שלום סימה, בהמשך לשיחתנו אבקש לבדוק בקשר לאמי הלוקה בדמנציה האם ניתן לתת את התרופה זיפרקסה במקביל לטרזודיל(אחת ליום) ולקלמנרבין (3 פעמים ביום). תודה רבה, ציפי
הקהילות שלי
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.
הפוסט שפרסמת נמחק
שלום רב, אבקש הנחיות כיצד עושים יפוי כח מתמשך לנושא בריאות. תודה רבה
-
Edit
עו"ד אדריאנה שוורץ מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.מנהל קהילה · 16.3.2018ציפי שלום, נכון לאפריל 2017 ניתן לעשות יפוי כוח מתמשך הכולל בתוכו יפוי כוח לנושאי בריאות. את יפוי הכוח ניתן לעשות רק באמצעות עורכי דין שעברו הכשרה והוסמכו לכך. היום יפוי בכוח המתמשך מהווה את האופציה הטובה ביותר. מצאתי עבורך גם הסבר באתר כל זכות http://www.kolzchut.org.il/he/%D7%99%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%99_%D7%9B%D7%95%D7%97_%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C_%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%99 בברכה, עו"ד אדריאנה שוורץ
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.
הפוסט שפרסמת נמחק
ציפי שלום רב,
את שואלת אם ניתן לתת את שלוש התרופות שרשמת, והתשובה היא שניתן לתת כל תרופה עם כל תרופה, השאלה שאולי התכוונת, היא אם יש דיווחים על אינטרקציות בינהן, ואם הקומבינציה יכולה לפגוע באמך יותר מאשר להועיל.
ואם זאת השאלה, הרי שמדובר בתרופות כדלהלן:
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחושלום סימה והמון תודה.
כרגע הורידו לאמא את הקלמנרבין. היא מקבלת טרזודיל.
הבעיה שמדווחים עליה היא צעקות וחרדה. בחרדה מאנשים מהמחלקה שמתקרבים אליה (לא מכולם, את חלקם היא אוהבת). חרדה מכך שלא תקבל את האוכל, שלא יקחו אותה לחדר וכו. הצעקות מפריעות לסובבים אותה והאחות טוענת שהיא עצמה מאד סובלת.
הרופאה הציעה היום להתחיל טיפול בקסנקס ובציפרמיל (בנוסף לטרזודיל).
מה ההבדל בין ציפרמיל לציפרלקס? כי ציפרלקס ניסו וזה לא היה לה טוב.
האם עלי לבקש טיפול פסיכולוגי מבית האבות? אינני יודעת אם זה מתאים במצב של דמנציה. הרופאה אוצרת שאמא במצב של "אמצע הדרך" מב
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחוציפי שלום רב,
בין השורות אני קוראת שאמא שלך עדין מבדילה בין מה שהיא אוהבת לבין מה או מי שהיא לא אוהבת, ואולי יש סדר והגיון בצעקות שלה כי קשה לה להתבטא אחרת.
ולכן, אם אני הייתי במקומך, הייתי מביאה אליה עובדת סוציאלית, או פסיכולוגית שמתמחה בגיל הזה ובבעיות דמנטיות, אפילו משהי שעובדת במוסד, ותשב איתה ואחר כך איתך, כדי לראות איך משפרים את התנאים שבהם היא חיה, איך מרחיקים אותה מאנשים שהיא פוחדת או לא רוצה לראות, ואיך מפחיתים את הצעקות ע"י פעולות שמתייחסות בכבוד לצעקות, ולא כאל דמנטית שלא יודעת מה היא רוצה.
אם זו היתה אמי, הייתי שומרת את הטיפו
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו