מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותשאלה לגבי שילוב

שאלה לגבי שילוב

13/05/18 18:55
1 תגובות

שלום, אני צריך לעבור עקירת שן כירורגית, ורציתי לשאול:
יום לפני העקירה עליי ליטול את האנטיביוטיקה דאלאצין, ולאחר העקירה להמשיך ליטול אותה במשך ארבעה ימים.
במהלך העקירה יוזרק לי חומר מאלחש, לידוקאין, ורציתי לשאול אם זה בסדר השילוב בין האנטיביוטיקה דאלאצין, לבין החומר המאלחש לידוקאין או כל חומר אלחוש מקומי ? כי כתוב באינטרנט: "יש להתייעץ עם הרופא לגבי תרופות אחרות שנלקחות (בייחוד במתן בו זמני עם כלורמפניקול, אריתרומיצין, תרופות משלשלות ותרופות להרדמה), ולגבי רגישויות למזון כלשהו/ תרופה"
אני שואל כי מצויין שם תרופות להרדמה.
תודה.


תגובות

סימה-לבני
13/05/18 20:44

שלום רב,

 

לא מצאתי דיווחים על בעייה במתן משותף של דאלאצין Clindamycin ולידוקאין (Lidocaine + epinephrin) מהסוג שנותנים רופאי השיניים.

אלא שהשאלה שלך חשובה מכיוון אחר.

אתה מזכיר את הנחיות הרופא לטיפול אנטיביוטי, והן לא ממש מתאימות להנחיות שנותנים האגודים המקצועיים למניעת זיהומים לאנשים עם בעיות לב, או עם בעיות אורטופדיות, וגם לא למניעת זיהומים בכלל. ברפואה בכלל מקובל היום לתת טיפול מונע שעה לפני הפרוצדורה, כדי שבמהלכה הסביבה שבה עובד הרופא תהיה מכוסה באנטיביוטיקה, ואם אין תקלה מיוחדת, או אם הסביבה איננה מזוהמת במיוחד, אין צורך לתת מנות נוספות של אנטיביוטיקה לאחר הניתוח. 

ככלל, בקישור כאן תמצא שמסקנת המחבר היא שלקיחת טיפול אנטיביוטי של שניים או שלושה גרם אמוקסיצילין (מוקסיפן ודומיו) שעה לפני הפעולה, מספיקה בהחלט, ולגבי היתרון בלקיחה לאחר הפעולה, לדברי המחבר, עדין לא הוכחה הנחיצות גם לא סוג האנטיביוטיקה והמינון שלה.

זה היה ב 2013.

עבודה שהתפרסמה בסוף 2017 והקישור שלה כאן מציינת בסיכום שלה, שאם יצליחו לשנות את ההרגלים של רופאי השיניים לתת מנה אחת בלבד של אנטיביוטיקה לפני הפרוצדורה, יהיה הרבה פחות רישום יתר של אנטיביוטיקה ברפואת שיניים. ובאנגלית זה נראה כך:

Modifying postprocedure antibiotic prescribing for implants and extractions to only 1 dose prior to the procedure could significantly decrease overprescribing in dentistry

לסיכום,

על פי הספרות, אין לך מה לדאוג לגבי האינטרקציה בין האנטיביוטיקה שרשם הרופא לבין חומרי ההרדמה שרופאי השניים נוהגים להשתמש. יתכן שכדאי שתבדוק עם הרופא שלך מדוע רשם לך ארבעה ימים נוספים לטיפול אנטיביוטי שיכול לגרום לתופעות לוואי. ובכל מקרה כדאי לך לשקול לקיחת פרוביוטיקה במקביל ללקיחת הטיפול הממושך כדי להקטין את הסיכון ל CDI התופעה הכי פחות רצויה, שעלולה להתלוות לטיפול אנטיביוטי ממושך. (הקלק על CDI למידע נוסף)

להנחיות של "כללית" לאחר עקירת שיניים הקלק כאן.

שיהיה לך בהצלחה,


 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"