מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותהנקה ממושכת עשויה להפחית סיכון לסרטן השחלות

הנקה ממושכת עשויה להפחית סיכון לסרטן השחלות

מחקר: לאמהות שמניקות את תינוקיהן זמן ממושך סיכון נמוך באופן משמעותי לפתח סרטן בשחלות


ככל שהאישה מניקה תקופה ממושכת יותר כך יורד הסיכון לסרטן (צילום: Shutterstock)
ככל שהאישה מניקה תקופה ממושכת יותר כך יורד הסיכון לסרטן (צילום: Shutterstock)

מחקר חדש מצא כי הנקה ממושכת עשויה להפחית באופן משמעותי את הסיכון של אישה לפתח סרטן השחלות. ככל שהאישה מניקה את ילדיה תקופה ממושכת יותר, כך הסיכון שלה לפתח סרטן יורד. 

 

המחקר נערך בקרב 493 נשים שאובחנו עם סרטן השחלות וקבוצת השוואה של 472 נשים בריאות באותו גיל. החוקרים מאוניברסיטת Curtin באוסטרליה שאלו כל אישה כמה ילדים ילדה ולמשך כמה זמן הניקה כל אחד מהם.

 

התוצאות שפורסמו בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition הראו כי נשים שהניקו ילד במשך לפחות 13 חודשים היו בעלות סיכון נמוך ב-63% לפתח גידול בשחלות מאשר אלה שעשו זאת במשך פחות משבעה חודשים.

 

עוד עולה מהמחקר כי ככל שהיו לנשים יותר ילדים אותם הניקו כך התעצמה ההשפעה. אמהות שהניקו במשך 31 חודשים סך הכל הפחיתו את הסיכון שלהן לסרטן השחלות ב-91% בהשוואה לאלה שהניקו במשך זמן מצטבר של פחות מ-10 חודשים. בנשים שהניקו 3 ילדים או יותר הסיכון לפתח סרטן השחלות היה נמוך ב-62% בהשוואה לנשים שהניקו ילד אחד.

 

מחקר זה מחזק מחקרים קודמים שמצאו קשר בין הנקה לסיכון מופחת לסרטן השחלות וכי המשתנה הקריטי במשוואה הוא משך הזמן שהאישה מניקה.

 

 

Am J Clin Nutr February 2013 ajcn.044719