הקהילות שלי
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.שלום לכם. מזה שנה אני לוקחת ליריקה במינון של 450 מ"ג, שעוזרת לי בצורה כמעט מלאה לכאב נוירופטי בחוליות גב עליון. לפני כשבועיים החלו לי שוב כאבים חזקים, למרות שאני עדיין לוקחת ואפילו העליתי את המינון למקסימום. האם התופעה מוכרת? הצילו:-(
-
Edit ליריקה השפיעה אצלי 3 חודשים ואז הכל חזר כמו בומרנג..ועכשיו מתחיל להיות לי אותו מצב עם התרופה הבאה..
-
Edit
ד"ר גור רות אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.חבר קהילה · 17.12.2012שלום רב,
ליריקה אינה גורמת להתמכרות או להסתגלות ולכן התופעה הזו מאד מאד נדירה קרוב לוודאי שזו רק בעיית עיכול.
הכל אופן אל תתייאשי אבל אם אכן התרופה מפסיקה לעזור נעשה הפסקה, נעבור לאחרת ונחדש אחרי זמן מה.
ד"ר גור.
-
Edit תודה. האם רופאת משפחה יכולה להחליף, או רק רופא ייעודי?
-
Edit
ד"ר גור רות אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.חבר קהילה · 21.12.2012תלוי למה.
ליריקה וסימבלטה הינן תרופות ייחודיות שנקבע שעל מנת לקבל עליהן את השתתפות הקופה - רק מומחים מסויימים יכולים לרשום המלצה אליהן. באופן פרטי כמובן כל רופא יכול לרשום.
ד"ר גור.
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
עידית רונן אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.חבר קהילה · 29.3.2012לטלילה שלום,
מאחר וכואב לך, למרות הטיפול חשוב שתפני שוב לרופא המטפל/מרפאת כאב - שם את מטופלת כדי לבצע הערכה מחודשת של הטיפול.
כדי שנוכל לענות לך יותר במדויק, היכן את מרגישה את הכאבים?
האם אלה הכאבים האופייניים לפיברומיאלגיה או מקרינים מהאזור של בלט הדיסק?
בברכה,
עידית. -
Edit תודה עידית. הכאבים האלו (יש עוד הרבה אחרים....) מקרינים מבלט הדיסק. נוסו כבר הזרקות ללא הועיל. השאלה שלי האם הליריקה אמורה ויכולה להעביר את הכאב לגמרי (במינון הנכון ), או רק למתן אותו במידה ומדובר באמת בלחץ ממקור עצבי. תודה!! -
Edit
עידית רונן אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.חבר קהילה · 29.3.2012
לטלילה,
כמו בכל תרופה, התגובה לטיפל הינה אינדוידואלית.
אצל האחד העלאה במינון עשויה לסייע ואצל האחר לא...וכמובן שלא מדובר על כן או לא מוחלטים.
בכל מקרה עליה או הפחתת מינון של ליריקה הינה החלטה רפואית הדורשת מרשם רופא.
ליריקה מיועדת לטיפול בכל סוגי הכאב הנוירופטי הפריפרי ( ממקור עצבי היקפי) במקביל, מומלץ לבחון גם גישות טיפול המתמקדות בהפחתת הלחץ על העצב/ דיכוי ההולכה ( חסם) כתוצאה מבלט הדיסק , למרות שהניסיון שלך עם הזרקות לא היה טוב, לעיתים הזרקות חוזרות מסייעות.
ממליצה שתעברי בירור מחודש במרפאת כאב במטרה לתאים לך -
Edit
,,תשאלי את הרופאים לגבי מורפיום !!
ניתן להתקין משאבה שתוכלי לשאת בכיסך, שתזרים לך מורפיום במינון מסויים כל פרק זמן,,
יתכן שזה יועיל לך.
הרבה בריאות,,ואורך רוח,,
-
Edit
ד"ר גור רות אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.חבר קהילה · 31.3.2012שלום סמדרונה,
ניתן לבצע חסימות עצביות שתחסומנה ותקלנה על הכאבים הווגינליים - אפשר לעשות חסימות של גנגליון האיפאר השולט על כל האיזור או ספציפית על העצבים הספודנדליים המעצבבים את הווגינה.
הרפס עובר.
לפיברומיאלגיה ישנם טיפולים שונים - האם ניתת טיפול בקטדולון? בעירויי מגנזיום ולידוקאין? טיפול בליריקה? אם לא - כדאי מאד לנסות.
ולטלילה -
הליריקה עשויה לחסום את כל הכאב או רק את חלקו זה מאד אינדיבידואלי וניתן להתאים את המינון אלייך. כדאי מאד להתייעץ עם הרופא שרשם לך את הטיפול והוא יעזור לך לאזן את הכאב באופן המיטבי.
שלכן, ד"ר גור -
Edit תודה!!
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
בוקר טוב,,ושבת שלום,,
אם תפני לרופא שרשם לך את הליריקה הוא לבטח יאמר לך שאפשר להגדיל את המינון גם ל600 מ"ג ליום,,כן,,
כאחד שניסה את תרופת הפלא הזו ,,שלא עשתה כלום ,,הייתי מציע לך לבדוק את האפשרות לקבל זריקת קוקטייל של סטרואידים ולידוקאין שיכול להקל לך על הכאבים לפחות לחודשיים שלושה[תלוי כמובן במינון שהרופא/ה יזריקו] כמובן שלפני ההזרקה תבדקי איתו/ה את יעילות הטיפול.
עדיף לדעתי על הליריקה להכניס לקיבה.
כל טוב,,
-
Edit תודה על התגובה. ממה אתה סבלת/סובל שבגלל זה ניתנה לך הליריקה? אגב, הזרקה קיבלתי ולא עזרה כלל -
Edit
,,נזק בלתי הפיך במוח השידרה,,בגובה C4.
גורם לבעיות תנועה,הליכה ,ועוד כל מיני נספחים
.
אני מניח שעשית סריקה כל שהיא [CT MRI] שציין את פריצת הדיסק? באיזה גובה?[חוליה/ות].
ההזרקה לא עזרה?בכלל? [השאלה גם מה הזריקו]
יש כל מיני "חסמים" כך הם מכונים ע"י הרופאים,
[כדורים,זריקות]
ההזרקה נעשתה בשיקוף? או במרפאה ע"י הרופא/ה?
האם הוצע לך טיפול אחר פרט לכך? מה עם טיפול פולשני לטפל בדיסק/ים הסוררים?
את מטופלת במרפאת כאב? התייעצת עם אורטופד?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
-
Edit
אפרת_זיו לשעבר מנהלת הקהילות והמדיה החברתית של כמוני.קופיהוליקית, צרכנית אינטרנט אובססיבית, ישנה למרחקים ארוכים, מתמודדת עם מחלה אוטואימונית הפוגעת במפרקים וברקמות החיבור של הגוף.חבר קהילה · 24.3.2012הי
בדיוק הועברתי לליריקה גם מקווה להשפעה טובה
גם פיברו
שבת שלום!
-
Edit שלום בנו. עשיתי הכל בכל, אני לא במצב לטיפול פולשני, מכיוון שמתפקדת מוטורית בסדר. חרשתי את כל מרפאות הכאב, למרפאות שלום, לי כואב...
דקלה - תוכלי לדווח אם עוזר?
שבת נעימה! -
Edit
,,אז כנראה שהגדלת המינון יכול להועיל לך,,או משהו אחר במקום,,
ניסית מדבקות??
-
Edit ניסיתי מדבקות, הייתי מסטולית והיה נהדר.... אבל הכאב? לא -
Edit
חחחחחחחחח
גם משהו,,,,
-
Edit
אפרת_זיו לשעבר מנהלת הקהילות והמדיה החברתית של כמוני.קופיהוליקית, צרכנית אינטרנט אובססיבית, ישנה למרחקים ארוכים, מתמודדת עם מחלה אוטואימונית הפוגעת במפרקים וברקמות החיבור של הגוף.חבר קהילה · 24.3.2012!
אשמח לדווח
איה מדבקות? דווקא מתאים לי להתמסטל מידי פעם ;-(
-
Edit
,לא בטוח שתתמסטלי,,אני השתמשתי במדבקות בוטרנס [ Butrans],,
www.infomed.co.il/Drug-521/
-
Edit אני מנוסה עם הליריקה כבר למעלה משנתים גם אני חשבתי בהתחלה שהליריקה לא עוזרת בכלל . בשביל לדעת אים כן עוזר צריך
לקחת לפחות 10 ימים . אני בלי הליריקה לא מתפקד ובנוסף אני מקבל זריקות בגב בשיקוף רנגן וגם יש לי כאבים אבל פחות -
Edit סולומון,,
אתה לוקח שנתיים ליריקה,,בנוסף אתה מקבל זריקות תחת שיקוף,,וגם יש לך כאבים,!!
אילו לא היו כאבים ,ניחא,,
אז מה הועילו חכמים??
-
Edit שלום לכולכם. אשמח לשמוע גם דעתם של אחד מהרופאים. תודה!!!

שלום רב,
סחרחורת היא אחת מתופעות הלוואי המדוווחות של ליריקה Pregabalin.
ראי בעלון לצרכן כאן.
מדוע זה קורה כך פתאום? יתכן שלאחר שהפסקת היה עליך לעלות בהדרגה למינון הגבוה ולא בבת אחת ל 150.
ויתכן שהתחלת לקחת תרופות נוספות לאחרונה, במיוחד כאלה שמשפיעות על מערכת העצבים המרכזית כמו בנזודיאזפינים, מורפינים, או שתית במקביל אלכוהול. וזה מה שכתוב בעלון לצרכן:
"עוצמת הסחרחורת, ישנוניות, וירידה בריכוז עלולים לעלות במידה וליריקה נלקחת במקביל ל: אוקסיקודון- תרופה לשיכוך כאבים לוראזפאם- תרופה לטיפול בחרדה אלכוהול"
חזרי לרופא שלך ובדקו אפשרות לרדת במינון
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחותודה!
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו