מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםשיר השריריםמיצים (עלים ירוקים) להסרת דאגת הגוף - כדאי לתת למערכת העיכול לנוח

מיצים (עלים ירוקים) להסרת דאגת הגוף - כדאי לתת למערכת העיכול לנוח

11/06/09 16:43
5609 צפיות
מיצים (עלים ירוקים) להסרת דאגת הגוף - כדאי לתת למערכת העיכול לנוח

אני נוסעת לחופשה!!! 3 ימי "צום" מיצים בחוות בריאות...חלקכם בוודאי ירים גבה, אבל אני כבר מכירה את זה וזה פשוט נהדר לחגוג את החופשה גם מבפנים.
כמוני, המנסה לגייס אסטרטגיות להסרת דאגת הגוף (השמנה = הגוף דואג ש"אין לו מספיק"), גם אתם מוזמנים לתרום את חלקכם...
אל תשכחו שאם לא נעשה (כתרבות המאה ה-21) את זה, תתגבר המצוקה (המדוויים המלווים עודף משקל) ויש החושבים שהיא אף תחליף את מיקום מחלות הלב שהיום הם המחלות המובילות של העולם המערבי.

עד עכשו הבאתי הצעות שכללו את חשיפת הגוף למידע שאין סיבה לדאגה, אם על ידי פעילות גופנית ואם על ידי פעילות מודעת או ריגשית. למרות שמצטברות יותר ויותר עדויות שדיאטות לא מובילות להרזייה, אני רוצה כאן לדון בגישה מתוחכמת יותר שתשכנע את הגוף ש"יש לו הרבה" אבל הפעם מהכיוון ההפוך...

במקום להפעיל את השרירים ולחשוף את יכולותינו, אפשר לנסות להפחית בהוצאות תפעול הגוף וכך להקנות את תחושת השפע - כמה ימים של דיאטת מיצי ירקות.
הפחתה משמעותית כזאת באנרגיה הדרושה לתחזוקת הגוף (מערכת העיכול נחה) היא מהלך המקנה תחושת שפע והגוף נמלא רינה. אם שמעתם על התזונה הים תיכונית הקשורה כל כך בבריאות, רציתי כאן לציין שיש חוקרים שחושבים שזה לא רק הירקות הרבים והטבעיים הקשורים לבריאות אלא גם המנהגים הקבועים והרבים של ימי הצום הדתיים שתורמים לבריאות תושבי איי יוון.

גם בכאילו "צום" שעיקרו מיצי ירקות אין כמעט צורך בהפעלה של מערכת העיכול והאנרגיה המתפנה יכולה להיות מופנית להבראת הגוף. שלא כמו צום מים, צום מיצי ירקות מספק לגוף תוספים חיוניים אך יחד עם זה הוא אינו מכיל חלבונים או חומרים מוצקים שיפעילו את מערכת העיכול. וכמובן כדאי להזכיר שירקות המיצים הם גם עתירי ניטרטים שעליהם כתבתי ברשימה נפרדת.

הידעתם ששתיית מרק לפני ארוחה ידועה להפחית משמעותית את התיאבון?
כדי להסיר ממני אחריות רפואית אני מדגישה שיש להתייעץ עם רופא לפני ההחלטה ליישם דיאטת מיצי ירקות שכן היא לא בהכרח מתאימה לכל אחד. אני אישית מוסיפה (ארוחות או ימים של) מיצי ירקות גם לתזונה השוטפת שכן הם מספקים הרבה יסודות חיוניים לגוף ומלווים גם בפחות אכילה וגם ביותר בריאות.
למשל, בסקר שנערך בטנסי נמצא כי שתיית מיץ ירקות פעמיים בשבוע היתה קשורה עם  פחות סיכוי לאלצהיימר , או בגרמניה ראו כי אחרי שבוע של שתיית מיצי ירקות נמצאה ירידה ברמות הכולסטרול בדם. במחקר עם עכברים הראו איך הצום מגביר את פעילות המיטוכונדריה השומרת על בריאותנו. במחקר עם תאים נמצא כי אחרי הרעבה תאים רגילים עמידים הרבה יותר להשפעות כמותרפיה לעומת תאים סרטניים.
מאמרו של ד"ר מרקולה על היתרונות שבשתיית מיצי ירקות...

בניסויים אחרים הראו שמיצי ירקות מונעים נזקי חמצון מה- DNA וגם שמיץ מעלי ירקות ירוקים כהים מכיל כמויות גבוהות של NOX

כדאי לזכור את מעלותיו של ה- NO? נשמע ממש משתלם.

אספקט אחר של יתרונות תזונת מיצים הוא הפשטות של המרכיבים, במעקב אחרי יותר מ-2000 משתתפים בארה"ב שרזו הרבה, נמצא כי פשטות  מיגוון מרכיבי התזונה שאימצו היתה קשורה עם שמירה על הישגי ההרזייה מעל 6 שנים.
תוצאות הפוכות התקבלו במעקב אחרי בני נוער שבחרו בתזונת ג'אנק (fast food) ובהם נראה שאכילת מזון מהיר קשורה עם אכילת יתר. ומעניין, למרות שיש קורלציה בין שתיית משקאות קלים והשמנה אצל בני נוער, אין!!! קורלציה בין השמנה ובין שתיית 100% מיצי פירות.

אי אפשר לסיים בלי לשים לב ש"מהיר" אבל גם "צום" נשמעים באנגלית בדיוק אותו דבר - FAST. על המשמעויות הנסתרות של זה אתם יכולים כמובן להסתלבט...

וכמעט שכחתי להזכיר את הפעילות האנטי-חימצונית הגבוהה של עשב החיטה...

ניסויים ראשונים המשווים צום alternate-day fasting להגבלת קלוריות בהטבה של מצבי מחלה כרוניים, מראים כי ימי צום משפרים את מצב הבריאות לפחות טוב כמו הגבלת הקלוריות. לדעתי ההטבה הבריאותית נובעת מהפניית תגבורת של משאבי אנרגיה, שהתפנו בצום ממערכת העיכול, אל מקור החולי. לפחות בעכברים הראו איך הגבלת קלוריות משפרת את יכולות התחדשות התאים אז עם צום זה נראה פוטנציאלית עוד טוב יותר. 
ועוד מחקר מניו-אורלינס, הראה שיום "כמעט צום" המתחלף ביום אכילה רגיל שיפר את בריאותם של שמנים אסטמטיים וגם גרם להרזייה.
Free Radic Biol Med. 2007, 42(5): 665-74

גם אצל המורמונים הצמים פעם בחודש מצאו החלמה טובה יותר מבעיות לב בהשוואה לאוכלוסיה שלא צמה. במחקר ביוטה הראו החוקרים קשר בין ימי הצום ובין פחות מחלות לב כליליות ופחות סוכרת.

ועוד על צום, הפעם בניסוי עם עכברים. צום שיפר דרמטית את יעילות הטיפול הכמותרפי בסרטן. הנזק לתאים הסרטניים פעל אבל התאים הבריאים נהיו מוגנים בעקבות הצום.
Proc Natl Acad Sci U S A. 2008 Mar 31

ועל איך צום מחדש את מעיין הנעורים... חוקרים מהרוורד איתרו את המפתח להגברת פעילות המיטוכונדריה (תחנת הכח של התא) המאפשרת בריאות, שלומות ואריכות חיים... בניסוי עם עכברים הצליחו החוקרים להפעילו על ידי צום של 48 שעות (עם מים).
מתחילים להבין את ההשלכות המטבוליות המייטיבות של צום, בעיתון EMBO Molecular Medicine 2016 על השפעתו על ניהול השומן בתאי הכבד ורמות הסוכר בדם.

זה נכון שאנחנו לא תנינים, אבל אם תראו איך מפנה התנין את זרימת הדם אל קיבתו אחרי ארוחה גדולה, לא יהיה קשה להעריך את שפע האנרגיה המתפנה כשנותנים לקיבה מנוחה כמו בצום מיצים.

תגובות

מיי-רב
29/06/09 12:46

נשמע מענין..

אביגיל
31/07/09 12:20

האם ניתן לעשות גם לבד, בבית?

בטח שניתן לשתות מיץ ירקות בבית...אני לא מתכוונת חודשים אלא יומיים שלושה...
הסיבה שאני נוסעת למקום נופש הוא שאני רוצה במקביל גם להתנתק מהמסך שאליו אני מחוברת שעות רבות במשך היום... אז החופשה זה לא רק מיצים אלא גם ספרים ורוגע.
אני ממליצה...בברכה, דינה

בועז-גל
17/11/10 8:35

הפוסט הזה מסוכן ועלול לגרום נזקים קשים לאנשים עם סוכרת.
מוטב לו שלא היה מועלה בקהילת הסוכרת כלל.
נתחיל מהסוף: לו דיאטת מיצים הייתה משפרת את מצבם של הסוכרתיים, מיליונים מקרב 300 מיליון הסוכרתיים בעולם היו נוהרים לנגב הישראלי ושותים מיצי ירקות תוך שהם מאזינים להמיית המדבר הקטן שלנו. זה כמובן לא קורה כי צום המיצים לא רק שאינו משפר את מצב הסוכרתיים - הוא טומן בחובו סיכונים גדולים.
הפוסט הזה מסוכן כי הוא נכתב ע"י דמות שלמדתי אף אני להעריך מאד מיום שנחשפתי לאתר כמוני. הוא משתלב היטב במירוץ חסר ההיגיון לעתים, אחר תרופת פלא לסוכרת. יש כזאת, אבל היא בוודאי לא טמונה בצום מיצים.
מי שמבין אל נכון את מחלת הסוכרת (ורק בודדים בלבד נמנים על הקטגוריה הזו) יודע שהדבר החשוב ביותר במחלה המורכבת הזו - השגת ושמירת איזון רמת הסוכר בדם. האיזון הוא היעד העליון והמרכזי ועם השגתו - נמנעים מרבית סיבוכי הסוכרת.
שינוי דרסטי בתזונה, הכרוך בצום מיצים של מספר ימים עלול להפר באחת את האיזון של הסוכרתי. רק הסוכרתיים יודעים אל נכון מה כרוך בהשגת איזון כזה. חודשים (ולעיתים יותר) של ניסוי וטעייה והתאמת התזונה לסוכרתי (כי אין שני סוכרתיים זהים) והתמודדות עם כל מיני דברים שמטלטלים את הסוכרתי כמו מצבי סטרס, מחלה ועוד.
רק מי שלא חווה בימי חייו את "חווית ההיפו" המטלטלת ההופכת אותך לעלה נידף ברוח - יכול להציע לסוכרתי לבצע שינוי דרסטי בתזונה שלו. זו "המלצה" שיכולות להיות לה השלכות חמורות ומסוכנות.
ד"ר ראלט מתארת את מכלול הדברים הטובים המושגים ממיצי הירקות. אין דבר חמור יותר מחצי אמת.
האמת היא שניתן ורצוי לצרוך ירקות שלמים, כל יום ובמינון גבוה מאד. לא כמיץ (שמאבד חלק חשוב בסיבים התזונתיים) ולא במסגרת צומות כאלה או אחרים.
ההשוואה למרק  מקוממת ומטעה.
מרק מומלץ לסוכרתיים שרובם סובלים מעודף משקל והשמנה בטנית הגורמים לתנגודת לאינסולין. כיוון שהוא גורם לתחושת שובע ומקטין את כמויות המזון שצורך הסוכרתי המוסיף לתפריטו מרקים.
הפוסט הזה מסוכן כי הוא נכתב ע"י אדם טוב, אחראי ובעל ידע רב.
אני לא אתכסה בהגנה של לכו להיוועץ ברופאיכם.
אם אתם סוכרתיים - ההמלצות המופיעות כאן - אינן בשבילכם.
בברכה, בועז

זה ברור שכל חולה, סוכרתי, חולה לב, חולה כליות או חולה אחר, חייב לקחת אחריות על מצבו ולוודא שמיצי ירקות ובפועל כמו גם כל פעולה אחרת שהוא עושה לא ירעו את מצבו.
לי זה מאד עוזר...אני סוכרתית 2 ומיצים משולבים בתזונתי משפרים את יכולתי לשמור על רמות סוכר בדם נמוכות.

תמורה-קייל
04/09/16 13:42

עוד מידע רב על הבריאות שבתזונת ירקות:
http://www.camoni.co.il/index.php?idr=402&pid=2030

ד
ד"ר דינה ראלט PhD
מדענית (ביולוגיה של התא) חובבת רשתות תקשורת בגוף ומחוצה לו.  

עוד פוסטים בבלוג: שיר השרירים

גם ללב יש את המוסיקה שלו
אחד הדברים שלימדה אותי התקשורת המרתקת אותי מאז ומתמיד, הוא החיבורים החדשים הנוצרים בין תחומים לכאורה רחוקים, ואלה פותחים...
קראו עוד
ועל צום דופאמין שמעתם? מנסים יום אחד...
יותר ויותר מידע מצטבר על היתרונות של צום חלקי בתזונה, דהיינו לא צריך תמיד לאכול, מספיק למשל שליש מהיממה (8:16) לאכול ו-1...
קראו עוד
למה כדאי לאכול אגוזים ופיסטוקים...
לא מפתיע שאגוזים הם מזון כל כך בריא שכן מתוך הזרע יצמח הצמח אז ברור שהוא מכיל את כל המרכיבים החיוניים לחייים...במהלך שיט...
קראו עוד
לרפא כל (או כמעט כל) חולי
אחרי עשרות שנים שאני חוקרת את בעיותי המטבוליות כמו השמנה וסוכרת2 היתה לי הארה !!! ואני יודעת איך להבריא. פתרונות חלקיים ...
קראו עוד
להרגיש, להרגיש, להרגיש ועוד להרגיש...
איזה מזל שחליתי לפני כחודשיים במחלת לב לא קלה ואף אחד מהרופאים שפניתי אליהם לא ידע איך לעזור לי... אפילו אושפזתי פעמיים....
קראו עוד