שלום רב, אימי בת ה- 84 סובלת ממפרצת באבי העורקים ומלחץ דם גבוה (היא גם אושפזה בחודש זה בעקבות לח"ד לא יציב). קיבלה בתחילת בחודש 10מג' AMLO בבוקר, AMLO 5 מג'+CADEX 1מג' בערב. לקחה גם ACERIL 3 פעמים ביום 6.25מג' כל פעם. מאחר שלח"ד לא יורד מספיק (הממוצע היומי הוא 140, אך עובר את הערך הזה יותר מ- 40% משעות היום) ניתן לה פעם ביום (בבוקר) DIOVAN 80מג'. שאלותיי הן: 1) ישנן תופעות לווי שצריכים לשים לב עליהן (כדוגמה לח"ד האורטוסטטי במקרה של CADEX)?;
2) מה האינטראקציה בין שתי התרופות הלו בבוקר בבת אחת?
3) אימי סו

שלום רב,
אמא שלך מטופלת במגוון תרופות להורדת לחץ דם, כל אחת מורידה במנגנון קצת שונה מהאחרת.
בדקתי בשבילך את האינטרקציות בין התרופות, ומצאתי אזהרה במתן דיובן שמכיל Valsartan לבין האסריל שמכיל Captopril וזאת עקב דמיון במנגנוני הפעולה שלהם שיכול לגרום להחמרה בתופעות הלוואי.
אין ספק שלקיחת 4 תרופות במנגנונים שונים להורדת לחץ דם יכולות לגרום להורדת לחץ דם כתופעת לוואי, אך במקרה של אמא שלך, מעדיפים הרופאים שהיא תהיה עם לחץ דם נמוך מדי ולא גבוה מדי.
נכון אמרת שכדאי שאת תהיי בסביבה כשהיא מקבלת את הטיפול החדש, וכדאי גם לעקוב אחר לחץ הדם, ולרשום
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו