מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אירוע מוחי

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיחדשותקשר בין שבץ ומחלת כלי דם היקפיים

קשר בין שבץ ומחלת כלי דם היקפיים

PVD ושבץ


הביטוי הקליני של מחלה כלי דם היקפית  – PVD כולל בעיקר כאבים בגפיים התחתונות, בעיקר בזמן הליכה. ניתן לאבחן את המחלה על ידי בדיקת דופלר של עורקי הרגליים.

 

הקשר בין PVD ושבץ איננו חלוטין ברור למרות שתהליך פתולוגי דומה-טרשת עורקים מהווה את הגורם לשתי המחלות. מחקר חדש בדק נוכחות של PVD בחולים לאחר שבץ או אירוע מוחי חולף (TIA).

 

המחקר, שכלל 374 חולים, העלה כי PVD נמצא שכיח יותר, באופן מובהק, בחולים לאחר שבץ ביחס לשאר האוכלוסיה וכי השכיחות של שני המצבים נמצאה קשורה גם לנוכחות של גורמי סיכון וסקולרים אחרים כגון יתר לחץ דם, סוכרת, יתר שומנים בדם ומשקל עודף. בנוסף נמצא נוכחות PVD היתה שכיחה יותר בחולים לאחר שבץ איסכמי (חסימתי), ביחס לחולים לאחר שבץ דימומי או אירוע מוחי חולף.

 

המחקר הדגים פעם נוספת את הקשר ההדוק בין מחלות כלי דם הפוגעות ברקמות שונות בגוף.

 


International Journal of Stroke Volume 5 Issue 4, Pages 278 - 283
 

תרגם וערך-ד"ר איתן אוריאל