מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבוועדה רפואית של ביטוח לאומי.CRPS

וועדה רפואית של ביטוח לאומי.CRPS

06/02/13 20:01
17 תגובות

שלום,
ביום שלישי הייתי בוועדה רפואית בביטוח לאומי.
הרופאים שנכחו הם נוירולוג ואורטופד.
חוויתי טראומה קשה במהלך הבדיקה, אחרי בדיקה של טווח תנועות של הרגל, בדיקת הבדלי טמפרטורות ודלדול שרירים, הבדלי צבעים וכו'. האורטופד פשוט תפס לי את כף הרגל וניסה להרים לי אותה.
אסביר: שכבתי על המיטה, הרגליים מונחות ישר כאשר הרגל הפגועה לא ממש מונחת על המיטה אלא קצת "באוויר" ואז הרופא תפס/אחז לי את הרגל וניסה לבצע סוג של פלקס ברגל שלי. צרחתי עליו שיפסיק לנגוע לי ברגל ואוטומאטית "משכתי" את הרגל אליי, ואמרתי לו שאני לא מוכנה להיבדק ומצידי שזה יירשם בפרוטוקול. הייתי על סף דמעות .
תבינו, אני בעצמי לא נוגעת לי ברגל באופן שבו הוא נגע לי בה. סף הרגישות שלי הוא עצום.
העו"ד שלי הסביר לי שהם בודקים אמינות של מבוטחים. הייתי בהלם!!! כל פיסת מידע רפואי לגבי מצבי הבריאותי נמצאת אצלם, הם רואים מולם אותי! אי אפשר לזייף הבדלי צבע, הבדלי טמפרטורות ואי אפשר לזייף דלדול שרירים!!!! למה רופאים צריכי להתנהג באכזריות ובגסותת שכזו???
ואולי אני תמימה מדי או נאיבית אבל אני תוהה למה שמישהו יסכים לעבור את ההשפלה הזו מרצונו החופשי ועוד עבור מה??? זה לא שמקבלים שם מיליונים או עזרה משמעותית. פשוט בושה וחרפה!!


תגובות

blackd74
06/02/13 20:28

זה לא הרופאים, אלא הרופאים של ביטוח לאומי...

אני אישית בספק אם הם בכלל רופאים!!!

זאת אחת הסיבות למה הלכתי לרופא תעסוקתי של קופח ולא שלהם...

אצלי בכל אופן אני לא אגיע למצב שמישהו יגע בי ללא רצוני, אפילו אם זה ביטוח לאומי!

בכל אופן, עדכני מה נסגר איתם, זה מעניין!

varduku
06/02/13 20:44

היי,

ככל הידוע לי, הרופאים של ביטוח לאומי הם אותם רופאים של קופות החולים השונות.

ואם לא הבנת... לא הסכמתי לכך, הוא עשה זאת ב"הפתעה".......

blackd74
06/02/13 21:13

אולי, לא בדקתי את התעודות שלהם או את הסטוריית התעסוקה שלהם, אבל כמו שהולכים למוסך בשביל לטפל ברכב ולא הולכים למאפיה בשביל הטיפול ברכב, כך גם ביטוח לאומי צריך לדעת את מי צריך לשים בשביל בדיקות לא שיגרתיות

.עזבי, יכול להיות שאני מתפזר בצורה לא לוגית כי אני לא עצמי בימים האחרונים, אפילו את התשובה שכתבתי לך בפרטי הצלחתי לפקשש בשליחה שלה

varduku
06/02/13 21:23

אוי יקירי,

מזהה את הימים האלו, מניסיון אוכל לומר לך שיש בך את הכוחות והיכולות, אתה חזק! (למרות ה"ביעפרה" (-: )

תחזיק מעמד!

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
08/02/13 17:59

שלום לכולכם, 

צר לי על הטראומה שעברת. לא כל הרופאים מכירים היטב את התסמונת כמו רופאי כאב ולא כולם מודעים לרגישות העורית. 

האם את מטופלת? האם מיצית לחלוטין את הטיפול? אני מקווה שאת ממשיכה לנסות כי את יודעת שככל שעובר הזמן הסתמונת מחמירה, והסיכוי להחזיר את הרגל למצב שימושי כלשהוא יורד משמעותית ויש אנשים שנאלצים לוותר על הרגל. 

ד"ר גור. 

blackd74
08/02/13 18:21

דר רות היקרה,

לאחר שיחות עם עשרות חולי CRPS תוצרת כחול לבן, המסקנה היא ברורה מאוד! בישראל אין כריתות בעקבות התסמונת!!!

ונכון שחשוב להיות אופטימיים, אבל גם הרוב הגדול אמור לסחוב את התסמונת לשארית חייו!!!

אני אומנם לא רופא, אבל כמו שהתחלתי, יצא לי לדבר עם עשרות חולי התסמונת, כולל לפחות שני חולים שעברו כריתה בחול כי לא הסכימו לכרות להם בארץ... אומרים שאין חכם כבעל נסיון, לא?

varduku
08/02/13 22:43

בילי היקר,

צר לי להודיע לך כי יש חולים שאכן ביצעו כריתה. איתנו בשיקום. לא יודעת אם ביצעו בארץ אבל אכן כן ....

וכמובן, כל מקרה לגופו. וכמובן כמובן שצריך להיות אופטימיים (-:

 

ד"ר רות היקרה,

הרגל שלי עם צבעים ברורים של CRPS ואם כבר אני מגיעה לוועדה מן הראוי שהאורטופד שבדק אותי יכיר גם את התסמונת הזו.

אני עדיין בשיקום אישפוז יום כאב. סובלת מכאבים אבל מתאמנת לנעול נעל ומאחר ונגרמה לי בעיה עצבית רצינית בידיים בעקבות שימוש קבוע של כ-7 חודשים עם קביים, אני עוברת למקלות "סבא-סבתא".

הנרייטה
09/02/13 5:55

בילי היקר,

עברתי הרבה ועדות והיחס לא תמיד טוב דווקא אלינו שסובלים ובסוף יש עובדת סוציאלית שקובעת "שאתה באצם בריא  כאילו " ויוצאים משם מושפלים ואחרי שעוברים כול הסיוט של הועדות אני נשארתי עם הבעיה שלי ובנוסף לזה "כאילו" שקרתי ועשיתי הצגה. זה כואב מאוד לא רק פיזי גם נפשי.

שבת שלום נעימה 

הנרייטה

blackd74
09/02/13 8:31

ורד, לא אמרתי שאין כרותים, יש כרותים... בוודאי! (רק המחשבה על זה מעבירה בי חלחלה וצמרמורות... וזה כואב, הרעד בכל הגוף)

רק יום חמישי האחרון, בזמן הבריכה, דברתי עם כרות יותר מחצי שעה!

הנרייטה, אני לא יודע אם שמת לב או לא, אבל אני משתדל להזכיר כמעט בכל פעם שגם אני נמנה עם נפגעי ה-CRPS.

זה מאוד חשוב לי שכולם ידעו ולא ישכחו, שלמרות הדרך והצורה שבה אני בוחר לכתוב, אני חלק ממכם ולא עוד איזה פלצן יפה נפש שחושב שזו בעיה פסיכולוגית ושאתם מתפנקים מכל שבירת ציפורן!

לפעמים אני עובר שוב ושוב על חומר שקראתי עשרות פעמים, רק לוודא שלא פיספסתי שום דבר ואולי יש דרך אחרת, יותר קלה, יותר ברת ביצוע, לעבור את התקופה הזאת בשלום, מבלי להשבר פיזית, נפשית וכלכלית. לצערי, אני כמעט ולא מפספס שום דבר, גם בימים שהכאב לוקח אותי למחוזותיו והראש שלי לא כל כך עובד ומחשבותי לא כל כך צלולות.

לי, אין מגעל קסמים שכולל חיי חברה, כי אין לי חיי חברה עוד מלפני המחלה

blackd74
09/02/13 8:33

ושוב הטאבלט עושה לי בעיות וגורם לי לפרוש מחוסר רצון להתמודד גם איתו...

אני מאוד מקווה כי גם כשאני קוטע את המסר שלי באמצע, הוא מצליח איכשהו לעבור

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
09/02/13 16:09

blackd74 היקר/יקרה. 

במרפאה שלנו יש כמה וכמה חולי CRPS שבוצעו בהם כריתות האיברים לבקשתם.  במחלקת השיקום של תה"ש מוכרים עוד כמה שטופלו במוסדות אחרים וגם בהם בוצעו כריתות. זה אכן לא שכיח אבל בהחלט קיים, וכל החולים הללו עברו כריתה לא רק בארץ אלא בביה"ח תה"ש. אם היו אנשים שהתעקשו ללכת ולעשות ניתוח כריתה פשוט ושכיח דווקא בחו"ל שיבושם להם. בכל מקרה זה לא מפני שאין את האפשרות לבצע את זה בארץ. כריתת רגל בשל CRPS אינו שונה מכריתת רגל עקב גנגרנה או סיבות אחרות. 

אם אתם חושבים שנעשה משהו שלא כשורה ע"י רופא בעל רישיון לעסוק בכך במדינת ישראל במסגרת תפקידו - יש את נציב פניות הציבור של משרד הבריאות. אנא פנו ויעשה בירור. אם אכן מבוצע משהו שאינו כשורה  - זו חובתכם לדווח לא רק עבור עצמכם. אי דווח ואי פניה לשום גורם מוסמך ודיבור על כך רק בפורום איננו בדיוק מעשי. 

תסמונת CRPS היא תסמונת כאב. האבחון הוא מורכב מאד. הרופאים היחידים המטפלים בתסמונת זו ויודעים אותה על בוריה הם רופאי כאב. 

לגבי עניין הטיפול - לא תמיד ניתן לרפא את התסמונת. יש מדרג טיפולי מקובל. אם תופסים את זה במצב התחלתי ומתחילים טיפול מייד - המקובל הוא לבצע הפעלה מירבית במסגרת שיקום יחד עם טיפול תרופתי מלא וחסמים סימפטטיים. אחוז מסויים של החולים, בעיקר כאילה עם כוח רצון גבוה ושיתוף פעולה מעולה מחלימים לגמרי, תוך זמן קצר בלא שיווצרו שינויים קבועים בגף המדובר, וחוזרים לפקוד מלא. על שיתוף הפעולה וכח הרצון הם מקבלים את הפרס הגבוה ביותר את הגף בריאה בחזרה.

מי שמגיע לטיפול מאוחר מידי או אינו מסוגל לשתף פעולה בשל הכאב - אנו מנסים לבצע טיפול פולשני עמוק יותר כדי לאפשר שיתוף פעולה עם שיקום  - אחוז ההצלחות כאן נמוך יותר אך בהחלט מצדיק את המאמץ.  גם כאן הצלחה פירושה חזר הלחיים תקינים. בין הדברים שאנו מציעים כאן זה השתלת משאבות מורפין, השתלת קוצבים לעמוד השדרה, וכן הלאה. מי שמצליח כאן גם מקבל את האיבר ומלוא התפקדו חזרה אם כי כולם נשארים עם איזו תזכורת מסויימת לכאב שהוא נסבל ביומיום. 

יש אנשים ששום דבר לא הצליח ולא עזר וניסו אכן הכל: תרופות, עירויים, חסמים סימפטטיים הזרקות אפידורליות ושורשיות, השתלת קוצב ומשאבה ושיקום וכלום לא עזר. חלק מהאנשים הללו מעדיפים לחזור לחיים נורמליים עם פרוטזה ולעזוב את האיבר הנגוע וחלק מעדיפים להמשיך חיי נכות עם האיבר בתקווה שיום אחד זה ישתפר. זה בסדר וגם זה בסדר. 

הייתי ממליצה לכל אחד שלוקה בתסמונת שיש לה גם מרכיב גנטי ברור, לפנות כמה שיותר מהר למרפאת כאב מרכזית ליד מרכז שיקום ולעשות הכל כולל הכל כדי להחלים. היה ומיציתם הכל ולא הצלחתם אתם מוזמנים לשקול את המשך חייכם עם או בלי הגף הנגוע - יש שיקולים לכאן ולכאן וכל אחד מקבל את ההחלטה שלו - לכל החלטה יש יתרונות וחסרונות.  כדאי מאד להתייעץ עם אנשי מקצוע גם רופא כאב, שמא יש עוד מה לעשות לפני כריתה, גם אם שיקומיסטים, וגם עם האורטופד המנתח - ורק אז לקבל החלטה מושכלת. 

ד"ר גור. 

blackd74
09/02/13 22:03

מצחיק....

דר גור היקרה, שמי הוא בילי ואני בן 39 נשוי ואב ל3 ילדים מקסימים.

אצלי אבחנו את התסמונת יחסית מאוד מקודם, אבל, יש גם האצה בהתפשטות שלה בכל פעם שאנחנו מנסים לעלות שלב בטיפול. בהתחלה כאבה לי רק הרגל הימנית מהאגן ומטה ללא מיקוד של כאב. היא היתה כואבת פעם באיזור המותן ופעם אחרת בברך או בקרסול...אחריה התחילה לי אחותה השמאלית, כאבים באיזורי המפרקים ולפעמים כאב חד מכף הרגל שמטפס במהירות האור למותן... נכון להיום, כבר 3 ימים אני סובל מכאבי תופת בעצם הזנב, אבל אני יכול לתרץ את זה ככאבים מהבלוק (למרות שלא אמורים להיות כאבים, כי זה התפקיד של הבלוק, לא?).

לצערי, התסמונת הופיעה אצלי כתוצאה מפגיעה בשורש העצב והיא פשוט טסה אצלי כ"כ מהר ומתפשטת כמו פטריות אחרי יום גשם. לפעמיםכל כל כואב לי שאפילו אין לי כח לעשות דברים פעמיים, כמו לתקן שגיאות הקלדה ודברים קטנים אחרים... לפעמים הכאב מותיר אותי חסר כח וזאת למרות שאני אדם מאוד השיגי ולא פשרן. לי יש מטרה מאוד ברורה, אני מוכן לעשות הכל בשביל להחלים למען הילדים שלי, בכדי שאני אוכל להעניק להם את כל מה שהם זקוקים.

בנימה זאת אני מאחל לכולם לילה טוב נטול כאבים וסיוטים...

בארי120
18/02/13 13:59

עברתי את אותה החוויה במשרד הביטחון בועדה הרפואית האורטופד תפס לי את הרגל וצרחתי ובכיתי והם חשבו שאני היסטרית ומגזימה בתגובותיי ובתלונותיי על הכאבים.

בכל מקרה, נעים להכיר, בארי, אני בת 20 ואובחנתי לפני כשנה ו-3 חודשים CRPS ברגל שמאל.

varduku
18/02/13 15:21

היי בארי,

נעים להכיר.

עצוב ומזעזע לדעת שכך מתנהגים אל חולים.

רפואה שלמה יקירתי!

Nononsense365
22/12/13 20:20

בעולם יש לדבר הזה טיפול די מפתיע וזה KETAMINE

הנה קישור:

http://www.rsdhope.org/ketamine-and-crps.html

 

כמובן לפי המחירים אינני מאמין שבראצנו השיויונית (כן, אנו מעצמה....) יתיחסו לזה, כמובן: "זה לא משתלם"!!!!

 

בברכה מעיירה נידחת- שטרסבורג-

 

יהודה

Nononsense365
22/12/13 20:29

ועכשיו לעניין

 

מדוע ולמה שנחשוב ונצפה מאנשים שחונכו על תרבות "חטוף ואכול" על תרבות "השלמת ציוד" על תרבות "אל תהיה פרייר", על תרבות "עבדתי עליו", בקיצור על תרבות הג'ונגל, מאמתי ואיך נצפה מהם ומעצמנו התנהגות טובה יותר?

הרי כל מי שלא נמצא"בעשירון העליון" במידה זו או אחרת "מר לו", ואם מר לי?! "אז שיהיה מר לכולם, וביחוד לך, את החולה שתלוי בי, אז אני רוצה שתמשיך להיות תלוי בי וכך אני מרגיש גדולללללללל..."

גוי ללא מוסר עדיין הוא אדם, במובן מסויים, יהודי ללא תורה, הוא גרוע מחיה, ובבקשה אל תדברו על "החרדים", בבקשה!!!

Nononsense365
22/12/13 20:51

ובכן קצת יותר מידע:

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18266808

 

רפואה שלמה לכל חולי עמו ישראל

 

יהודה