מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותעישון קשור לסיכון כפול למוות באנשים עם סרטן המעי הגס

עישון קשור לסיכון כפול למוות באנשים עם סרטן המעי הגס

עישון מעלה סיכון לסרטן המעי הגס. מחקר חדש מצא כי סיגריות גם מכפילות את הסיכון למות מהמחלה


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

מעשנים שחלו בסרטן המעי הגס נמצאים בסיכון כפול למוות מכל סיבה שהיא וסיכון כפול למוות מסרטן המעי הגס באופן ספציפי, בהשוואה לאנשים שחלו בסרטן המעי הגס שמעולם לא עישנו. כך מצא מחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

 

ידוע כי עישון מעלה את הסיכון לאבחנה של סרטן המעי הגס. המחקר החדש, שנערך על ידי חוקרים מהחברה האמריקנית לחקר סרטן, ביקש לבחון את הקשר בין עישון לפני ואחרי האבחנה לבין סיכויי ההישרדות לאחר אבחון של המחלה.

 

המחקר כלל 2,548 אנשים שאובחנו לאחרונה עם סרטן חודרני של המעי הגס שלא פיתח גרורות. במהלך תקופה של 7.5 שנות מעקב בממוצע, 1,074 מהנבדקים נפטרו, 453 מתוכם נפטרו כתוצאה מסרטן המעי הגס.

 

החוקרים מצאו כי בהשוואה לאנשים שמעולם לא עישנו, לאלה שהיו מעשנים כשאובחנו עם המחלה היה סיכון יותר מכפול (2.12) למות מכל סיבה שהיא וסיכון יותר מכפול (2.14) למות מסרטן המעי הגס בתקופת המעקב. לאנשים שעישנו אך נגמלו מסיגריות לפני האבחנה היה סיכון גבוה ב-18% למות מכל סיבה שהיא אך לא היה להם סיכון מוגבר למות מסרטן המעי הגס בהשוואה לאנשים שמעולם לא עישנו. עישון לאחר האבחנה נקשר לסיכון יותר מכפול למות מכל סיבה (2.22) במהלך תקופת המעקב וסיכון גבוה כמעט פי שניים (1.92) למות מסרטן המעי הגס.

 

החוקרים אומרים כי סביר להניח שלמעשנים יש גידולים אלימים יותר או שעישון עשוי להפחית את יעילות הטיפול בסרטן המעי הגס.

 

 

Journal of Clinical Oncology. published online on February 2