מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אירוע מוחי

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיחדשותהליכה מפחיתה את הסיכון לשבץ

הליכה מפחיתה את הסיכון לשבץ

מחקר: לנשים שהולכות בקצב מהיר לפחות 3.5 שעות בשבוע סיכון מופחת לשבץ


הליכה מהירה קבועה קשורה לסיכון מופחת לשבץ בנשים (צילום: Shutterstock)
הליכה מהירה קבועה קשורה לסיכון מופחת לשבץ בנשים (צילום: Shutterstock)

מחקר ספרדי חדש מצא כי הליכה היא פעילות אידיאלית להפחתת הסיכון לשבץ מוחי בנשים. לא ברור מדוע, אך פעילויות גופניות אחרות לא נמצאו קשורות לסיכון לשבץ.

 

המחקר נערך בקרב כמעט 33,000 גברים ונשים בני 29 עד 69 שענו על שאלונים בנוגע לפעילות הגופנית שהם מבצעים. החוקרים חילקו את הנבדקים לפי מין, סוג ההתעמלות וסך הזמן שבילו בפעילות כל שבוע. בתקופת מעקב שנמשכה כ-12 שנים אירעו 442 אירועי שבץ בקרב המשתתפים. 

 

מהממצאים שפורסמו בכתב העת Stroke עולה כי נשים שהלכו הליכה מהירה במשך 210 דקות או יותר בשבוע היו בעלות סיכון נמוך ב-43% לשבץ בהשוואה לקבוצת הנשים הלא פעילות. לעומת זאת, פעילויות אחרות כמו רכיבה על אופניים לא נמצאו כקשורות לסיכון לשבץ. בנוסף, בקרב גברים, לא נמצא קשר בין סוג ההתעמלות או תדירות ההתעמלות לסיכון לשבץ.

 

תוצאות המחקר לא מוכיחות באופן חד משמעי כי ההליכה היא הגורם לסיכון המופחת לשבץ בנשים. עם זאת, מחקרים קודמים הגיעו לתוצאות דומות. לדוגמא, מחקר שפורסם בשנת 2010 מצא כי נשים שדיווחו כי נהגו ללכת בקצב מהיר היו בעלות סיכון נמוך ב-37 אחוז לשבץ מאשר נשים שדיווחו שאינן הולכות. המחקר בחן פעילויות גופניות נמרצות כמו ריצה, שחיה ורכיבה על אופניים, אך גם במחקר זה החוקרים לא מצאו קשר מובהק בין פעילויות נמרצות מלבד הליכה והפחתת הסיכון לשבץ.

 

 

Stroke, online December 6, 2012