הקהילות שלי
בלוגים שמעניינים אותי
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 19.7.2015אני רציתי להתנדב למילואים. (כן, כן... ). אמרו לי שחבל שאני מעמיס על הצבא קשיים. המון בהצלחה אני חושב ששירות משמעותי תורם למשרת ותורם להשתלבות בחברה הישראלית. -
Edit תודה רונן... הלוואי ונצליח בתהליך ההתנדבות.. גם אני חושבת ששירות כזה תורם משמעותית.
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 19.7.2015אני זוכר שליוויתי כמה מטופלים צעירים תחת הדילמה הזו, אם להתנדב או לא להתנדב?
למיטב זכרוני, בוועדה הזו מסבירים שכחלק מההתנדבות עליכם לחתום שאין הצבא מבטח או אחראי על מצבה הבריאותי - מאוד מעצבן. ובודקים לאילו תפקידים יכולה להתאים. (לא נכחתי בעצמי בועדה ואני מכיר את הנושא רק דרך מטופלים והוריהם שהתייעצו עימי).
אני זוכר שהתחושה הסובייקטיבית של הפונים אליי הייתה דומה למה שמתאר רונן - "שאתה מעמיס קשיים", ואני מקווה שעם השנים הצבא השכיל להעריך את אלו המוכנים להתנדב ולתת להם יחס הולם.
כל מאובחן צעיר (בישראל) מתמודד עם הליך זה ואני מק
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 19.7.2015נכון, כמובן. אך הביטוח הצבאי הרבה יותר טוב ומקיף ויש כאן אפלייה (בין חולים ובריאים) והתנערות מאחריות.
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 19.7.2015לא יודע. אבל בפירוש הם לא יקחו אחריות על הדרדרות במצב או כל פגיעה שתתרחש בעקבות המחלה. לדוג' אם תרד מהאוטובוס לבסיס וחו"ח תמעד - הם יגידו שהיא חולת טרשת. ואם הנוירולוג ימליץ על mri דחוף - לא יודע איך זה יעשה בצבא... -
Edit זה ממש מדאיג. כלומר, כל מה שיכול לקרות לה חס-וחלילה בצבא שאינו קשור לטשרת, הם לא יסכימו לקחת אחריות. זה קצת משנה לי את התמונה...
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 19.7.2015הכל ניתן לקשר לטרשת... -
Edit תודה על העזרה והארה..
-
Edit גם למיטב ידיעתי הם לא מוכנים לקחת אחראיות ומאד יעדיפו לדחות אותה בנימוס. הצבא כעקרון תמיד מנסה להתנער מאחראיות גם על חיילים שהיתגלתה מחלתם בזמן השרות והדבר הראשון שעושים מנסים לשחרר אותך כמה שיותר מהר שהטיפול יעבור לאזרחות. בהצלחה בכל מקרה ובריאות לילדה.
-
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 19.7.2015ישנה גם אפשרות של שרות לאומי, לא רק בנות דתיות עושות שרות לאומי ואני מכירה גם כאלו עם פרופיל נמוך שהצבא לא גייס שעשו שרות לאומי והרגישן שהם תרמו לחוברה לא פחות ולפעמים אף יותר.
חיפשתי באיטרנט ומצאתי לך את http://ncs.gov.il/ncs/Pages/default.aspx
ובטח יש עוד כתבות ופורומים שמספרים על זה
לדעתי שווה לבדוק.
-
Edit שירה היקרה, אני לפני שנה השתחררתי משיקות קבע עקב גילוי הטרשת, התחלתי מיד בתהליכים לחזרה לצבא ולתפקיד אותו מילאתי, אך מתוקף התפקיד (תפקיד שטח אינטנסיבי) לא ניתנה לי האפשרות... אני לא הייתי מחליפה את השירות הצבאי בעד שום הון שבעולם! ההתנדבות היא תהליך קצת קשה ומייגע זה נכון, אך תחושת הסיפוק שהילדה תרגיש היא אינסופית. במהלך השירות היו לי כעשרה חיילים מתנדבים ומסיבות כאלו ואחרות (חירשות, סוכרת, צליאק ועוד) ומכולם שמעתי רק דבר אחד- לא הייתי מוותר על השירות! בתור מתנדבת היא אכן תהיה מטופלת בקופת החולים שלכם אצל רופא המשפחה, הנוירולוג -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 21.7.2015תודה רבה גיל על השיתוף.
נשמח לשמוע עוד על התפקיד שלך בצבא ועל היחס למתנדבים.
ואיזה כייף למתנדבים שאת היית המפקדת שלהם...
-
Edit
א חבר קהילה · 26.7.2015שלום שירה ,
ברצוני להרגיעך כי יש דרך פעולה יעילה ובטוחה לטפל בגיוס של בתך.
לצערי, חוויתי את אותה חוויה עם בני שאובחן כחולה טרשת בגיל 17 וחצי ולכן הורד הפרופיל והוא נחשב פטור מצבא אך לא ויתרנו ואכן פנינו לאפשרות של התנדבות.
כיום הוא משוחרר צבא -שירת שלוש שנים מלאות במודיעין במקום מעולה עם תרומה אישית ומקצועית כבירה.
הדרך לביצוע היא לפנות לתא המתנדבים בצה"ל שמטופל ע"י מיטב ויש להם טלפון לפניות.
תהליך המיון והקבלה אורך זמן רב ועל-כן כדאי לפנות לג'נין שהיא מנכלית האגודה לטרשת אשר יכולה בזכות
קשריה הרבים ונכונותה לקצר ול
-
Edit שלום שירה, אני קוראת את דברייך ושמה לב לכיווץ בבטן שמופיע לי כשמדמיינת אתכן יושבות מול רופא שלא מכיר את המסע שעברתן ועוברות ומחליט על פרופיל מתוך ,אני מניחה, היכרות מקצועית עם מחלה שהוא בודאי יודע שיכולה להיות פרוגרסיבית ובלתי צפויה ואולי על סמך זה .. אולי זה הפרוטוקול של הצבא שבמצב מחלה כרונית האפשרות היחידה היא התנדבות..אין לי ספק בנוגע לדבר אחד, חיזוק תחושת היכולת וההקשבה לרצונות ולחלומות של בתך הוא סוד עניין ה,גדילה" עם המחלה. היום,אני אמא שחיה עם המחלה 15 שנה ו לפני כ-30 שנה שירתתי כמשק'ית ת"ש וליוויתי חיילים ומשפחות שהתמודדו עם -
Edit שלום לכולם, רק אשמח לעדכן שלעיתים הצבא כן בוחר לגייס (יותר נכון לנדב) מועמדים בעלי מקצוע נדרש בועדה רפואית מיוחדת, ולמיטב הבנתי במצב זה הצבא כן לוקח אחריות רפואית במגבלות רפואיות כלשהן (שאין להן הרבה קשר בהכרח לטרשת נפוצה) - אני אשמח לדעת ממי שיודע מדוע ואיך הביטוח הצבאי עדיף על ביטוח רפואי בקופות החולים. -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 4.8.2015אני לא בקיא בפרטי הבירוקרטיה וההבדלים. אך יכול להגיד שהטיפול במסגרות ציבוריות תלוי בהתחייבות (טופס 17) מחברת הביטוח הרפואי (כמו כללית ומכבי). כשטיפלתי במרפאה כזו הורגש ההבדל שבעוד רוב הקופות הרגילות משנות הסכמים וחוזים ומגבילים טיפולים או בדיקות מסויימות. מי שהיה מבוטח של משרד הביטחון קיבל (כמעט) תמיד הכל לפי ההמלצות ללא מגבלות. לתחושתי באופן ניכר מהקופות האחרות/הרגילות. חשוב לציין, שזו רק תחושתי מהצד שטיפל, אינני בקיא בחוזים וההסכמים. -
Edit כן זה בדיוק מה שלי היה ובסוף התנדבתי לשנה וחצי...
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 6.6.2015לא מכיר. הייתם אצל רופא? -
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 7.6.2015גם אני לא מכירה, בת כמה ביתך, ספרי עוד קצת על הרקע אולי יעזור לנו לייעץ לכן. אופייני את כאבי הבטן, האם הם כל היום או בשעות מסויימות, האם יש קשר לאוכל מסויים או לאכילה בכלל. -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 7.6.2015האם הכוונה לתחושה שמישהו/משהו לוחץ על הבטן כמו חיבוק חזק או חגורה שמתהדקת?
-
Edit היא בת 16.5. היא אומרת שזה בקיבה. אקח אותה לרופא ילדים לבדוק. תודה על העזרה
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 7.6.2015שתרגיש טוב,
בהצלחה
-
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 7.6.2015אל תשכחי שביתך היא מכלול של דברים ובהחלט לא הכל שייך לטרשת, 16.5 זה גם גיל של הורמונים, מחזור חודשי, לחץ בחינות, בנים - המון סיבות לכאבי בטן. קל לחפש את האשמה בטרשת אבל לא פעם היא בכלל לא שייכת לתמונה. בהצלחה ונשמח לשמוע עדכונים -
Edit איזה חמודה עינת. צודקת ומרגיעה. גם ככה זה גיל לא פשוט. אעדכן בהחלט. שבוע מקסים
-
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 7.6.2015:) -
Edit
פרופ-איתן-אוריאל מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.מנהל קהילה · 7.6.2015חשוב לברר מה המקור לכאבי הבטן, כמובן שיתכן ומדובר בסיבה שאיננה קשורה למחלה הראשונית. אני מציע להתיעץ עם רופא המשפחה.
האם אתה בטוח שברצונך למחוק את הפוסט?
שים לב: הפוסט יימחק, אך התגובות אליו יישארו זמינות.-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 3.1.2015הרופא לא ידע שהיא מאושרת רק מגיל 18? יש תרופות אחרות. הרופא אמור לדעת מה עושים כשטיפול לא מאושר. הרי לא ייתכן שהיא לא תקבל טיפול. 16 קצת צעיר לטרשת נפוצה - אבל mri ודיקור מותני נותנים אבחנה ודאית. איפה היא מטופלת, מי הרופא? -
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 4.1.2015שלום שירה
בשנים האחרונות החלו להצליח לאבחן טרשת נפוצה גם בגילאים הצעירים יותר, אני מקווה שהאבחנה המוקדמת תביא למעקב וטיפול שימנעו ככל שניתן את התקדמות המחלה.
אני בטוח שאתם מתמודדים עם הרבה קשיים וצר לי שנתקלת במכשול הבירוקרטי הזה. אני מאמין שהוא עלה מכיוון שזו תרופה חדשה יחסית ויש מעט מאובחנים עם טרשת נפוצה מתחת לגיל 18.
עלייך לחזור אל הנוירולוג ועליו למלא בנוסף למרשם גם טופס הנקרא 29ג ושם עליו לציין שהוא מאשר את התרופה למרות שיש חריגה מההתוויה ולנמק את החריגה. במידה ואת נתקלת בקשיים לפעמים רופאים יכולים להפנות לנציגי חברת הת
-
Edit שלום רונן. הרופאה ידעה שהיא מתחת לגיל 18, ובכל זאת רשמה לנו אותה. היא עברה את כל הבדיקות ומטופלת בהדסה עין כרם.
ערן, תודה על התגובה. פניתי לרופאה ומחר נלך להביא טופס 29ג ונראה אולי יעזור לנו.
תודה על העזרה
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 5.1.2015מאוד מקווה שיעזור, לא רואה סיבה שלא.
בכל מקרה תעדכני אותנו - אנחנו לומדים המון מהדוגמאות הללו.
ואנחנו פה לכל נושא...
-
Edit כרגע החלטנו לעצור ולקבוע תור לתל השומר, בכדי לוודא שאכן זו התרופה שהכי מתאימה לה.
-
Edit בשנים האחרונות מתגלים יותר צעירים וצעירות שלוקים במחלת הטרשת נפוצה (מתחת לגיל 18). האם הדבר נובע מחוסר יכולתם של הניורולוגים לאבחן את המחלה בגילאים האלה או מ'התפשטות' המחלה לגילאים צעירים יותר בגלל סיבות שונות? -
Edit
עינת מילר נשואה, אמה לשניים, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים וחיה עם טרשת נפוצה משנת 1994מוביל קהילה · 5.1.2015לדעתי היכולות התכנולוגיות מצד אחד והמודעות מין הצד השני
אבל יש גם מצב שיש "התפשטות" מסויימת למרות שלטעמי פחות סביר
הרבה ?????? יש לנו בחיים
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 6.1.2015מקווה שבתל השומר תקבלו את המענה הראוי. מאוד מעניין אם יהיו הבדלים וימליצו על טיפול אחר. נשמח להמשך עדכון וכל ניסיון או המלצה לבאים אחריכם בעקבות הניסיונות שאתם עוברים.
אכן זו שאלה גדולה מדוע בשנים האחרונות מאובחנת יותר ויותר טרשת נפוצה בקרב צעירים. אין תשובה ברורה לשאלה זו, אבל ההשערות המרכזיות הן: המודעות למחלה עלתה, MRI נעשה זמין יותר ויותר צעירים עוברים בדיקות, שינויים הורמונאלים שיש השערה שקשורים למחלה מתרחשים מוקדם יותר והגורמים הסביבתים למחלה (שעדיין לא ברורים) הולכים ומתרבים/מתעצמים ולכן משפיעים ומובילים למחלה כבר בגילאים מו
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 6.1.2015הבדיקות שעושים כדי לאבחן די מורידות את רמת הספק לאפס. שילוב של mri ודיקור מותני נותנות ודאות מוחלטת. השאלה הטיפולית שונה. השילוב של טיפול מסוים עם גיל החולה הוא דבר יותר פתוח לגישה של רופא ומרפאה. גילוי מוקדם הוא מבורך. -
Edit האם באמת אפשר בודאות להגיד שאבחון מוקדם יותר הוא טוב יותר? אני בספק. אולי רק לגבי הפן הרגשי(תמיד נחמד שיש הגדרת 'בית' לתסמינים 'מופרעים') מעבר לזה קשה לייחס סיסטמטיקה מובנת לאיפיוני המחלה ולריפוי. לפחות לא בחולים שמאובחנים כפרוגרסיבים, וגם כאלו שמאופיינים כהתקפים הפוגתיים - ואפשר להתווכח בקלות על הגדרה זו ....
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 6.1.2015גם אני לא בטוח שמבחינה סובייקטיבית היה עדיף לי אבחון מוקדם... אבל אבחון יותר מוקדם בטח היה חוסך לי התקף אחד או שניים... אבל אני לא בטוח שהייתי הולך היום יותר טוב. רנה - באותה קלות אפשר להתווכח על הגדרת הפרוגרסיביים...
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 6.1.2015ציינתי שיש עדיפות לאבחן מוקדם מכיוון שיש מחקרים (שכבר חזרו עליהם כמה וכמה פעמים) שככל שהטיפול מתחיל מוקדם יותר כן המצב הרפואי בעתיד טוב יותר.
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 6.1.2015אני צריך להסיר ספקות: אין ספק (וערן ציין מספר מחקרים) שאבחון מוקדם והתחלת טיפול תרופתי מוקדם משפיעים לטובה על התפתחות המחלה. ממש אין ספק. זה שאנחנו מנסים לתת הגיון לבחירות המודעות והלא מודעות שלנו זה נושא אחר. אבל טיפול מוקדם משפיע לטובה על התפתחות המחלה.
-
Edit רונן, אני לא מסכימה איתך.
22 שנים של חולי לא היו נראים אחרת אם הייתי מגלה את המחלה עשר שנים לפני.
יתרה מכך- שום תרופה שהייתי נוטלת לא היתה מביאה אותי לזמן זה בצורה פחות נכה - חותמת על כך!
מוסיפה ואומרת שלהשפעות סביבתיות וגנטיות יש השפעה על רמת ההחמרה של המחלה, לפחות אצלי...אלכוהול, סיגריות, מתח נפשי, גיל המעבר...מעבר לכך ארון התרופות של הMS זר לי, מנוכר לי ולא היה תורם לי מאומה..נהפוך הוא..
מתנצלת על הפסימיות, אבל אני אדם אופטימי במחלתו. זה מה שהביא אותי עד הלום וזה גם מה שישאיר אותי הלאה
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 7.1.2015אני יכול להגיד שייתכן ורנה צודקת. לצערי היום אנחנו עדיין רק לקראת תקופה שבה הרפואה מותאמת אישית ולכל מטופל נתפרת "החליפה הטיפולית המתאימה לו". אני חושב שרנה בתגובתה מציינת ביקורת חשובה על המחקרים כיום, ששמעתי אותה גם בהרצאות וכנסים מדעיים ואני אסביר:
ליתר דיוק, אנחנו יודעים היום שבממוצע כל האנשים שלקחו תרופות מוקדם, מצבם טוב יותר מרמת הפגיעה הנוירולוגית הממוצעת של אלו שלא קיבלו טיפול מוקדם. האם מכאן ניתן להסיק שלכולם כדאי להתחיל טיפול מוקדם? - כנראה שלרוב התשובה היא כן, אך מאוד ייתכן שקיים אדם בודד, שנעלם מעינינו בגלל שאנו עוסקים ב
-
Edit גם אני מטופלת ע"י אובאג'יו . לא ידעתי שהוא מוגבל בגיל . אני מאובחנת כשנה והתחלתי טיפול רק אחרי חודשיים . ,
עוד לא ממש חוויתי רגיעה/הפוגה , כך שלא הייתי רואה בדיחוי בגלל הגיל משהו לא טוב .הכול מלמעלה וכל עכבה לטובה . ימצאו לה את המרפא הנכון לה . גם אצלי לקח להם חודשיים להחליט איזה טיפול
מתאים לי .בהצלחה
-
Edit
ערן ברקוביץ פסיכולוג רפואי מומחה.חבר קהילה · 10.1.2015תודה ענת על השיתוף. מה דעתך על האובאג'יו, זו תרופה חדשה יחסית ונשמח לכל עדכון מ"השטח", האם הרגשת בתופעות לוואי?
-
Edit
מוג'ו מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים.מוביל קהילה · 11.1.2015אני לא בטוח שאני מסכים עם רנה וערן. הגילוי המוקדם אמור להביא לטיפול מונע ואם זה מצליח לעצור התקף משתק, דיינו.
-
Edit אלי, אני חייבת לציין שאיני מגיעה מתחום הרפואה ודעותי הם על סמך בחינתי את מחלתי האינדבידואלית במשך 22 שנה.
אני סבורה שגם ערן לא פוסל טיפול תרופתי מונע בשלבים ראשוניים של הגילוי המוקדם- באם ימצא טיפול תרופתי מתאים.
אני די משוכנעת שעבורי שום טיפול היום ו/או גילוי מוקדם של המחלה יכולים להואיל להאטת התקדמות המחלה שלי אלא אני עצמי בבחירת תצורת חיים 'נכונה' יותר לנגעים שלי.
אני אומרת את זה בצער רב והלוואי ותימצא תרופה שנכונה לי.
היום אני פועלת בגדר- את הרסת את הגוף שלך - את תתקני!
-
Edit
מוג'ו מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים.מוביל קהילה · 11.1.2015רנה - למה את חושבת שאת הרסת את הגוף שלך? ט"נ היא מחלה שלא יודעים לשם את האצבע על הגורם/גורמים שלה. אנשים מכל קצוות האוכלוסיה עם פרופילים שונים בתכלית חולים במחלה. יכול להיות שאחד "הזניח" את הגוף שלו ועוד השני חי בצורה בריאותית מקסימלית, ועדיין חלה במחלה.
האם את משוכנעת שעם הגילוי הראשוני של מחלתך, לפני 22 שנה, היית מקבלת טיפול תרופתי זה לא היה מונע את ההתקף והחמרת המחלה?
-
Edit
רונן חן חולה בטרשת נפוצה.חבר קהילה · 11.1.2015גילוי מוקדם יותר וסטרואידים היה חוסך לי להיות פוזל.


היי שירה. אני מורה נהיגה ואם בטופס הירוק הרופא משפחה חתם שהיא כשירה ללמוד נהיגה אז אין בעייה חוקית. אם הרופא רשם שהיא חולה או לחילופין לדעתך יש לה בעיה מוטורית ברגלים או ביידים ויש סכנה אז לא היתי ממליץ שתלמד נהיגה. אם כמו שכתבתי הרופא רשם בטופס הירוק שהיא חולה אז משרד התחבורה אמוא להפנות את ביתך למכון הרפואי שלהם ( מכון הארבעה בתל-אביב) בכדי לאשר לה ללמוד נהיגב. אישתי שהיא החולה המכון הוריד לה את הרשיון לידני ונישארה רק עם רשיון לאוטומט בלבד. בהצלחה בכל מקרה.
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחוהמון בהצלחה לבתך בהוצאת הרשיון. ואני רוצה לשאול, ליתר ביטחון, מעבר לפן הבירוקרטי, האם לך ולבתך יש ספקות או חששות מפני הוצאת רשיון הנהיגה?
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחוכמובן, רק אם מתאים ומרגישות בנוח.
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחולא חשבתי בכלל על אופציה לא לדווח בטוספ הירוק על הטרשת. הרי כל השאלות נשאלות מאחורי הטופס. אין לה כל בעיה מוטורית. מסרנו את הטופס הירוק ומסמכים מנוירולוג והם הועברו לרופא המחוזי. אין לי או לה חששות. היא בת 17 והגיעה לגיל שרוצה להוציא רשיון.. תודה לכולם על התשובות והעזרה
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחואני מכירה באופן אישי אנשים חולי טרשת נפוצה שאין להם בעיות מוטוריות שנוהגים ברכב ואין שום סיבה שלא במידה ולא קיימת בעיה מוטורית המונעת זאת ורופא משפחה ימלא את הטופס הנדרש עפ"י המצב הרפואי.
אם יש בעיות מוטוריות ביתך תישלח למכון הרפואי בתל אביב כפי שציין מורה הנהיגה ושם היא תעבור בדיקות ע"י בוחנים מקצועיים ורופא ויוחלט לגבי כשירותה לנהיגה.
אני נהגתי שנים ברכב עד שחליתי והפסקי לנהוג ביוזמתי בגלל מצבי הרפואי .
אני מתניידת בכיסא גלגלים ולא יכולה לנהוג ברגלים, נדרשתי ללמוד נהיגה ולעבור טסט בנהיגה באמצעות הידיים
ואכן היום אני נוהגת ברכב מותאם אב
- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו- 0
- הגיבו
- שתפו
דווחו