שלום, אני בת 45.
כבר שנה סובלת מגלי חום.
בחצי השנה הראשונה לקחתי סימידונה פורטה וזה מאוד עזר לי.
אני סובלת מהזעות לילה, גלי חום ודפיקות לב מהירות.
בלילה אני לא ישנה טוב, וחוסר השינה גורם לי להתקפי מיגרנה מאוד קשים ולתחושת דופק בראש.
בחודש האחרון אני לוקחת Utrogestan לפני השינה, אך לא מרגישה שהוא עוזר לי.
יש לי מיגרנה עם אאורה ולכן הבנתי שיש מגבלה על טיפולים הורמונליים מסוימים.
רציתי לשאול האם יש אפשרות לטיפול אחר שיכול לעזור לגלי החום ולשינה
ניסיתי veoza זה עשה לי מאוד רע
תודה על התשובה
שלום, תודה על השאלה. התיאור שלך מתאים מאוד לתסמיני פרימנופאוזה או תחילת גיל מעבר: גלי חום, הזעות לילה, דפיקות לב ושינה לא טובה.
חשוב לציין ש UTEROGESTAN לבד לא תמיד משפר גלי חום ובעיות שיינה אצל נשים.
לגבי מיגרנה עם אאורה-היא לא בהכרח שוללת כל טיפול הורמונלי, אבל מחייבת זהירות. בדרך כלל נמנעים מגלולות אסטרוגניות, אך ניתן לשקול אסטרוגן טרנסדרמלי - מדבקה/ג׳ל - במינון נמוך ויציב, רק אחרי הערכת סיכון אישית.
אם Veoza לא התאימה, עדיין קיימות אפשרויות לא הורמונליות: תרופות ממשפחת SSRI/SNRI במינונים מותאמים,ניתן גם לנסות gabapentin בעיקר כשי
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחותודה על התשובה
פניתי לאנדוקרינולוג נשים, והוא הסביר שבמקרה שלי אסור טיפול הורמונלי משולב, וגם כרגע לא מומלצות מדבקות הורמונליות בגלל מיגרנה עם אאורה והסיכון האפשרי.
עשיתי בדיקות דם והכול תקין. אני סובלת מאנמיה כרונית ומטופלת בברזל, וכרגע גם ערכי הברזל תקינים.
הבעיה העיקרית שלי היא גלי חום והפרעות שינה. אני מתעוררת בלילה מהזעות, חום ודפיקות לב ולא מצליחה לישון. כשאני לא ישנה כמה ימים זה גורם לי לכאבי ראש ולעיתים גם לעלייה קלה בלחץ הדם, אבל עברתי בירור ולא נמצא שיש לי לחץ דם גבוה.
ניסיתי סימידון פורטה וזה עזר לי מאוד. התחלתי גם טיפול מ
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחוהייתי ממליצה לך לפנות לחוות דעת נוספת לגבי הוספת אסטרוגן טראנס דרמלי במיינון נמוך-יש לא מעט המלצות בשנים אחרנות של אירגונים מאוד מכובדים בעולם-מיגרנה, כולל מיגרנה עם אאורה, אינה התוויית נגד אוטומטית לטיפול הורמונלי לגיל המעבר, אך היא מחייבת הערכת סיכון וסקולרית אישית. כאשר נשקל טיפול הורמונלי, סקירות מומחים והנחיות של איגודי גיל המעבר נוטות להעדיף אסטרדיול טרנסדרמלי במינון נמוך ( מדבקה או ג׳ל ) על פני אסטרוגן פומי, משום שהוא מספק רמות אסטרוגן יציבות יותר, עוקף את המטבוליזם הראשוני בכבד, ועשוי להיות נסבל טוב יותר אצל נשים עם מיגרנה רגי
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו