מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אירוע מוחי

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיחדשותעשור עם סוכרת משלש את הסיכון לשבץ

עשור עם סוכרת משלש את הסיכון לשבץ

מחקר מצא כי ככל שאדם חי יותר שנים עם מחלת הסוכרת, כך עולה הסיכון שלו לפתח שבץ


לאיזון אגרסיבי של הסוכרת פוטנציאל להוריד באופן משמעותי את הסיכון (צילום: Shutterstock)
לאיזון אגרסיבי של הסוכרת פוטנציאל להוריד באופן משמעותי את הסיכון (צילום: Shutterstock)


ככל שאדם חי יותר שנים עם מחלת הסוכרת, הסיכון שלו לשבץ עולה. אחרי עשור עם המחלה, הסיכון לשבץ גבוה פי שלוש בהשוואה לאנשים ללא סוכרת. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Stroke. איזון אגרסיבי של המחלה יפחית את הסיכון לשבץ.


מחלת הסוכרת מהווה נטל מרכזי על מערכת הבריאות וגורם משמעותי לתחלואה. בין סיבוכי המחלה ניתן למנות תחלואה קרדיווסקולרית (שבץ, מחלות לב), פגיעה בעצבים היקפים, פגיעה כלייתית, נזק לרשתית, כיבים בכפות הרגליים ועוד. שכיחות המחלה עולה עם הגיל ולכן שכיחות הסוכרת הולכת ועולה בהתמדה עם הזדקנות האוכלוסייה.


הקשר בין סוכרת ושבץ הינו מוכח וידוע, אולם לא ידוע כיצד משך המחלה משפיע על הסיכון לשבץ. החוקרים ביקשו לבדוק את הסוגיה באמצעות מחקר צפון–מנהטן, מחקר העוקב אחר שיעורי השבץ וגורמי הסיכון לו באוכלוסיה עירונית בניו יורק במשך מספר שנים. החוקרים עקבו אחר כ-3,300 משתתפים ללא שבץ בתחילת המחקר וניטרו את שיעורי הופעת מחלת הסוכרת בתקופת המחקר וגם את שיעורי השבץ.


22% מהמשתתפים סבלו מסוכרת כבר בכניסתם למחקר ו- 10% נוספים פתחו סוכרת בהמשך. במהלך המעקב שנמשך כ- 9 שנים, נצפו 244 מקרי שבץ חדשים.


החוקרים מצאו כי הסיכון לפתח שבץ מוח היה גבוה יותר בחולים שסבלו מסוכרת תקופה ממושכת יותר. הסיכון לשבץ עלה בשלושה אחוזים לאחר כל שנת מחלה. בהשוואה לאנשים ללא סוכרת, לאנשים עם סוכרת עשר שנים או יותר, הסיכון לשבץ היה גבוה פי 3.


המחקר הדגים לראשונה כי לא רק עצם המחלה, אלא גם משכה, מעלה באופן משמעותי את הסיכון לשבץ מוח. חשוב לציין כי לאיזון אגרסיבי של הסוכרת, יחד עם הפחתת גורמי סיכון אחרים למחלות לב וכלי דם, פוטנציאל להוריד באופן משמעותי את הסיכון.



Stroke. 2012 Mar 1

יופי
23/03/12 1:28
 
מינרבה1
18/03/12 19:59

על כל הסיכונים

מע עושים שהקופות יעשו משהו בנדון