הקהילות שלי
בלוגים שמעניינים אותי
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 12.11.2014שלום במבה
במידה וישנם סימפטומים חדשים שנמשכים למעלה מ- 24 שעות ואין הסבר אחר להופעתם (כמו מחלת חום או וירוס), אז ייתכן מאוד שאתה חווה התקף של טרשת נפוצה. הסימפטומים החדשים שאתה מתאר הם סיבה טובה לפנות לנוירולוג שלך כדי שיקבע האם אתה חווה התקף. כדי להרחיב תוכל לקרוא את מדריך ההתקפים שלנו: http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=208709
לגבי הטיפול, לרוב טיפול בהתקף (שוב, במידה והנוירולוג יקבע שזה אכן המצב) הוא מתן סטירואידים למשך 3 עד 5 ימים (במקרים מיוחדים מאוד יכול להיות גם פחות וגם יותר) במינון גבוה בעירוי דרך הוריד. ישנם ג
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 12.11.2014גש לנוירולוג. -
Edit במידה והזרמים של שריפה שיש לי יחליט הנוירולוג שזה התקף. ואני יחליט לא לקחת סטרואידים ,ואני מוכן לסבול את הסימפטומים עד שהגוף ירפא את עצמו ,האם אני מזיק לעצמי?
כלומר האם הסטרואידים יוביל לבסוף ריפוי יותר טוב מאשר שהגוף ישקם את עצמו?
כיון שסטרואידים לא בריא לגוף לטווח הרחוק.
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 12.11.2014ואם הזרמים נובעים מפגיעה בעצב שמוביל מידע לשוק? ההתקף יפסק כשהמיאלין במקום בו יש התקף יעלם ואז לא ישאר עצב. ז"א יהיה עצב אבל אחר. כאילו לתפיסתי אתה מזיק לעצמך... אני חושב שהייצור של המיאלין מאד איטי וצריך תנאים מאד מיוחדים. למה סטרואידים לא טובים לטווח הארוך? אוסטאופרוזיס. אז תקח כדורי סידן. -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 12.11.2014ואת הכדור האדום לקיבה. מתי קיבלת סטרואידים פעם אחרונה? גם אני רוצה להיות חולה בטרשת נפוצה התקפית הפוגתית שלא סובל מהתקפים. אבל זה לא המצב... -
Edit לפני 7 חודשים קבלתי סטרואידים.
אני הבנתי שריבוי סטרואידים לגוף יכול לגרום להרבה בעיות בגוף בעתיד
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 13.11.2014אני עשיתי סטרואידים לפני 7 חודשים וחודשיים אחרי זה פלזמה פרוזיס. החלפת תרופה? מה אתה מקבל? לפעמים זה המצב... מחלה דפוקה. לפחות אפשר לעצור חלק עם הסטרואידים. אין לי איך ליפות את המצב. זאת המחלה. מה אפשר לעשות? התרופות מונעות רק חלק מסוים מההתקפים. ואני מתאר לעצמי את עוצמות התיסכול והעצב והכאב. חיבוק גדול. -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 13.11.2014סטרואידים: http://m.ynet.co.il/Article.aspx?id=2878505 -
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 13.11.2014הי במבה
אני לא אוהבת את הסטרואידים, לי הם עשו ממש לא טוב בפעם היחידה שלקחתי שזה היה לפני כמה שנים טובות.
באופן אישי גם לא הרגשתי שהלקיחה שלהם עשתה "פלאים" להתקף ולכן מאז כשהיה התקף התגברתי לבד, המשכתי לעשות הכל כרגיל במסגרת המגבלות הספציפיות שהיו מההתקף (פלג גוף שמאלי היה רדום) וההתקף עבר בהדרגה.
לא יודעת עם העצב שהיה מודלק בזמן אותו התקף מת או חי היום מה שבטוח שלהרגשתי חזרתי בהדרגה תוך כמה חודשים לתפקוד שהיה לפני ההתקף.
הזמנו, לפני שלקחתי את הסטרואידים, התיעצתי עם חבר שהוא רופא עיניים והוא אמר שסטרואידים לא עושים שום נזק
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 13.11.2014כמו כל טיפול, גם לגבי הסטירואידים יש לשקול את היתרונות והחסרונות מול הנוירולוג המטפל. מצד אחד ישנן תופעות הלוואי של הסטירואידים לטווח הקצר (כמו טעם מתכתי בפה וכאבי בטן) ולטווח הארוך (כמו פגיעה בצפיפות העצם). מצד שני, ישנו יתרון להפסיק את ההתקף באמצעות הטיפול בסטירואידים - כל עוד ההתקף נמשך, תאי מערכת החיסון תוקפים את המיאלין במערכת העצבים המרכזית, ככל שההתקף ייפסק יותר מהר, כך הפגיעה תהיה קטנה יותר ויהיה קל יותר לגוף לשקמה.
אפשר להרחיב בנושא בעזרת מדריך הסטירואידים ב"כמוני": http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=3783
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 13.11.2014אני חושב שהכי טוב יהיה להתייעץ עם הנוירולוג המטפל. הוא רואה את הטווח הארוך והקצר וחוות דעתו אמורה להביא אותך ל120 שנה על הצד הטוב ביותר. ספר לו למה אתה מעדיף להתמודד עם ההתקף ללא סטרואידים והו יפרוש בפניך את חוות דעתו המקצועית. אני שוטח את בעיותיי בפני הרופאה, בדרך כלל גם את איך שאני חושב שצריך לטפל והיא נותנת את חוות דעתה. ההבדל הוא שהיא רופאה עם הרבה נסיון ושחוות דעתה מאד עזרה לי בעבר. אחרת למה ללכת לרופא? -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 13.11.2014הרבה פעמים עולה כאן שחולים לא פתוחים עם הרופא שלהם, לא מספרים איך הם רואים את הטיפול, ממה הם חוששים. למה? אם זה המצב צריך להחליף רופא. או לחילופין צריך לחשוב על אסטרטגיות ליצירת שיחה פתוחה וכנה. אני יכול להגיב ריגשית או בצורה לא רציונלית אבל תמיד תמיד הרופאה שלי יודעת לסכם את המצב שלי ולהמליץ על פיתרון. גם אם זה להגיד דברים שאני לא אוהב לשמוע. -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 13.11.2014ויש פעמים שאני מאד מאד אמוציונלי. וזה ממש מסוכן אצל אנשים ורבליים... אבל היא מסכמת אותי ונותנת חוות דעת והנסיון מראה שהיא צודקת תמיד. אני מגיע מבולגן, נסער, כועס, עצוב, מתוסכל והיא מצליחה "לארוז" את זה ולטפל. היא היחידה שמצליחה לעשות לי את זה. ויש לי אסטרטגיה: אני שופך הכל ואז עוצר ונותן לה לבדוק ולהחליט. ובדרך כלל אני מתארגן קודם עם פתק עם הבעיות שלי. אבל חשוב לתת את הזמן לבדוק ולטפל. -
Edit לא נוגעת בסטרואידים.
אני גם לא אוהבת סושי.
סתם דיעה.
-
Edit התיעצתי עם הנוירולוג והוא אמר שבנתיים אין צורך בסטרואידים ורק אם אני ירגיש החמרה במצב שהזרמים של השריפה עולים יותר למעלה ובאים ליותר זמן ברצף אז להגיע לטיפול בסטרואידים
ושאלתי אם אני יסרב לקחת סטרואים האם זה סיכון?
אז הוא ענה שהסטרואידים רק מקצרים את תהליך ההחלמה ולא שעושים עבודה יותר טובה מהריפוי של הגוף.
בנתיים אני סובל את התחושה ומקוה שהגוף ירפא את עצמו כמה שיותר מהר.
תודה לכולם

-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 15.11.2014חדשות טובות במבה - תודה על העדכון.
זה הזמן להזכיר ששינה, מנוחה ורגיעה עוזרות לגוף לשקם את עצמו. לפעמים בשיחות אני אוהב להשתמש בדימוי של צבא. כאשר אנו בלחץ וללא מנוחה הגוף כמו במלחמה ואז כולם יוצאים לקרב, כל התאים וכל מערכות הגוף, העיקר לנצח את האויב או לטפל בגורם המטריד. ברגעי מנוחה אז הגוף שם לב שצריך גם לבנות, לשקם, להתאמן וניתן להחזיר את המערכות החיוניות לטיפול ושיקום. היזכר בדברים שמרגיעים אותך ועושים לך טוב ותמשיך לעדכן אותנו - איך הגוף משקם את עצמו.
סופשבוע נעים ורגוע (גם בשביל שהגוף יעסוק יותר בשיקום...
) -
Edit תודה רבה על האכפיות
כול פעם מחדש אני מגלה איזה איש מקסים אתה
בכלל כולם פה עם המון אמפתיה.
שבוע נפלא והמון בריאות לכולם.
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 4.11.2014למה אין? -
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 4.11.2014יש כל הזמן
אולי תדייקי מה את מחפשת ולא מוצאת
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 5.11.2014אנחנו פה. כל אחד שמרגיש שחסר משהו, יכול לכתוב/לפנות ואנחנו נעבוד על זה.... ובכיף

-
Edit התכוונתי שאין חדשות בזמן האחרון.
איזה מחקר או משהו חדש?
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 5.11.2014הממ... אני לא שמעתי על כלום, היו חגים, כנראה אין משהו חדש. מה רע במה שיש עכשיו? ז"א הכל יחסי אבל המצב יחסית טוב. אם יהיה משהו חדש בטח נכתוב. בדרך כלל אנחנו לא מפספסים... -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 6.11.2014היי במבה,
באמת זוהי תקופה עם פחות תגליות ואני יכול להוסיף שגם אנחנו במערכת "כמוני" החלטנו לפרסם פחות כתבות, אך שכל כתבה תהיה מקיפה יותר ולהתמקד בתגליות פורצות דרך, בעלות עיניין ומשמעותיות לכולם ופחות לדווח על כל ניסוי מוצלח בעכברים שלא בטוח אם יהיה לו המשך...
אני אנצל את הערתך ואת ההזדמנות, מכיוון שזהו אתר בו כולנו שותפים ואנחנו כאן בשבילכם ולענות על הצרכים ולהוביל ליותר מודעות ותמיכה, איך הייתם רוצים שהחדשות יהיו? הרבה חדשות על כל דבר קטן או רק תגליות משמעותיות ובאופן מקיף?
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 6.11.2014לדעתי, עניות דעתי אך דעתי, החוויות העוברות על חולדות במעבדה נידחת לא ממש מעניינות. היה לי פעם פרופסור שאמר שבעיקרון הפעילות במעבדות באוניברסיטאות היא דשן לפרחים שלעיתים נדירות פורחים. אני מסכים איתו ולא חושב שצריך לכתוב על כל אירוע לא משמעותי.
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 3.10.2014שלום במבה
הספסטיות יכולה להתגבר בעקבות מאמץ פיסי, מזג אויר, לחץ נפשי, התקדמות של המחלה או התקף (ויש גם עוד סיבות שהנוירולוג צריך לבחון אותם). כדי לדעת האם זה התקף יש לעבור את הבדיקה הנוירולוגית הגופנית, אך בהחלט ייתכן וכדאי לפנו עם כך לנורולוג ובאותה הזדמנות לשקול גם את הטיפול בבקלוסל והאם המינון מתאים).
ישנם דברים נוספים שיכולים לעזור לספסטיות, כמו מתיחות ומסאז'ים (ישנם טיפולים פיזיותרפיים שמלמדים כיצד לעשות זאת נכון), תרגילי הרפייה (שמורידים גם את המתח הנפשי וגם את הלחץ בשרירים - כמובן שקשורים האחד לשני), ישנם מכשירים כמו שרוו
-
Edit תודה לך ערן ושנה טובה ומבורכת -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 5.10.2014סטיבקס. תשאלי את הרופא. -
Edit עיסוי רפואי ע"י מעסה בעל נסיון בסטיפול לספורטאים.0 מועיל לי מאוד)
-
Edit בטיפול....:(-
-
Edit היי.שמעתי שסטיבקס שהוא מיצוי ממריחואנה רפואית או מ עישון התאי ם במוח מתים .וזה מתחיל לבן אדם להופיע בעיה בזיכרון ועוד כל מיני דברים איחרים במוח. אם מישהו ניסה או מנסה שיתאר לי בקשה מה הוא מרגיש בראש וכמה זמן הוא מעשן / או משתמש בסטיבקס -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 5.10.2014לא. סטיבקס מכילה מיצוי של שני קבינואידים: (החומרים הפעילים בצמח הקנאבים. אני חושב שיש יותר מ20) cbd ו- thc השילוב ביחס מסוים מונע השפעה פסיכואפקטיבית (התמסטלות, בעיות זיכרון וכו). אני לא מכיר שמריחואנה "הורגת" תאים במוח. טרשת נפוצה כן... אני משתמש לפי הצורך כבר שנה. זה ממש עוזר לספסטיות. -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 5.10.2014זה בדיוק בפיתרון למי שלא רוצה לעשן. יש עוד שיטות לצרוך מריחואנה ללא עישון אבל סטיבקס היא תרופה שברור בדיוק מה יש בפנים. -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 5.10.2014וחוץ מזה לספסטיות אלקטרותרפיה. ומתיחות. שאלי פיזיותרפיסט. -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 6.10.2014סטיבקס ("ספריי המריחואנה") אכן תרופה שנמצאה יעילה להפחתת הספסטיות. ומיצוי המריחואנה בספריי אכן בא לענות על מגבלות של העישון, כמו מינון לא קבוע, שלא יודעים אילו מרכיבים בדיוק יש בצמח וכמה מעשנים וגם כדי להתגבר על ההשפעות הפסיכואקטיביות - "ההתמסטלות" והפגיעה בזיכרון.
עישון מריחואנה כן נמצא לאורך זמן כפוגע ביכולות הזיכרון - לאו דווקא בקרב אנשים עם טרשת נפוצה אלא בקרב כל האוכלוסיה ואין סיבה לחשוב שאצל אנשים עם טרשת נפוצה המגמה שונה. כמו כל תרופה (וכך לדעתי יש להתייחס אל המריחואנה) יש יתרונות (כמו יעילה לספסטיות ולהפחתת כאבים) ויש תופעו
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 6.10.2014עישון מריחואנה פוגע בהעברה מזיכרון לטווח קצר לזיכרון לטווח ארוך: לדוג' "איפה הנחתי את המפתחות?". היצרן (לא זוכר איזו חב' תרופות) אומר שהשלוב בין CBT ל THC (ששונה מהמינון בטבע) הוא כזה שלא יוצר פגיעה בזיכרון. אני לא חווה את התרופה ככזאת שפוגעת בזיכרון. יותר מכך יש מדינות בארה"ב שהוציאו את התרופה מ"פקודת הסמים". סטיבקס, לפחות עבורי, מאפשר ללכת יותר בקלות. אני מוחה על השם "ספרי המריחואנה". זה אפילו לא קרוב.
-
Edit ערן אני לא התכוונתי שרק לחולי ms נוצרת פגיעה בזיכרון ולא רק פגיעה'בזיכרוו.התכוונתי לכל אלה שמשתמשים במריחואנה.אני יודעת שזה ממש עוזר לספטיות,לי יש ספסטיות מאוד חזקה.אבל מצד שני שמעתי על שמי שמעשן מריחואנה קוראים איזהשהם שיבושים במוח.וגם שמעתי בכנס הרופאים בביה''ח אסף הרופא.ששם גם דיברו על זה.שמי שניסה הופיע אצלו פגיעה במוח.שהכי בטוח להשתמש רק בבקלוסל ובזריקות לשריר.בוטוקס.אולי אתם רק בתחילת השימוש אולי בגלל זה לא מרגישים שום הבדל. -
Edit הלוואי ,שכמו שאתם אומרים שזה בסדר לבשתמש בו,שאני גם אתחיל להשתמש.כי באמת הספסטיות הזו 'הורגת' 'כבר אותי -
Edit רונן אתה משתמש כבר כשנה ולא מרגיש שום שינוי.טוב . -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 6.10.2014נכון מרינה, אני מכיר את הדברים הללו. וגם רוב הדברים שציינת עלו פה בכתבות ב"כמוני" המובססות על מחקרים.
לכן יש את הסטיבקס, כפי שרונן ציין. ואני מאוד מסכים עם התנגדותו לשם "ספריי המריחואנה". הסטיבקס מאפשרת את יתרונות החומרים הפעילים (THC והקניבואידים) ללא תופעות הלוואי של המריחואנה ולמיטב ידיעתי, גם ללא פגיעה בזיכרון.
מצד שני, מדיווחים של אנשים שניסו את שניהם, הסטיבקס פחות יעילה מהמריחואנה עצמה.
-
Edit טוב תודה על עזרתכם וגם לך ערן,אנסה את הסטיבקס ונראה.בזמן שאשתמש בסטיבקס,אם אתחיל להרגיש משהו לא לטובתי אפסיק.או במילים אחרות ,בזמן השימוש בו אשים לב לכל פרט ופרט . -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 7.10.2014ודאי, תשימי לב להשפעת הסטיבקס וגם תדווחי לנו, אנחנו לומדים מכל ניסיון.
שימי לב שלפעמים התמקדות וחיפוש אחר תופעת לוואי יכולה להעצים אותן, אז רק לשים לב במידה ועולות ולא להזמין אותן.
-
Edit ואני התזתי סטיבקס במשך כארבעה חודשים, וגם זה בגלל ההתמדה והתקווה שיחול איזה שינוי בספסטיות. אבל לא הרגשתי שום שינוי לטובה, ולבסוף, כשהתחילו לי סחרחורות מטרידות, הפסקתי. גם כדורי בקלוסל לא עזרו ורק עשו לי סחרחורת, וגם אותם הפסקתי לקחת. יש פטנט של החדרת בקלוסל לגוף באמצעות מתקן שמושתל לגוף בניתוח, אבל זה דורש "תחזוקה" של אחת לכמה חודשים וזה "גדול" עליי, כך שגם זה לא בא אצלי בחשבון. בקיצור, כמו כל מה שקשור במחלה המוזרה הזו, גם התרופה לספסטיות היא אישית מאוד. יש רק לקוות לתרופת הפלא, שאולי תגיע מתישהו. חג שמח לכולם!
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 8.10.2014שלום מיכל
תודה ששיתפת מניסיונך. אני בהחלט מסכים שכל תגובה לתרופה (גם ליתרונותיה וגם לתופעות הלוואי) היא מאוד אישית. ואפילו יכול להוסיף שהתגובות לאותה תרופה אצל אותו מטופל יכולות להשתנות לאורך זמן. המקרים הידועים הם שבהתחלה תופעות הלוואי הן הכי חמורות ולאט לאט מתמעטות ואפילו חולפות לחלוטין, אך גם יש תרופות שעם הזמן יעילותן פוחתת, באינטראקציה עם תרופות אחרות שמתחילים לקחת בנוסף עם השנים, עונות השנה, מזון וגם סיבות שאיננו יודעים להצביע עליהן, לכן באמת טוב תמיד להיות עם היד על הדופק.
מכיוון שהעלת את נושא משאבת הבקלופן, אולי הפתרון
-
Edit הי חברים
שמעתי שיש סוג של זריקה שעוזרת לספסטיות לתווך יחסית ארוך {חודשיים שלוש} האם ידוע למישהו על כך??
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 8.10.2014יתתכן שהכוונה לזריקת בוטוקס?
הנה הדיווח שהעלנו בנושא: http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=208601#wrap_
זריקת הבוטוקס מאושרת לטיפול בספסטיות בידיים (כי באיזור זה הבוטוקס נבחן) כפי שאושר ע"י ה- FDA ב- 2010
-
Edit היי,
הקנביס ייצר אצלי תופעות של הזיות ומחשבות שווא, פחדים לא ריאליים וכיו"ב . הנארולוג שמלווה בסמפטום שעבורו יועד הקנביס יעץ להפסיק את השימוש ואכן התופעות נעלמו אחרי חודש בערך. לעומת זאת, נעזרת בקרם הקנביס לעיסוי מקומי השמן דוחה!!על אף שהבנתי שמאוד יעיל כשמטופטף מתחת ללשון.
מצאתי ששימוש בחמצן יעיל לכאב, עייפות, נדודי שינה
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 10.10.2014שלום סיגל
תודה על השיתוף. טוב שהפסקת עם הקאנביס בעקבות תופעות הוולאי וטוב לקרוא שהן אכן חלפו. חרדות והזיות יכולות להיות תופעות לוואי של קאנביס, מי שחווה תחושות כאלו בעבר בסיכון גבוה יותר לחוות אותן שוב בעקבות השימוש בקאנביס.
איך את משתמשת בחמצן, האם הכוונה לתא לחץ?
-
Edit ערן, ראיתי שיש התייחסויות לנושא האלקטרודה ולא מצליחה לראות אותן..
איך?
תודה
-
Edit ערן, ראיתי עכשיו.. פשוט לעבור דף..ג'יזס..

חמצן- מכשיר מספק דרך צינור "זונדה"
דרך קופ"ח,(המלצת רופא) שירות עד הבית ע"י החברה שהקופה עובדת איתה, צ'ק פיקדון. -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 10.10.2014כן
כשיש הרבה תגובות צריך לעבור דף....ותודה על המידע, לא חושב שמישהו כתב על הטיפול הזה. כמה זמן את כבר מטופלת עם חמצן בדרך זו? האם קופת החולים מממנת או מסבסדת את הטיפול?
-
Edit לא הבנתי מה זה החמצן שמדובר עליו?
ואיך אני רוכש אותו?
בקיצור אשמח למידע על החמצן
תודה.
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 11.10.2014סטיבקס - ההתויה היא קשיון שרירים (ספסטיות) בחולי טרשת נפוצה. בבוקר/צהריים/ערב ההשפעה קצת שונה. אני מקפיד (גם בימים בהם אני בקושי משתמש) לקחת לפני השינה. אחרי שמצחצח שיניים. זה עוזר בבוקר. סטיבקס או מריחואנה לא מחליפות פזיותרפיה ומתיחות בבית. בזמנים ממש קשים אני עושה בבוקר, ובעבודה ובערב. עשר דקות, חמישה תרגילים. בוטוקס - לא ניסיתי (אני שמח שיש משהו שלא ניסיתי)... נניח שתמצאי דרך לעשות ברגליים (ביטוח משלים, ביטוח פרטי) אני הבנתי שהשינוי במתח בגידים כולכך דרמטי עד שמתקשים ללכת.
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 11.10.2014סליחה שכחתי הכי חשוב: פעמיים - שלוש בשבוע אני בבריכה. לא חמה - רגילה. שוחה לעמוקים ופשוט מחזיק בקיר כשהרגליים באויר או שאפשר פשוט להשתמש במצוף ולשכב במים. עושה פלאים לספסטיות!!! לא בריכה חמה (השם ירחם) אני פשוט שעה במים וזה עוזר. וגם כיף...
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 3.10.2014ותעשה שאני אהיה מליונר. זאת יופי של מחשבה ליום כיפור.
-
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 3.10.2014רונן אפשר גם??????
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 3.10.2014לא מוכרת תרופה כזו. ישנן הרבה ציפיות לקראת 2015 והולכות לצאת עוד תרופות חדשות ויעילות יותר, אך עדיין רק שמעכבות את התקדמות המחלה ולא ברמת היעילות שאתה מתאר. אבל כל הזמן עובדים על כך ויש התקדמות בנושא תאי הגזע, כך שאפשר לקוות שאכן נדווח על תגלית כזו בשנים הקרובות.
ואם רונן ועינת הופכים למיליונרים, אז נדווח גם על כך...

-
Edit לרונן ועינת שבוע טוב!
הבנתי שאתם צוחקים ובכל צחוק יש גם קצת אמת... האם באיזה מקום יש לכם שאיפה להיות מיליונרים?רחוק ממני לשאוף להיות מיליונרית!קיבלתי תשובהM R I שנראית על הפנים היה לי תור לנוירולוג ודחיתי בגלל עבודתי ואני במתח עד התור הבא.מתנחמת בעובדה שהרופאה הכירורגית שלי אומרת שאם יעשו M R I לעשרה אנשים בריאים יתברר שלחלקם הבדיקה תראה בעיה שהאדם לא היה מודע לה!(לצערי יש לי גם גידול בשד שהתחיל לפני 26 שנה וכל פעם שאני חוזרת מהממוגרפיה יש תשובה לא טובה ובכל זאת הכירורגית טוענת שאם אין הבדל מהבדיקה הקודמת אז לא מציקים לי) יש לי אלי
-
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 5.10.2014הי דנה
האמת שלהיות מליונרת זו אכן הייתה בדיחה ואין לי שאיפות אבל לא היתה מזיקה לי איזו זכייה קטנה שתשחרר אותי מהתלבלטויות כמו האם להחליף סלון או לצאת לחופשה משפחתי או כלום.
לעניין, כן יכולה להיות תמונת MRI "גרועה" והאדם מרגיש טוב ואפילו מצויין וכמובן שמה שמרגישים לפיו פועלים.
אם את מרגישה שאת מסוגלת לעשות דברים מסויימים אז בטח שתשובת MRI לא צריכה לגרום לך להפסיקם כי לפי הבדיקה נראה שאת לא מסוגלת, מה שאת מרגישה הוא הנכון לך באותו הרגע. חשוב לי לציין שלמדתי עם השנים (20 שנה עם טרשת) להקשיב לגוף שלי ולבחון כל פעם מחדש האם אני יכ
-
Edit חברים צריך להיות אופטימים ולא שליליים.
הרפואה מתקדמת היום בצעדי ענק והכול יכול לקרות
והאתר כמוני בעצמו פירסם לפני כשבועיים על מה ששאלתי .
נקוה בעזרת ה שנגזר עלינו השנה לבשורות טובות בקשר לטרשת
היו הרבה מחלות שחשבו שלעולם לא ימצאו להם תרופה ובסוף מצאו לדוגמא מחלת האיידס.
מרחלך לכולם המון בריאות ושנה טובה

-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 5.10.2014דנה: ולכן לא מאבחנים טרשת לפי mri אחד ולכן הדבר החשוב ביותר הוא איך את מרגישה. נגעים בחומר הלבן שכיחים. טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית שגוררת נגעים בחומר הלבן שלרוב (רק לרוב!) גוררים פגיעה בתפקוד המוטורי או אחר. -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 5.10.2014שלום דנה
את מתמודת עם שתי מחלות, גם הטרשת וגם הסרטן ואני מקווה שתרגישי טוב ושליתר ביטחון גם ההדמיות יצאו מרגיעות יותר.
כפי שעינת ציינה, בטרשת נפוצה אין קשר חד בין תמונת ה- MRI לבין המצב הנוירולוגי וההרגשה. יכולים להיות אנשים עם נדעים קטנים ובודדים שמצבם הנוירולוגי (הפגיעה בתפקוד ובהרגשה) יהיו חמורים וישנה אנשים שמוח מלא נגעים וכמעט אין לכך סימן בבדיקות האחרות או בדיווח של המטופל.
לשם הבהרת הנקודה, כתבתי בעבר על מושג חדש - RIS, המתאר אנשים שעברו במקרה בדיקת MRI (לא בגלל צורך רפואי, אלא בגלל שבחרו להשתתף במחקר כקבוצת ביקורת) ו
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 6.10.2014תרופה לאיידס: http://www.haaretz.co.il/news/health/new-research/.premium-1.2362055
-
Edit עוד נראה..
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 9.10.2014נראה מה? -
Edit אתה מדבר על טקפידריה אולי? -
Edit טקפידרה אני לוקח כבר חצי שנה.
-
Edit מישהו יודע למה אין עידכונים חדשים באתר כבר שבועיים?
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 18.10.2014היי במבה
עיכוב קל בגלל החגים, כבר חוזרים לשגרה והקצב הרגיל שלנו.
תודה ששמת לב
* ואני יכול להגיד שיש כמה עדכונים חשובים שמחכים לתגובות של מומחים בנושא...
-
Edit
אלה הר-נוי עורכת האתר וכתבת הבריאות של "כמוני". לשעבר, בין היתר, כתבת הפלילים של ערוץ 10, כתבת הבריאות של עיתון מעריב ועורכת מדור הבריאות של מעריב. כתיבה בנושאי בריאות גם לעיתון הארץ ומגזין לאשה. בעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול.חבר קהילה · 18.10.2014היי במבה!
אני ממש שמחה שאת עוקבת אחר האתר ומחכה לעדכונים. עלו המון מדריכים חדשים וחדשות בקהילת טרשת נפוצה בתקופה האחרונה, אבל הקצב אכן ירד בשבועיים האחרונים בגלל החגים.
מאחר ואנחנו רוצים להביא את המידע האמין והמדויק ביותר, אנחנו תלויים בחלק מהמקרים במומחים שעוברים על הטקסטים, בודקים שהכל מדויק ומוודאים שאנחנו מביאים לכם את התמונה במלואה. חלק מהתכנים מתעכבים בשל הסיבה הזו.
חוץ מזה - מחר בבוקר כבר תעלה כתבה בנושא כוח אחיזת היד באנשים עם טרשת נפוצה.
בינתיים, עלו הרבה חדשות על מחקרים ומדריכים חדשים באתר, שאומנם אינם קשורים
-
Edit אני מקוה שנתבשר השנה בעזרת ה לבשורות טובות ומשמחות
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 26.10.2014דנה100: מה שלומך? אמנם עדיין אינני מליונר, אבל איך מתקדם האיבחון שלך? -
Edit כתבתי כנראה לא במקום הנכון! מעריכה מאד את הידע שלך ואת צורת ההתבטאות העדינה מאחלת לך רק טוב:) שוב ממליצה על סדנת צחוק למדתי כבר פעמיים ומעבירה גם בבית הספר בו אני מלמדת בנות לפני הגיוס זה משחרר ומשכיח קצת את הבעיה! תודה לך רונן על ההתענינות מקוה שתימצא מה שכתבתי! לילה טוב וד"ש למשפחה התומכת שלך!סיימתי עכשיו לבדוק מבחנים והייתי חייבת לכתוב ולכתוב! מלמדת מתימטיקה בכיתות י יא יב ונהינת מכל רגע אני יכולתי להיות עשירה יותר כי יכולתי ללמד שיעורים פרטיים בלי סוף ובחרתי שלא כי מיציתי בצעירותי
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 21.7.2014שלום במבה
אני מבין שהכאבים נמשכים מהתקף שקיבלת בזמן האחרון. אני מקווה שהנוירולוג המטפל בך מודע לכאבים. חשוב להכיר כי ישנם סוגים רבים של כאב ולהם אף יותר טיפולים. במידה והכאב הינו חלק מההתקף, סביר כי לאט לאט יפחת עם העלמות ההתקף וסימניו. אם אינו קשור להתקף, חשובה האבחנה של מקור הכאב (לדוגמה כאב ממקור עיצבי, כאב בעקבות ספסטיות) ואז להתאים לו לטיפול. כיום במקרים בהם ישנו כאב כרוני שאינו מגיב לטיפולים, נהוג להפנות למרפאות הכאב, אשר בהן נמצא צוות רחב שכל אחד מומחה בתחומו לטפל ולהפחית מן הכאב.
עוד כדאי להכיר, כי ישנם מקרים בהם הכאב אי
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 21.7.2014אני ישן עם כרית מתחת לכפות הרגליים... אין לי הסבר לנושא. זאת מין תרופת סבתא כזאת...
-
Edit לפני חצי שנה התחיל לי הכאבים ואז נתנו לי סטרואידים למשך 5 ימים ולצערי לא עזר
גם כדורים לא עזרו
ועשיתי גם שיאצו והידרותרפיה ולא עזר
השאלה שברגע שיש כאבים זה סימן שהדלקת בגב עדיין קימת?
או שאפילו שיש צלקת יכול להיות כאבים?
ואיזה טיפול יש לכאבים ברגליים בעקבות התקף של הטרשת שיוכלו לעזור לי?
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 23.7.2014היי במבה
מה הנוירולוג שלך אומר? התקף/ דלקת בטרשת נפוצה חולפת ולהבנתי אם עדיין ישנם כאבים אולי כדאי להתייחס לכאב בנפרד מן ההתקף שהיה לפני חצי שנה. אכן ישנם מקרים בהם התקף השאיר צלקות במיאלין/תא העצב ולכן תחושת הכאב ממשיכה גם לאחר הטיפול בסטירואידים או סיומו של ההתקף, אך שוב זאת הנוירולוג המטפל יוכל להעריך.
אני מבין שהטיפולים שציינת לא עזרו להעלים את הכאב, אך האם יש טיפול שהתנסת בו והצליח להקל על הכאב (גם אם עדיין נשאר)? והאם את מרגישה שינוי בתחושת הכאב לאורך היום?
בכל מקרה, במידה וקיים כאב כרוני ואת מרגישה כי אינך מקבלת מענה מ
-
Edit היי
הנוירולג שלי אמר שרק בבדיקת אמרייט שאני יעשה נוכל לדעת אם קימת עדיין הדלקת או שהמחלה ממשיכה להתקדם .
ורק בעוד 10 חודשים הוא ממליץ לעשות את האמרייט כיון שרק עכשיו התחלתי טיפול בטקפידרה וצריך לחכות שנה כדי לראות אם הטיפול עוזר.
שום טיפול לא מצליח להפחית את הכאב.
נתנו לי גם כדור בשם ליריקה במינון 300 מ"ג ולא עזר.
הכאב הוא בעיקר בזמן עמידה במקום או בזמן תחילת הליכה
ולפעמים גם בזמן מנוחה
השאלה עם אני יקבל במרפאת כאב זריקות ברגליים זה יוכל לעזור כיון שהבעיה היא בדלקת שבגב?
והאם הכאבים מעידים שהדלקת נהפכה לצלקת?
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 24.7.2014הי , האם הכוונה היא לבדיקת mri? -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 24.7.2014מה אתה לוקח לכאב? הייתה במרפאת כאב? מה "קוקטייל" התרופות שאתה לוקח? ספר קצת על עצמך - עובד? זוגיות? כמה זמן חולה? אני מבין שמאד מאוכזב מהממסד הרפואי...ואני מבין שאתה מאד מאד רוצה פיתרון. -
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 24.7.2014הי במבה
אני כבר 20 שנה במועדון ומעניין אולי לשמוע האם ניסת טיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור, שייאצו, כירופרקטיקה.
היו לי כאבים כאלו שהרפואה לא ידעה מה ואיך להתייחס, אפילו ניסיתי קנאביס רפואי בימים שעוד היה אותו רק בעישון אבל כיוון שאף פעם לא עשנתי אז לא הצלחתי. בסוף טיפול של כירופרקט, שהגעתי אליו דרך קופת חולים, הפחית את הכאב עד לרמה שניתן היה לחיות איתה בלי לסבול.
עד היום אני ממשיכה ללכת אליו בפרטי (הוא כבר לא עובד בקופה) כל כמה זמן לשם טיפול לשימור המצב.
הוא מקבל בפרדס חנה ואם תרצה אני אתן לך את פרטים שלו אבל בלי קשר אם לא
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 24.7.2014אני מפחד מכירופרקטורים. אין לי מושג מה הם עושים ותמיד התוצאה היא כאילו "נס" חד וחזק. לא מסוגל להתמסר בכזאת צורה. אבל פלדנקרייז מאד עזר לי בעבר. אני מצטרף לשאלה על הקנאביס. ועדיין מה שמעניין אותי זה עד כמה אתה ספסטי, ואיך הסטרואידים שינו את רמת הפעילות שלך ביום יום ובכלל מה היום יום שלך כולל. -
Edit
פרופ-איתן-אוריאל מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.מנהל קהילה · 24.7.2014הסיבות העיקריות לכאבים כרוניים בחולי טרשת נפוצה הינן כאב ממקור עצבי (נוירופתי) או על רקע ספסטיות (נוקשות) בשרירי הרגליים. לכל אחת מהסיבות ניתן להציע טיפול פרטני במספר רב של תכשירים. מאחר ולא נעזרת בטיפול בליריקה אני מציע לפנות שוב לנוירולוג המטפל.
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 24.7.2014יש לי מגוון שיטות להוריד ספסטיות (לפני שלב הכאב) בריכה - לא חמה בטמפרטורה רגילה, מתיחות, לעיתים אני מורח משחה מקררת, מנוחה עם רגליים מורמות, וסאטיבקס (מריחואנה). כשזה כואב - כאב חד, מפיל (תרתי משמע) אין הרבה מה לעשות.אני הולך לשכב ולחשוב על כל המתיחות שהייתי אמור לעשות ולא עשיתי...זה מתסכל. לי אין פתרון...
-
Edit היי עינת
ניסיתי דיקור, ושיאצו, והידרותרפיה, וועיסוי ,ומתיחות לרגליים ,וכלום לא עזר בכלל.
עכשיו אני מנסה לקבוע טור למרפאת כאב רק שהטורים שלהם רחוקים.
-
Edit היי ד"ר איתן
אני לקחתי ליריקה במינון של 300 מ"ג ולא עזר לי בכלל.
איזה תכשירים אתה מתכון ?
אשמח אם תעזור לי.
-
Edit
1 חבר קהילה · 25.7.2014מזדהה עם הכאב ולאחר שנתיים של סבל, מה שעזר לי זה רפלקסולוגיה! ממליצה לנסות בהתחלה פעמיים בשבוע והלוואי שמיד תרגיש בתוצאות טובות כמוני -
Edit היי עינת תודה לך על העצה ועכשיו אין לך כאבים? והאם את ממשיכה עדיין לעשות רפלקסולוגיה? -
Edit
פרופ-איתן-אוריאל מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.מנהל קהילה · 25.7.2014במידה והנוירולוג יתרשם כי מדובר בכאב ממקור עצבי ניתן לשקול עמו שימוש בתכשירים כגון סימבלטה, גבפנטין או טגרטול. במידה ומדובר בכאב על רקע ספסטיות ניתן להציע טיפול בבקלופן.
-
Edit
1 חבר קהילה · 26.7.2014יש לי כאבים רק לאחר הליכהישיבה ממושכת אבל הרפקסולוגיה מקלה על הכאב -
Edit
1 חבר קהילה · 26.7.2014בוודאי שממשיכה.. -
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 26.7.2014גבהפנטין גם משפרת ניסטגמוס. -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 26.7.2014היי 1610
תודה על השיתוף כי רפלקסולוגיה עזרה לטיפול בכאבים. בינתיים הספרות המקצועית מצביעה רק על יעילות הדיקור הסיני לטיפול בכאבים בטרשת נפוצה. מעניין עם עוד אנשים התנסו ברפלקסולוגיה ומצאו את זה יעיל (בבקשה הגיבו).
והאם הרפלקסולוגיה עזרה לכאבים ברגליים, או לכאבים גם במקומות אחרים?
-
Edit
1 חבר קהילה · 27.7.2014אצלי הכאב רגליים מקרין מהגב התחתון והרפלקסולוגיה שעושים לי היא על מיקום של עמוד השדרה השילוב על מערכת העצבים. אחרי הטיפול אני מרגישה באפיסת כוחות ולמחרת קצת חלשה (עושה את הטיפול בערב) ואחרי יום מהטיפול ממש נהנית מאיכות חיים ללא כאב ומצליחה לישון הרבה יותר טוב! -
Edit
א חבר קהילה · 30.7.2014שמו לי שרוולים כאלה על הרגליים בפיזיותרפיה. מנפחים אותם עם אויר.
הם אומרים שזה עוזר לכאבים שנובעים מספסטיות ושלא לכולם זה עוזר.
לי זה עזר בטירוף.
לא כל הכאבים עברו, אבל זה כזאת הקלה מטורפת.
ממש הייתי בהיי.
אולי שווה לבדוק?
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 30.7.2014בהחלט, השרוולים עוזרים בעיקר למקרים של כאב בעקבות ספסטיות - כדאי לשאול ולהתייעץ עם הפיזיותרפיסט.
במקרים בהם מתקבלת החלטה שטיפול תדיר בשרוולים יכול לעזור, אז ניתן גם לרכוש ולנפח לבד בבית. (בדרך כלל באופן פרטי קונים רק שרוול אחד ומטפלים רגל אחר רגל - ולא בשתיהן יחד)
-
Edit
א חבר קהילה · 30.7.2014ערן, זה נשמע מעולה. אבל איך מנפחים בבית? -
Edit קודם כול תןדה. אחרי 5 ימים של סטרואידים אני מרגיש גמור לגמרי. אבל לא היה לי שום ברירה. סוכר אני מנסה לא לצרוך למרות שזה קשה. -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 6.8.2014השרוולים מתנפחים עם אויר, ישנה משאבה כמו לבריכות/ מזרונים / סירות.
ויאיר תרגיש טוב, מקווה שבקרוב תוכל לעדכן אותנו שכוחותייך חזרו, זה אמור לקרות לאט לאט ככל שהסטירואידים יוצאים מגופך והגוף משקם את עצמו.
-
Edit תודה. היה לי התקף לא קל. נראה ואמשיך לעדכן. -
Edit יש לי בקשה אם א קשה לכם תרשמו כמה זמן אתם חולים. בטרשת.
-
Edit היי
אם בזמן ההליכה אני מרגיש ברגל ימין נוקשות באזור הברך ומאחורי השוק אבל התנועה של הרגל רגילה . זה נקרא ספסטיות?
מה ההגדרה של ספסטיות?
-
Edit האם ידוע למישהו לגבי הניסוי של התאי גזע?
מתי זה יצא לפועל ואם זה ירפא נזקים שכבר נגרמו במערכת העצבים?
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 8.8.2014שלום במבה
הערכה של ספסטיות מתבצעת ע"י נוירולוג או פיזיותרפיסט וקשה להסתמך על תיאור מילולי של התחושות ויש לגעת ברגל עצמה ולראות אותך הולכת. את מוזמנת לקרוא את המאמר בכמוני על ספסטיות.
לגבי הניסויים בתאי גזע, הם מתקיימים בהרבה מקומות בעולם. כרגע המעבר העיקרי הוא מניסויים מוצלחים בעכברים לשחזור ההצלחה גם בקרב בני אדם. בארץ, חוקר ומבצע ניסויים בנושא פרופ' קורוסיס מהדסה. לא קיבלנו דיווחים מהדסה, אך משיחות עם מטופלים שנפגשו איתו אני מבין ששלב הגיוס לניסוי הסתיים והוא כבר מתחיל או שהתחיל בניסוי (בבני אדם) לא מזמן.
-
Edit תודה ערן
-
Edit יש לי עוד שאלה
מההתקף האחרון מלפני חצי שנה בערך יש לי כמו חגורה בבטן שמאוד מעצנת
איך אפשר לטפל בזה ,אבל לא בדרך של כדורים?

- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחוהי במבה,
עינת מתארת תופעה שכיחה במחלת טרשת נפוצה הנקראת סימן "לרמיט".
הנה קצת מידע עליו:
http://www.camoni.co.il/index.php?idr=27&v=20088
האם זה יכול להסביר את אשר הרגשת?
וחשוב לי לציין, כי לא ניתן לאבחן דרך האינטרנט ואין תחליף לבדיקה הנוירולוגית והערכה של מומחה. אנחנו כאן כדי לנסות לעזור ולשתף מתוך הידע הקיים תחת כל המגבלות הקיימות.
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחותודה לכול החברים
בנתים ברוך ה לא היה לי עוד קפיצות כאלו כמו שהיו לי
בכול מקרה גם אם זה מהטרשת מה יתן לי ללכת לנוירולוג בשביל זה?
נחכה שתגיע תרופה לטרשת ותפתור את כול הסימפטומים המציקים.
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחוהיי במבה,
טוב להתעדכן שלא חזרו הקפיצות הללו ונקווה גם שלא יחזרו.
כולנו מחכים לתרופה כזו והלוואי שתגיע. בינתיים אם הסימפטום נעלם כנראה ואין דחיפות בלרוץ לנוירולוג, אך פעמים רבות הנוירולוג הטוב יודע להסביר ולהרגיע, יש להרבה סימפטומים תרופות ייעודיות מאוד יעילות וטוב שיכיר את כל שעובר עלייך (גןף, מחשבה, נפש), ככל שהם מכירים יותר כך יכולתם לעזור עולה, גם אם עדיין לא כמו שהיינו רוצים...
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחולקחתי בחשבון את ההצעות
תודה רבה על האכפתיות
ושנהיה בריאים
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו