שלום רב,
האם ניתן לחלק את הכדור לרבע/חצי כדור ?
הקהילות שלי
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.
הפוסט שפרסמת נמחק
אני בן 65 לוקח אנלדקס מזה 8 שנים. בחודשיים האחרונים אני חש טעם מר בפה. כל בדיקות הפה והשיניים שביצעתי תקינות . קראתי שאחת מתופעות הלוואי של האנלדקס הוא פגיעה בחוש הטעם. האם תופעת לוואי כזו יכולה להופיע אחרי מספר שנים של לקיחת התרופה ?
-
Edit
סימה לבני אני רוקחת יועצת. וזהו עיסוקי העיקרי היום. משנת 2010 אני מנהלת את "המרכז לייעוץ תרופתי אישי" שנותן מענה לאנשים שמטופלים בתרופות ותוספים רבים ויש להם שאלות או חששות מבעיות שנובעות מתרופות. ב 2016 פרסמתי וב 2021 עדכנתי את הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". שנים רבות עסקתי בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים לרופאים ולרוקחים בקופות החולים ובבתי החולים כרוקחת בחברת "זיעור". קודם לכן נהלתי את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". נכון להיום אני מנהלת את הפודקאסט "בין הכדורים" שעוסק בתרופות ותוספים וניתן למצוא אותו בספוטיפיי, יוטיוב ובכל מקום שאתם שומעים את הפודקאסטים שלכם. למידע נוסף הכנסו לאתר של המרכז לייעוץ תרופתי אישי, https://mypharmacist.co.il/מומחה כמוני · 11.3.2017שלום רב,
אכן התופעה מדווחת כבר מ 1984.
נכון לעלון לצרכן שתוכל לקרוא בו כאן, התופעה מדווחת כנפוצה. תמצא אותה בסעיף של תופעות שמופיעות אצל 1-10 אנשים על כל 100. במחקרים הישנים, הדיווחים הם על 1-1.5% מהמשתמשים.
לגבי הופעת התופעה, לא ראיתי מידע בנדון, אך חשוב לבדוק אם נעשה עוד שינוי בחייך בתקופה האחרונה שיכול היה לעזור לתופעה לצוף. כמו דיאטה, שינוי בתזונה, או הוספת תרופות או תוספי תזונה.
על פי הספרות,
אפשר להחליף את התרופה בתרופה אחרת מאותה משפחה ויתכן שהתופעה תיעלם.
לעלון לצרכן של אנלקדקס Enalapril הקלק כאן.
בברכה,
סימה
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.
הפוסט שפרסמת נמחק
שלום רב,
על פי העלון לצרכן של ווקטור Valsartan 80mg ראה כאן, ניתן לחצות את הטבליה לשימוש מיידי. לפי זה אפשר להבין שצריכים להשתמש באופן מיידי בחצי אחד, ואת החצי השני לא אמורים לשמור.
אם אתה בכל זאת בוחר להשתמש בחצי השני, אני מציעה שלפחות בתקופה הראשונה תנהל מעקב צמוד אחר לחץ הדם שלך, להבטיח ששני החצאים עובדים. או לחילופין תבקש מרשם של תכשיר של חברה אחרת שמכיל 40 מג במקורו. ראה בהמשך.
אם אתה זקוק לרבע כדור, כלומר מינון של 20 מג, שמקובל לאחר התקפי לב, כדאי שתבקש מרשם לתכשיר שמכיל 40מג ושמותר לחצות אותו, למשל הואלסרטן של דקסון. עלון לצרכן
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחותודה רבה !!!
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו