?

גל7
19/03/18 14:54

היי, אבא שלי כבר 18 שנה לא מעשן אחרי אברהמסון ואני יודעת שהוא שלח הרבה חברים שלו ואני יודעת שכולם נגמלו בהצלחה רבה

sharonk
19/03/18 15:05

היי אורית, יכולה לספר מנסיון , ניסיתי המון שנים שיטות לגמילה מעישון, לשמחתי הצלחתי להגמל במכון אברהמסון וממשיכה להיות נקיה מבלי חשק לסיגריה. בהצלחה בכל דרך שתבחרי, העיקר לנשום נקי

zivasu
20/03/18 13:30

מנסיון אישי שלי ניסיתי כל דבר אפשרי להיגמל מסיגריות , אין דבר שלא ניסיתי, בסופו של דבר הצלחתי להגמל במכון אברהמסון לחלוטין וככה ממשיכה בדרך הזאת ואפילו לא מרגישה צורך. ממליצה בחום ויודעת על המון אנשים שהצליחו דרכם

היי אורית . אני באופן אישי הייתי בדיוק ואף אולי יותר סקפטי ממך ! עישנתי קצת יותר משלושים שנה , והאמת מאד אהבתי לעשן ! בדיעבד וכאילו חייתי סביב הסיגריות ,כיום אני שמח שמדבר על זה בלשון עבר , וגם לא האמנתי לכל אלה שמנסים כביכול לנצל את החולשה שלנו ולמשוך מאיתנו כסף, ולא בקוסמים ומכשפים וכאלה למיניהם . ובכל זאת כברירה אחרונה ( וחבל שהגעתי לאברהמסון בסוף ולא בהתחלה ) הגעתי לאברהמסון גיחחתי והייתי בטוח שזה יצליח כי זה נראה לי טיפול מוזר וקצר חחחח כמו הוקוס פוקוס חחח בלי מגע בלי תרופות . אך לתדהמתי זה צלח לי אבל צלח בגדול ! ומזה שנתיים וחצי אני לא מעשן !!! ובמט לאחור , לא איכפת לי דרך הפעולה שלהם לגמול אותי , העיקר הקיבלתי את התוצאה ! בקיצור ב"ה א נ י כ ב ר ל א מ ע ש ן !!! תודה למכון אברהמסון .

רותי72
19/02/20 8:09

אני רואה שי כאן הרבה התכתבויות על אברהמסון. אני חייבת להגיד שלפני שנה הגעתי לכון אברהמסון בעין ורד. הייתי מאוד סקפטית אבל הרגשתי שהאכילו אותי בלא מעט לוקשים אבל אני עדיין לא מוכנה לוותר. מודה, אני לא מצליחה עם דיאטות, ניסיתי לא מעט, לא רוצה להכפיש אף אחד אבל לי זה לא עזר. לפני שנה הגעתי לאבהמסון, עברתי טיפול ומאז הם בקשר איתי כל הזמן, פתאום הרגשתי שאני באמת ביידים טובות. הרגשתי שחשוב להם שאצליח. בשנה האחרונה שיניתי את הרגלי התזונה שלי, לאט לאט אבל באמת שמצליח לי. מקווה שהכל ימשיך כך אבל היום אני מבינה שזה תלוי בעיקר בי. ממליצה לנסות.

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
29/01/21 19:25

שלום שלומי מצטערת על החוויה שלך והאכזבה. חשוב לי מאוד לעודד אותך אל תיתן למה שקרה להשפיע על תהליך הגמילה שלך. למדת משהו חשוב שצריך להשתמש בו בהמשך - גמילה מעישון היא תהליך של שינוי ואין תרופת פלא שפותרת את הבעיה. לפי המחקרים המקצועיים בתחום - הטיפול הטוב ביותר לגמילה מעישון הוא שילוב של טיפול תרופתי ופסיכולוגי התנהגותי. יש כמה תרופות שיכולות לעזור וגם אם תחליט לא להשתמש בהן עדין אפשר להיגמל ביעילות כשמקבלים ייעוץ מקצועי. במוקד הלאומי לגמילה מעישון של משרד בריאות נותנים את העזרה המקצועית הזאת בשירות טלפוני וזה נגיש ללא עלות לכל אזרחי המדינה. מוקדים טלפונים מקצועיים לגמילה מעישון קיימים גם בחלק מקופות החולים. בדוק בקופת החולים שלך. בהצלחה נשמח אם תשתף

נילי-בראון
מומחה כמוני
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 
19/02/21 6:59

שלום צפונית ליבי איתך, זה באמת מתסכל אחרי כמה ניסיונות כושלים להמשיך לנסות... וזה באמת מורכב. אבל זה לא אומר שאי אפשר להיגמל!!! זה רק אומר שצריך הפעם לנסות בדרך אחרת ועם עזרה מקצועית. רוב האנשים מנסים להפסיק בעזרת כוח הרצון בלבד. זה לא מספיק ולא יעיל. אני שמחה לשמוע שאת מוכנה יותר מתמיד להיכנס לתהליך. הפעם תכנני את תהליך הגמילה שלך. קחי בחשבון שצריך לעבור הכנה לגמילה, את הגמילה עצמה ואחר כך גם לקבל תמיכה כדי לא לחזור להרגלים הישנים. העזרה המקצועית ביותר שגם ניתנת חינם היא סדנאות בקופת החולים - חלק גדול בזום, ושירות טלפוני לאומי לגמילה מעישון של משרד הבריאות 6800*. גילוי נאות - אני עובדת במוקד הטלפוני של משרד הבריאות. מאחלת לך המון בהצלחה. הנחישות עוזרת אין ספק, אבל צריך גם לדעת איך להחליש את הכוחות שפועלים עליך- הצורך הפיזיולוגי, כוחם של הרגלים ולהחליש את המחשבות האוטומטיות שמלוות את העישון.

תמר-מורדיאן
23/08/22 11:23

טוב אני הייתי באבהמסון חייבת להגיד שזה חארטה ברמה גבוהה בטלפון אמרו לי תבואי תצאי משם לא יהיה לך חשק לעשן לאחר הטיפול יצאתי עם חשק לעשן התקשרתי אליהם ואז הם אומרים זה לא במיידי יש כמה ימים שקשה אז השאלה היא במה הם עוזרים אם זה להפסיק לעשן בקושי אני יכולה לחסוך את האלפיים פלוס כסף ולהפסיק לבד הרי כל הקטע זה להפסיק בקלות 

הלכתי לטיפול נוסף לבקשתם ושוב לא עבד 

השיחה הראשונית מלאה בהבטחות ומשכנעת לאחר הטיפול הכושל השיחה נשמעת אחרת לגמרי מתנערים מאחריות 

לא הייתי ממליצה בכלל שמעתי על מכונים שאשכרה עובדים אני חושבת את כל התגובות הם רושמים לעצמם 

מכירה עוד הרבה אנשים שלא עזר להם 

סתם רציתי להזהיר חארם על הכסף שלכם הם עושים קופה מקושי אמיתי של בן אדם

Kereny
02/09/22 10:45

למרות שכבר ענו מלא אוסיף גם את שלי. אני הלכתי לשם להפסיק מאחר ונכנסתי להריון )דרך אגב זה עולה איזה חצי מחיר אם יש הריון ) הייתי ממש בהתחלה שבועיים משהו כזה אבל הרגשתי שאני חייבת להפסיק כבר אתמול לטובת העובר מכיוון שידעתי שממש קשה לי להפסיק לבד החלטתי ללכת לאברהמסון, בהחלטה ברורה שמרגע שאני יוצאת משם אני לא נוגעת יותר בסיגריות בע"ה. כשיצאתי הרגשתי אותו דבר פשוט השתמשתי בכוח רצון חזק ובכל הכלים הריגשיים שהיו לי מכל הסדנאות גמילה שעשיתי בעבר, וחיכיתי לבחילות שיגיעו. שבוע וחצי אחכ בערך הגיעו הבחילות והקאות קשות. ומשם כבר לא הייתי צריכה כוח רצון. כי אין שום רצון לעשן במצב כזה. סבלתי חצי שנה מתוך ההריון מהבחילות הנוראיות האלה אבל עד שעברה החצי שנה כבר הגוף התנקה ומאז כבר 4 שנים לא נגעתי בסיגריה. שתהיה לך רפואה שלימה . אני ממליצה לנסות הכלללל (במילא את משלמת הון על הסיגריות עצמן) תקראי את הספר של אלן קאר תלכי לסדנא של הקופת חולים. בסוף האסימון יורד ותמצאי את הדרך שתהיה לך הכי טובה להפסיק.