מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםשיר השריריםמה כתבו חברי קבוצת הווטסאפ? מבריאים...

01/05/16 22:39
5821 צפיות
מה כתבו חברי קבוצת הווטסאפ? מבריאים...


את חברי בכמוני, בקהילת הסוכרת, אני מזמינה להצטרף לקבוצת הווטסאפ שפתחתי באייפון לפני מספר חודשים, וזאת בגלל הנוחות של השיחה בכלי הזה. יש הרבה מידע ברשתות החברתיות, אבל זה מאד נוח להעלות בקבוצת הווטסאפ שאלה שמטרידה אותנו בדיוק עכשו, ואם כולנו בקבוצה חיים עם סוכרת הרבה זמן, סביר להניח שנקבל תשובה מיידית. ראו דיווח בכנס ADA 2017 על שיפור מצב הסוכרת אצל אלה שהצטרפו לרשתות חברתיות על סוכרת

פתגם אפריקאי (מסביר נחמד את המעלות בווטסאפ), "אם אתה רוצה לנסוע מהר, סע לבד, אבל אם אתה רוצה לנסוע רחוק סע ביחד".

כדי להעריך את הפעילות שלנו יחד, כתבתי לכולם (גם כאלה שעזבו) וביקשתי שיספרו את דעתם על הרעיון של קבוצת ווטסאפ לשיחות בנושאי הסוכרת.
מעניין לציין שכבר בהתחלת פעילותנו היו גולשים שאהבו לדבר בווטסאפ על שלל נושאים ואחרים שרצו לדבר רק על סוכרת ולכן פתחנו עוד קבוצה ששמה – הקבוצה החברתית של המתוקים, ובה באמת מעלים מיגוון נושאים לשיחה.
כאן אני רוצה להעלות את תגובתם של החברים בקבוצת הסוכרת "סוכרתיים מובילים".

לאוהבים סטטיסטיקה, אציין שבכשנה הצטרפו לקבוצה שלנו כ-200 משתתפים ונשארו בה כשבעים, חלק עזבו כי זה לא התאים להם כמו ששערו, וחלק עזבו כי הגשימו את היעד שהציבו לעצמם (הורדת רמת סוכר, תזונה מתאימה וכד').
עוד רעיון שאנחנו בוחנים הוא להגיד "בוקר טוב" בקבוצה עם ציון תוצאת הסוכר שמדדנו בבוקר, מוביל אותנו לשים לב מה קורה איתנו כל יום. מעניין לציין שלאחרונה הראו שרק מדידת סוכר לא משפרת את בריאות הסוכרתי2 אבל שיחות ווטסאפ מתלוות יכולות להוסיף נופך בריאות משמעותי.
מעניין יהיה לבחון אם גודל קבוצה נוח הוא באמת כ-70 איש ואם יש עזיבה מוגברת כשמצטרפים יותר מדי חברים לקבוצה. בואו נראה מה יקרה בשנה הקרובה...
מעניין לקרוא את המחקר על מספר החברים הממוצע בסלולרי - כאן הם מדברים על 130 ועל הגדרה של 5 מאד קרובים, 30 קרובים והשאר קרובים פחות.
 
בכל מקרה כדאי שיהיה קשר בין חברים בקבוצה כזאת, ולכן אני מזמינה סוכרתיים שהם חברים שלי בכמוני או ברשת...
שפע התודות והברכות שקיבלנו כולנו, מהעונים לפנייתי, ממש מרחיב את הלב ולכן אני ממליצה לעוד מעוניינים לפתוח קבוצות ווטסאפ נוספות.
בנוסף לנושא הראשי של הקבוצה (כמו אצלנו, הסוכרת) כדאי לחשוב תמיד על עוד גורם משותף לחברי קבוצה כזאת, כמו למשל החברים שלי שאני בחרתי אבל אפשר ללכת על הרבה תחומים כמו אולי חובבי מוסיקה, או תושבי הגליל או צעירים, אני בטוחה שתוכלו לחשוב על גורם מלכד שמדבר אליכם...

קבוצתנו אכן מתאימה להצעתו של תומס גץ המציע לתכנן טוב יותר נתוני בריאות כדי שיהיו נוחים/זמינים למטופל ויאפשרו את החלמתו - הרצאת טד redesign medical data
 
הנה מספר תגובות (מהרבות שהגיעו) שיעבירו לכם את תחושות המשתתפים בקבוצה:
- תודה לחברי הקבוצה ולך על הקמתה...
- בזכות כולכם (החברים בקבוצה) הצלחתי להוריד את רמת ה- A1C שלי מ- 7.3 אל 5.8
- אני חולה בסוכרת למעלה מ- 15 שנה, קבוצת הווטסאפ קיימת בסביבות שנה, אין מילים בפי לתאר את השינוי שחל בי בתזונה, בידע, תרופות, בערכי הסוכר, באינפורמציה עדכנית לגבי חידושי טיפול בסוכרת, שיחות רבות בין חברי הקבוצה שמפרות אחד את השני, כולל מתכונים ותפריטים והסבר מפורט, בקבוצה נשארים רק כאלה שאיכפת להם, מי שלא רציני פשוט עוזב, ובעיקר העידוד ההדדי לחיות נכון בצל המחלה.
- הקבוצה שלנו... סוכרתיים מובילים בעצם המתוקים, היא קבוצה מעניינת ומועילה בפן של שמירה על רמות סוכר נאותות, עוזרת ומעודדת אותנו להתמיד ולשמור על אכילה נכונה, פעילות גופנית וכד'.
בנוסף גם נוצרו חברויות אמיתיות בין האנשים, לפחות חלק, כן שאני נהנית מכל הכיוונים. אני מודה לך על הקמת הקבוצה.
- אני שומרת על רמת סוכר יציבות...(HA1C 6.1) ללא כדורי סכרת.. וכמעט ללא פחמימות... אני מעשירה את הידע שלי בעזרת הקבוצה... ומרגישה שאני לא לבד, בעזרת האנשים שכמותי... ועידוד בכך... תודה.
- הי דינה אני שמחה שצירפת אותי לקבוצה... זו קבוצה דינמית עם המון ידע ומידע ויש דברים חדשים שלמדתי מעצם השיחות בין האנשים מה לעשות ומה לא... כך שמבחינתי הקבוצה ממלאה את מטרתה!!!  תודה...
- נראית לי מאד קבוצתנו. החלפת מידע בין סוכרתיים, נראית לי כמקור טוב למידע אמיתי, המבוסס על נסיון שיש לחברי הקבוצה המתמודדים עם הסוכרת.
- שאי ברכה במעשה ידייך
- ההמלצות על אוכל נכון, מבוססות על הידע וההסברים של ידעני הקבוצה, עוזרות למשמעת עצמית ותזונה נכונה. אני הצטרפתי לקבוצה כשהמליצו  לי תחילת טיפול בגלוקומין וה- AIC שלי היה 7, בינתיים הורדתי ל-6.5 ללא תרופות!!! בקרוב אעשה בדיקה ומקווה לירידה נוספת...
- טיפ שלקחתי זה המיצים הירוקים, גם כשלא החזקתי מעמד כל היום, כל הכבוד על אירגון הקבוצה
- אהבתי!!!! = הווטסאפ שלנו
- שיהיה בהצלחה לכולנו
- נחמד שיש מקום שמרכז מידע וגם משמש כתובת לשאלות ושיחות בעת הצורך.
- קב' בווטסאפ, אם היא עניינית ומאד ממוקדת, עשויה בהחלט לתרום להתמודדות באמצעות שיתוף, גם כקב' תומכת, וגם מקצועית, על ידי הסתייעות בידע ובניסיון של אחרים, ויש לא מעט מזה, לצערנו.
- כאחת שמאמינה בחוכמת ההמון. קבוצת הוואטסאפ פתחה לי הראש בהבנה יותר עמוקה של מהי סוכרת למרות שזאת לא אני הסוכרתית. אבל זה גרם לי להיזהר ולחשוב יותר טוב על מה שאני מכניסה לפה... זה פתח לי את הראש למאמצים הנאים במאבק מול הסוכרת.
 - דבר שמאד למדתי ממך זה נושא המוסיקה. לקחת שיר לשיר אותו שוב ושוב עד שהוא נטמע...
- אני חושב שפורום השיחות הזה טוב ונחוץ. גם בהתייעצויות וגם לשאלות ולפעמים לקבלת פריט שקשור לסוכרת במקרה חרום ועוד.
- לדעתי קבוצת הווטסאפ שלנו היא אחת היעילות ביותר שקיימות. העידוד החיזוק התמיכה והמענה המהיר לכל שאלה הם שעושים אותה לקבוצה יעילה ומוצלחת.
- יש להעריך ולציין את משתתפי הקבוצה שמחכימים אותנו מניסיונם ומעשירים את ידיעותינו. יישר כח!
 - אני בקבוצה חדש יחסית וגם כמעט שאינני פעיל, אבל למרות חוסר הפעילות שלי, אני מאוד אוהב את הקבוצה בעיקר בגלל הידע הרב ש"נזרק" לקבוצה ושבד"כ מתחיל עם בעיה שחווה אחד מחברי הקבוצה. הידע הרב ודרכי ההתמודדות של החברים לימדו ומלמדים אותי רבות. לדוגמא, ההתמודדות עם תסמונת השחר וכו'.
- השותפות בקבוצה כל כך גדולה ומגוונת (גילאים, עדות מיקום גאוגרפי) השותפים לאותה הבעיה ומתמודדים כל אחד לחוד אך גם משתפים, תורמת רבות. בברכה
- לפי דעתי יותר מדי אינפורמציה (ברברת) מה זה נותן שכל אחד מדווח על הערכים שלו כל יום - פשוט נהיה משעמם כמעט שאני לא מתיחס אני עובר ברפרוף ומתעכב במקרים מועטים - בברכה 
- התחלתי עם סוכר בוקר 280 ואחרי שבועיים ירד ל- 140, תודה לכולכם על התמיכה והמשיכו כך.
- אני מתה עליכם :)
- ניכנסתי לקבוצה עם 250 סוכר בוקר ועם מטפורמין היום אני, בזכות הקבוצה, עם דיאטה דלת פחמימות, בלי מטפורמין ועם סוכר בוקר 97.
- בוקר טוב עם 89  וזה אחרי שהרופאה הורידה לי מנות אינסולין. ממש רואים שיפור, תודה לכם.
- מקסימות ומקסימים שמח שמצאתי אתכם.
- ה A1C  היה 11.4 כשהצטרפתי לפני כ 2.5 חודשים כיום הוא 6.9. משקלי היה בהתחלה 113 ק"ג היום 92 ק"ג. למדתי על תזונה נכונה ושיש חיים אחרים ללא סוכר. הקבוצה הזאת ממש שינתה לי את החיים, תודה לקבוצה.
- תוך חודש עם הקבוצה רזיתי 4 ק"ג ורמת הסוכר ירדה מ- 145 בממוצע בבוקר לאזור ה-130.
האפשרות לשתף במה שקורה לי עם אנשים החווים דברים דומים זה דבר מועיל נפשית ואני מאמין גם בריאותית, תודה.
- כן יש לי הרבה מה לומר, לטובה, על היותי בקבוצה. לימוד על אופן הזרקות נכון, לימוד על מאכלים, תרופות. וגם הכי חשוב , התמיכה המושכלת.
- מטופל בויקטוזה, רמת a1c לפני שנה וחצי 7.5  עכשיו 7

- התחלתי לפני שנה עם A1C 12 ועם 4 זריקות אינסולין ובעקבות עצותיכם אני היום עם A1C 7.2 ו2 כדורים. תודה לכולם.

- מילות המפתח להצלחה : רצון, נחישות, אחריות, התמדה, הגיון ותמיכה... התחלתי עם A1C 8 וירד ל-6.5 וגם רזיתי 13 ק"ג כשהוספתי הרבה הליכה ואכילה נבונה.
- כשנכנסתי לקבוצה הייתי עם ערכי A1C של 6.7 והיום 6.3. בעיקר למדתי (ולומד) על הצורך במשמעת עצמית גבוהה. על הצורך בללמוד להכיר את הגוף שלי וכיצד מאכלים משפיעים עלי אינדיבידואלי לי, וכן על הנפילות היומיומית כגון תסמונת השחר ודרכים שונים (של מספר אנשים) להתמודד עם התופעה.
- עוזר לאמי לתקן את הסוכר שלה... מרמות A1C של 13, ירדה לרמה של 10 וממשיכה להבריא. מצאתי אנשים מדהימים שנותנים מעצמם ותומכים בכל שאלה מניסיונם האישי ומהידע שלהם.
- אחרי ניתוח קיצור קיבה... לפני 4 חודשים היה סוכר הבוקר 180-200, היום עם תזונה דלת פחמימות 90-110... מחלימה מהסוכרת, הייתי עם לנטוס 90 היום לנטוס 8
- למדתי בקבוצה שכדאי לשמור על עצמך.
- נכנסתי לקבוצה עם סוכר בוקר - 190 לפני כ-3 חודשים, הבנתי שאני חולה/מתוק ומאז אוכל בצורה מסודרת ללא פחמימות ריקות ועם הרבה ירקות וללא לחם וגם מסיים ארוחת ערב עד 7 בערב. היום ללא תרופות אני עם סוכר בוקר מתחת ל-120. אתם משנים חיים לאנשים - תודה.
- יש מסקנה חברים  תעברו לאכול סלטים רק סלטים חיים והליכה כשעה  ביום ותראו נפלאות  גם בערכי הסוכר וגם בלחץ דם.
- הצטרפתי לקבוצה לפני כשלושה חודשים. בהצטרפותי ה-A1C שלי היה 7.0 ובפעם האחרונה שמדדתי היה 5.5. הקבוצה מצויינת בשבילי בדרך כלל כי שם אני יכול להתייעץ עם אנשים בעלי ניסיון בתחום הסכרת ולהתלונן על בעיות וקשיים שיש לי בישום הדרך. הרישום היומיומי של רמת הסוכר כל יום בצום מחייב אותי לחשוב כל יום שיש חריגה ברמת הסוכר מה עשיתי לא בסדר ואני מתקן את דרכי.
- מאז שהיצטרפתי לפני כששה חודשים רק החכמתי ורעיונות לתזונה כבר יישמתי הייתי עם 11 המוגלובין ועכשיו ירד ל 7.9. שעור חשוב מאוד ללמוד ולהבין את מחלת הסוכרת ולא לשמש שפן נסיונות של רופאי המשפחה. ממשיך בקבוצה, בברכה.
- איזה כיף! אני בקבוצה 4 חודשים, A1C היה 7.1 ועכשו 6.8...ממשיכים
- מאז שאני בקבוצה, איזון רמת הסוכר השתפר עם איזון האוכל ועם יותר ספורט (צעדה של 5 ק"מ ביום). אני מעודד מפעילות החברים בקבוצה ומקדם בקורת עצמית לשמירת בריאות הסוכרת.
- אני מודה לכל מידע שאני יכול לקבל .אני ירדתי לרמה של 5.5 המוגלובין A1C בזכות הרבה אופטימיות, פעילות גופנית, אכילה של 5 ארוחות ביום עם דגש על ירקות ומעט פירות, מעט דגנים והתמדה באורח החיים הזה כי פשוט אין לי ברירה... כמובן שקינמון מלווה אותי ואני מודד לפחות פעמיים ביום כסוכרתי 2.

- התחלתי עם A1C -של 10.5 ועם אינסולין והיום אני מאוזנת (6.1 A1C) וללא תרופות. תודה
- שנתיים בקבוצה, היום מאוזן בלי תרופות, עם סוכר בוקר 77 וגם רזיתי 73 ק"ג אחרי שאימצתי את הצומות החלקיים, אני מאושר

ראו מחקר חדש על שיפור בבריאות בני נוער סוכרתיים1 שהריצו קבוצת ווטסאפ
Arch Dis Child 2016;101:A315-A316
שיפור מצב הסוכרת כשיש תמיכת חברים סוכרתיים.
Ann Fam Med 2016 14 (6), 540-551
זה לכן לא מפליא שאחת מתוך 4 ההנחיות של הטיפול הנכון בסוכרת כוללת את שיתוף החברים. במעקב אחרי חולי סוכרת שקיבלו הנחיות להתמודדות, נמצא כי אצל המשתתפים בתקשורת יום-יומית של הודעות היה שיפור מצב הסוכרת דומה לשיפור עם תרופות סוכרת. Diabetes Care 2017 Jun

בכלל, חברויות נמצאו ל"הצעיר" את ההזדקנות...
2 מחקרים על שיפור בהצלחת הפסקת עישון עם קבוצות ווטסאפ
Using WhatsApp... Social Groups for Smoking Relapse Prevention for Recent Quitters
J Med Internet Res. 2015 Oct; 17(10): e238
Online Social Support for the Prevention of Smoking Relapse: A Content Analysis of the
WhatsApp and Facebook Social Groups
Telemed J E Health. 2016 Dec 2. Epub ahead of print
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27911654

וגם מחקר על תרומת הרשת החברתית "כמוני" למידע הבריאות של חבריה הפעילים.
J Med Internet Res. 2016 Aug 10;18(8):e212

ועוד סקר המראה על הביקוש הגדל לאפליקציות בריאות סלולריות.

תגובות

Imgn
02/05/16 17:42
winkמה השם של הקבוצה בווטסאפ?
רוויה
03/05/16 9:52

זה גם לסוכרתיים טייפ 1?
 

מנחם6
07/05/16 11:14

אהבתי את הרעיון .רוצה להיצתרף לקבוצת ווטסאף 0544608242
תודה
מנחם סולומונוביץ

נעמי-סצמסקי
09/07/16 19:32

- שלום רב, אני נעמי, סוכרתית כעשרים שנה, גנטיקה. בת 73, אלמנה ועדין אישה עובדת. מטופלת במספר תרופות וביניהם בג'ארדיאס שיש לה תופעת לוואי קשה מאד עבורי. שמה להשתתף עמכם בקבוצה!

עמית1010
25/07/16 12:50

מבקשת להצטרף לקבוצת ה WHATSUP

א-ג
05/12/16 16:10

שלום. 
מעוניין להצטרף לקבוצה בווטס אפ.
0543256507

תודה

שלום רב דינה,
אבקש להצטרף לקבוצת הוואטס- אפ שלכם
טלפון
0523-585859
תודה

himben
08/03/17 17:15

תודה על ההזמנה אני טרום סוכרתי ולדעתי אני לא יכול לתרום ולהסתייע בפורום סוכרת.לעת עתה.

גוסטה
16/03/17 12:53

שלום, אני מעוניינת להצטרף לקבוצת הוואטדאפ לסוכרתיים 0544980262

רזי1
03/04/17 21:47

מבקש להצטרף ל"קבוצה חברתית של המתוקים" , תודה . 052-6540312 , רזי

barkiv
22/04/17 8:54

אבקש להצטרף 0523232063

רעותי1
03/07/17 22:07

אשמח להצטרף 0543095011

אראלה
08/07/17 11:59

מעוניינת להצטרף 0505286275

SBI
09/07/17 15:51

מעוניין להצטרף 0545629487

yakir.zamir
09/07/17 21:11

מעוניין להצטרף גם 0506279765

מייקי.סבר
25/07/17 11:18

מאוד רוצה הלצטרף לקבוצת הווטסאפ. 050-5202230

רותי27
29/07/17 23:29

פרשתי כי היו תגובות ציניות לעיתים והודעות בשעות בלתי סבירות. חסרה לי ברכת הבוקר בתוספת תוצאות מדידת הבוקר. אלה אתגרו אותי ומיד כשפרשתי עלה גובה הסוכר במדידת הבוקר. אשמח לחדש את הרישום לאחר השינוי שערכת. תודה.

היתרונות הבריאותיים שיש בלימוד העצמי את עצמנו ואת ניהול הסוכרת שלנו Personal Discovery in Diabetes Self-Management

המטופלים לוקחים חלק יותר מרכזי בניהול מחלתם, ראו למשל את הסוכרתית שפיתחה עכשיו בארה"ב לבלב מלאכותי

albatross
17/11/17 17:01

איך מצטרפים לקבוצת הוואטסאפ,?

Philip62
04/11/17 10:01

אשמח להצטרף 0549997381

מישל8
05/11/17 10:11

מעוניינת להיצטרף לקבוצה 0547768598

ירדנה-1
05/11/17 13:38

מבקשת להצטרף לקבוצת הסוכרתיים בווטסאפ 0523369322 תודה ירדנה

אתי301
15/11/17 22:27

מבקשת להצטרף לקבוצת הסוכרתיים בוואטסאפ 0587647252

אלעזר-פרקל
12/12/17 10:21

מעוניין להצטרף 0523946003

חברתיות מקדמת בריאות - social networking keeps people healthy

Yossi713
26/02/18 10:14

איך מצטרפים? פשוט שמים פה מספר טלפון? אנא צרפו אותי - 0544248912

אבנר-116
26/02/18 17:15

אבקש להצטרף אבנר 0508767109 תודה

רותי27
27/02/18 15:04

מבקשת להצטרף לקבוצת וואטסאפ רותי.....0587919600 תודה רבה.

Attached Picture
רותי27
27/02/18 15:08

שמחה לחזור לקבוצה ולמוטיבציה שהוסיפה ניצחונות קטנים וחשובים...לאורח החיים שלי כסוכרתית...

gabipeng
01/03/18 1:52

אשמח להצטרף. גבי 0522449416

מלי.23
10/05/18 7:31

אשמח להצטרף 0507737313

daviderd1
19/05/18 20:48

daviderd1 מעוניין להצטרף לקבוצה 0509443151

נא לצרף גם אותי 0504206411

חלה
03/09/18 13:15

מעוניינת להצטרף לקבוצה. 054-4233420 תודה.

זיווה
30/09/18 18:53

אני גם רוצה להצטרף לקבוצת הוואצאפ זיוה 0586274717

אם רוצים חולים בריאים - שתפו והעצימו אותם. שיתוף חולים היא תופעה שהולכת ומתרחבת בעולם. בראש ובראשונה כדי להביא את החולים לבריאות טובה יותר ולשליטה ולהחלמה ממחלות.

דרוג מטופלים חושף יתרונות וחסרונות של מחלקות...

הרצאת פרופ' Isaac Kohane על קהילות אינטלקטואליות להבראה

mirdek
23/01/19 7:55

מעונינת להצטרף לקבוצת הווטסאפ 0546511337

חברתיות משפרת בריאות ובאנגליה יש לרופאים מונח של "מירשם חברתי"...אין ספק שקבוצתנו מתאימה :)

יותר תקשורת עם אחרים ויותר פעילות גופנית עם ההזדקנות

אברם1
07/04/19 11:21

מעונין להצטרף לקבוצת הוואטסאפ 0545772062 תודה מראש

giko
25/04/19 17:24

אשמח להצטרף 0528390545 תודה רבה

אברם1
04/05/19 21:38

אשמח להצטרף 0545772062

מיכאלה.ז.
07/05/19 15:47

אשמח להצטרף

מיכאלה.ז.
07/05/19 15:48

אשמח להצטרף - 050-6566252

ברצוני להצטרף  0505800755

ד
ד"ר דינה ראלט PhD
מדענית (ביולוגיה של התא) חובבת רשתות תקשורת בגוף ומחוצה לו.  

עוד פוסטים בבלוג: שיר השרירים

גם ללב יש את המוסיקה שלו
אחד הדברים שלימדה אותי התקשורת המרתקת אותי מאז ומתמיד, הוא החיבורים החדשים הנוצרים בין תחומים לכאורה רחוקים, ואלה פותחים...
קראו עוד
ועל צום דופאמין שמעתם? מנסים יום אחד...
יותר ויותר מידע מצטבר על היתרונות של צום חלקי בתזונה, דהיינו לא צריך תמיד לאכול, מספיק למשל שליש מהיממה (8:16) לאכול ו-1...
קראו עוד
למה כדאי לאכול אגוזים ופיסטוקים...
לא מפתיע שאגוזים הם מזון כל כך בריא שכן מתוך הזרע יצמח הצמח אז ברור שהוא מכיל את כל המרכיבים החיוניים לחייים...במהלך שיט...
קראו עוד
לרפא כל (או כמעט כל) חולי
אחרי עשרות שנים שאני חוקרת את בעיותי המטבוליות כמו השמנה וסוכרת2 היתה לי הארה !!! ואני יודעת איך להבריא. פתרונות חלקיים ...
קראו עוד
להרגיש, להרגיש, להרגיש ועוד להרגיש...
איזה מזל שחליתי לפני כחודשיים במחלת לב לא קלה ואף אחד מהרופאים שפניתי אליהם לא ידע איך לעזור לי... אפילו אושפזתי פעמיים....
קראו עוד