מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםהד"ר לשירותךמה זו מפרצת באבי העורקים - לזכרו של אריק אינשטיין הענק

מה זו מפרצת באבי העורקים - לזכרו של אריק אינשטיין הענק

1861 צפיות
מחר ימלאו שנתיים לפטירתו של אחד מענקי הזמר העברי, אריק אינשטיין, שנפטר באופן פתאומי מקרע במפרצת אבי העורקים. מה זו מפרצת ומה עלינו לעשות כדי לגלות אותה בזמן?

 

מוקדש באהבה וכאב גדולים לאריק האחד והיחיד...

 

אבי העורקים הוא העורק הראשי שמוביל דם מהלב לכל אברי הגוף. מפרצת של אבי העורקים הינה תופעה לא מאד שכיחה, בעיקר בגברים בעשור השישי-שביעי לחיים, אך גם בנשים ובצעירים יותר אצל חלק מהאנשים יש סיפור משפחתי. התופעה נגרמת ע"י אותם משתנים הגורמים לטרשת עורקים – עישון, כולסטרול גבוה ויתר לחץ דם לא מאוזן. מדובר בהרחבה של דופן אבי העורקים באחד מחלקיו, כאשר מוות נגרם בד"כ באופן פתאומי כאשר הדופן נקרעת, עקב איבוד דם מסיבי מהיר. כל עוד לא מתרחש קרע, מרבית האנשים לא יחושו בדבר והאבחנה היא לרוב מקרית בעקבות צילום חזה CT חזה או אקו לב שמתבצע מסיבה אחרת.

במידה והבעיה מתגלה בזמן, ניתן לבצע תיקון ניתוחי. היום מומלץ לבצע אולטרסאונד של הבטן (בדיקה סופר פשוטה) לגברים מעשנים בני מעל 65 והבדיקה כלולה מינואר בסל הבריאות.

 

 
ד"ר נירית אבירן ברק, אנדוקרינולוגית מבוגרים, מרכז אלון. 0732603108

תגובות

עוד שיר לזכרו של אריק איינשטיין - "יושב מול הניר"
 

https://www.youtube.com/watch?v=55JpI-nConc
ד
ד"ר נירית אבירן ברק
בוגרת לימודי רפואה בטכניון. בשנת 2000 סיימתי התמחות ברפואה פנימית בבית החולים בילינסון, ובשנת 2006 התמחות בסוכרת ואנדוקר...