שלום רב לפני כחודש וחצי החליפולי סימסטטין עם ליטןרבה, וכן קבלתי ליתיום בעקבות היותי נסערת בגלל גירושי בני.
הליטורבה גורמת לי לכאבים בשרירים בין הצלעו ת בפרקים . במקביל רמת הסוכר A1C עלתה מ5.7 ל6.3 למרות שכמעט אין פחמימות בתזונה שלי שלא השתנתה,האם שתי תרופות אלה גורמות לעלית רמת הסוכר בדם? והאם הליטורבה עדיפה כל כך על פני הסימסטאטין שאתה גם הייתי מאוזנת היטב מבחינת שומנים בדם? אנא עזרי לי תודה רבה
הקהילות שלי
בלוגים שמעניינים אותי
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.
הפוסט שפרסמת נמחק
אכן שתי התרופות שהנך נוטלת (Litorva- Atorvastatin וגם Lithium) עלולות לגרום לעליה ברמות הסוכר בדם- היפרגליקמיה וכן להופעה או החמרה של מחלת הסוכרת.
טיפול עם ליתיום עשוי לגרום לשינוי במטבוליזם של הסוכר ובכך לשינויים ברמות הסוכר בדם (יש כאלו שהטיפול גורם אצלם לירידה ברמות ויש כאלו שהטיפול מוביל לעליה ברמות ולהיפרגליקמיה). קשר הזמנים בין העלייה ברמות הסוכר לבין התחלת טיפול זה עשוי להעיד על קשר אפשרי לטיפול ונדרש לעקוב ולטפל במידת הצורך (או לבחון אפשרות לשינוי בטיפול).
גם שימוש בסטטינים נקשר עם עליה בסיכון לסוכרת סוג 2
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו