מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותהחיסון החדש נגד שלבקת חוגרת shingrix

החיסון החדש נגד שלבקת חוגרת shingrix

04/11/18 13:20
8 תגובות

מסתבר שיש חיסון יחסית חדש (שנה?) לשלבקת חוגרת. אני נמצאת בקבוצת סיכון מכמה סיבות (לימפומה, היתה לי כבר פעם שלבקת חוגרת וגיל) אני מבינה שרק בחיסון החדש יש אופציה לחיסון מומת. האם אין אף אחד שמייבא ומוכר בארץ את החיסון החדש ואם יש, היכן אוכל להשיגו? אני מאד חוששת מסיבוב נוסף של המחלה. תודה מראש על התשובה, שרית



תגובות

סימה-לבני
09/11/18 23:57

שלום רב,

בבדיקה באתר משרד הבריאות נראה שהחיסון שהפנית אותי אליו, Shingrix, חיסון מומת כנגד הרפס זוסטר טרם אושר בישראל. ראי באתר משרד הבריאות כאן.

יצרן החיסון החדש הוא GSK כמו שאפשר לראות באתר החיסון כאן.

נציגי החברה בישראל יושבים בפתח תקווה והפרטים להתקשרות הם כאן באפשרותך להתקשר אליהם ולשאול מתי אמורה התרופה להכנס לשוק ואם יש דרך להשיג אותה כבר עכשיו דרכם.

ולבסוף, אם בידייך מרשם וטופס 29ג לרכישת מוצר שאינו רשום בישראל באפשרותך לרכוש אותו בכל בית מרקחת שעוסק בייבוא תכשירים שאינם רשומים בישראל על פי טופס 29ג. אחד מהם הוא בית מרקחת שור טבצ'ניק בתל אביב. ואחרים תוכלי למצוא כאן.

למידע נוסף על טופס 29ג וכל מה שצריך לדעת עליו הקליקי כאן.

מקווה שעזרתי,


 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות בעידן שבו המידע אינסופי" 

שרית28
10/11/18 11:59

שלום רב,

 

תודה רבה על התשובה המפורטת. אכן עזרת ללא ספק.

יש לי כמה תובנות ועוד שאלה אחת או שתיים.

1. הצלחתי בחיפושיי למצוא את שור טבצ'ניק, הם דורשים רק עבור ההובלה כלומר יבוא התרופה 6800 ש"ח. בסכום הזה אני יכולה לטוס לארה"ב פעמיים. 

2. ענין המרשם ומילוי הטופס מסובך. רופא המשפחה שלי לא מוכן לעשות זאת מכיוון שזו עבודה רבה (אני בכללית) השאלה איזה רופא עוד יכול לעזור לי לדעתך? אני פשוט אובדת עצות בענין.

3. באתר של החברה בארה"ב כתוב שהזריקה ניתנת בשתי פעימות כשהשניה תינתן בין חודשיים ל-6 חודשים. אני שואלת אותך לפי נסיונך בכלל, האם יש בעיה בנתינת התרופה תוך פחות מחודשיים? אני נוסעת לארה"ב ואנסה להשיג שם את הזריקה אבל לא אשאר חודשיים. אני כמובן אנסה לשאול את היצרן גם אבל אולי לך יש גם ידע?

 

שוב תודה רבה על ההתייחסות,

 

שרית

 

 

אילנה1947
01/07/21 17:51

שלום שרית,

גם אני חולת לימפומה וגם אני עומדת בפני הבעייה הזו. בררתי עם טבצ'ניק והם דרשו 1900 שח עבור 2 הזריקות ועוד 6,000 שח עבור ההובלה שלהן בקירור. אמרו שאם נתארגן כמה אנשים עלות ההובלה תתחלק על מספר האנשים.

לגבי מילוי הטופס, הטופס נקרא טופס 29 והרופאה המטפלת שלי ברמבם אמרה שאם אחליט לרכוש את התרופה היא תדאג לי לטופס.

אודה לך אם תעדכני בהמשך.

אילנה

שרית28
16/08/21 9:17

היי אילנה,

 

סליחה שלא עניתי קודם. כנראה שהתראה על ההודעה שלך לא הגיעה או שלא ראיתי אותה. אין לי חדשות מעניינות בתחום. ראיתי רק לפני כמה שבועות  שה-FDA אישר את התרופה וזה מוזר כי לדעתי היא כבר מזמן אושרה. אני בינתיים לא רוצה לייבא לבד, אני משערת לעצמי שמשרד הבריאות ייבא את התרופה אנחנו לא היחידות שצריכות חיסון כזה, כל חולי הלימפומות ובכלל סרטני הדם כנראה באותו מצב. 

סימה-לבני
01/09/21 13:15

שלום לכולן,

 

קבלתי עדכון מהחברה, שהשינגריס נמצא בתהליך רישום בישראל. לאור זה, נכון להיום החברה מיבאת אותו ומוכרת אותו רק באמצעות 29ג בבתי מרקחת שמוכרים 29ג (כמו "שור טבצ'ניק" במרכז ו"רמז" בחיפה). למי שלא יכולים לקבל את החיסון השני. המחיר 820 ש"ח ליחידה ו 1640 ש"ח לשתי מנות..

אם יש לכם שאלות נוספות, זה הטלפון של שרות לקוחות של החברה, 03-9297100

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני

רוקחת יועצת

המרכז לייעוץ תרופתי אישי
https://mypharmacist.co.il/
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות ובתוספים – בעידן שבו המידע אינסופי"

אילנה1947
01/09/21 14:16

היי שרית וסימה,

תודה לתגובה. 

שאלה לסימה, האם יש כבר מספיק נסיון עם החיסון הזה כדי לומר שהוא בטוח ויעיל?

בברכה,

אילנה

 

שרית28
01/09/21 20:34

תודה סימה ושנה טובה

סימה-לבני
01/09/21 21:50

שלום רב,

 

באשר לבטיחות ויעילות החיסון, עניתי על כך ב 2019, ראי כאן.

שלא כמו החיסון לקורונה, חיסון זה עבר את כל השלבים של הרישום וקבל את אישור ה FDA בהליך רגיל.

מזה ניתן להבין שהחיסון בטוח ויעיל במגבלות המצויינות במחקרים ובאישורים שמתלווים אליו.

מידע נוסף באישור ה FDA כאן.

מידע של האיחוד האירופאי כאן.

 

בברכה,

 

סימה לבני

רוקחת יועצת