מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותתרופה בשם קלמסטין

תרופה בשם קלמסטין

01/11/17 16:24
11 תגובות

באתר שלכם פרסמתם תרופה לאלרגיה בשם קלמסטין שעל פי מחקרים משפיעה ומשקמת את המוח .
אינני מוצא את התרופה הזאת בבתי המרקחת . אולי תוכלו לעזור לי איפוא אני יכול למצוא את התרופה ? כמו כן ציינתם כי אין צורך במרשם רופא לקנות את התרופה .


תגובות

סימה-לבני
מומחה כמוני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
05/11/17 1:04

שלום רב,

 

התרופה קלמסטין Clemastine לא משווקת בישראל, ואתה צודק הדבר לא הוזכר בכתבה שהתפרסמה כאן

הקלמסטין הינה תרופה ללא מרשם רופא בארה"ב, כמו שאפשר לראות כאן, ויתכן שאפשר לרכוש אותה בישראל באמצעות טופס 29ג', דרך בתי מרקחת שעוסקים בכך, ובתנאי שיש לך רופא שיהיה מוכן לרשום לך מרשם מתאים ולעמוד מאחורי הטופס.

אלא שאני מצאתי שהיא לא היחידה במשפחתה שעושה את אותה פעילות. אינני מוצאת כרגע איפה ראיתי זאת, אך תרופה שמשווקת בישראל, ואיננה דורשת מרשם רופא ועושה כנראה את אותה פעילות היא הלורטדין Loratadine תרופה נגד אלרגיה וותיקה .ראה כאן. 

מחקר שבדק Hydroxizine באותו נושא פורסם ב 2005 כאן. זוהי האוטרקס שמחייבת מרשם, אך רשומה בישראל, ראה כאן.

מחקר שבדק את תפקיד ההיסטמינים בכלל במחלת הטרשת, פורסם ב 2010 כאן.

מכאן שאם הרופאים בישראל ירצו לבדוק את הנושא, מדובר בטיפול זול מאד, עם תופעות לוואי קלות, בעיקר של הרדמה.

לצערינו, מדובר במשפחת תרופות וותיקות שלא סביר שתמצא חברת תרופות אחת גדולה שתהיה מוכנה לשפוך כסף על ניסויים קליניים לבדוק את הנושא, כי אין חברת תרופות אחת שתרויח אם התרופה תהיה באמת טובה ותתחיל להיות משווקת.

נראה שהכל בידים של הרופאים, ואם הם ירצו לבצע בדיקות משלהם, אזי בהסכמה מודעת של המטופלים, ובאמצעות טופס 29ג, כל אחד יוכל לבצע את הניסוי על עצמו.

 

מקווה שעזרתי,

 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

 

 

 

שינויש
18/09/23 10:23

שלום בהמשך לשאלה מעלה בעניין קלמסטין , קיבלתי אותה בארצות הברית , האם ניתן לשתות אותה כשהיא מומסת עם מיץ פטל או תפוזים ? אני מכניסה את הכדור למיץ פטל , נותת לזה להתמוסס כמה דקות ורק אז מביאה לה ,

 האם עדיין ישפיע או עדיף במים? ביתי לא בולעת כדורים ורוצה רק שיתמוסס בפטל או בתפוזים 

סימה-לבני
מומחה כמוני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
18/09/23 11:19

שלום רב,

אם התרופה הגיעה מארה"ב, אזי יש לה עלון לצרכן בתוך האריזה. אנא העלי כאן צילום שלו, ואולי אוכל לענות לך לשאלתך, שכן אין לי מידע אחר שתומך או לא תומך בהמסת התרופה במים או במיץ פטל.


בברכה,


סימה לבני

רוקחת יועצת

אלי-כהן--3
05/11/17 1:35

סימה את צודקת . לאחר התכתבויות עם אחראי אתר התרופות ב - כמוני  הוא לא האיר את תשומת ליבי כי התרופה אינה משווקת בישראל  אלא בארה"ב .

אני מודה לך  , תשובתך היתה לענין

בתודה  אלי כהן

אלכסססס
04/01/18 14:44

שלום רב!
קראית על תרופה תגד אלרגיה, קלמסטין, שעלולה לשקם מיאלין.
עכשיו הבנתי שאין אותה בארץ. 
איזה תרופה יכולה להחליף אותה שקיימת בארץ? (לורטדין,לורסטין?).
אני רוצה לנסות לקחת את התרופה (גם ככה יש לי אלרגיה לאבק).
כמו כן, איזה כמות כדאי לקחת כדי שתיהיה השפעה על מיאלין? 
אשמח לכל מידע אפשרי...

סימה-לבני
מומחה כמוני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
08/01/18 15:47

שלום רב,

 

עניתי במקום אחר,

ראה כאן:

https://www.camoni.co.il/411804/531343

 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

אמת-אמס
03/03/18 23:29

תודה על היעוץ

קראתי את התיחסות של הרוקחת לבני, שמסתבר שכל התרופות הנוגדות אלרגיה עשויות להועיל.

אבל בכל אופן רציתי לברר האם יש תרופה בישראל הזהה ממש לקלמסטין. האם החומר שלה הוא אותו חומר של לורטדין, או אולי לחומר של דסלורטדין.

או אוטרקס. ומה המינון השווה לקלמסטין.

סימה-לבני
מומחה כמוני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
04/03/18 0:10

שלום רב,

אם תכנס לתשובתי הראשונה בנושא זה, מה 5.11.17, תראה שהמידע שם.

התרופה איננה משווקת בישראל,

אם הרופאים ירשמו לך אותה באמצעות טופס 29ג קרוב לוודאי שתוכל להזמין אותה מבתי מרקחת שמתמחים ברכש תרופות שאינן רשומות בישראל.

עוד מידע על טופס 29ג מ"כמוני" כאן.
 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"

אמת-אמס
05/03/18 23:54

לרוקחת תודה.

אכן קראתי בעיון את המידע מה5/11/17

אולם עדיין הייתי רוצה לדעת אם ארצה להשתמש בלורטדין, או דסלורטדין.

או אוטרקס. מה המינון השווה לקלמסטין שיכול להועיל ולהביא תוצאה שווה.

תשובתך חשובה לי מאוד!!!

בהערכה, אמס.

אמת-אמס
24/04/18 23:54

אכן קראתי בעיון את המידע מה5/11/17

אולם עדיין הייתי רוצה לדעת אם ארצה להשתמש בלורטדין, או דסלורטדין.

או אוטרקס. מה המינון השווה לקלמסטין שיכול להועיל ולהביא תוצאה שווה.

תשובתך חשובה לי מאוד!!!

בהערכה, אמס.

נועםד
06/05/20 22:29

הנה לינק למחקר: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(17)32346-2/fulltext

 

אבל לא מובן, יש עוד מחקרים? מישהו בכלל בדק את ההשפעה של קלמסטין הלאה? או שיכול להיות ש"ה-"תרופה פשוט נזנחה?