מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותקפה מפחית סיכון לסרטן הכבד

קפה מפחית סיכון לסרטן הכבד

אז תשתה עוד כוס קפה: מחקר מצא שככל שאדם שותה יותר כוסות קפה כך פוחת הסיכון שלו לפתח סרטן כבד


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

העדויות על היכולות נוגדות הסרטן של הקפה ממשיכות להצטבר. מחקר חדש מצא כי שתיית קפה עשויה להפחית סיכון לסרטן כבד ראשוני (Hepatocellular carcinoma-HCC).

 

המחקר, שממצאיו הוצגו בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לחקר סרטן (AACR), התבסס על נתונים של כ-180,000 אמריקאים ממוצאים שונים. החוקרים מהמרכז לסרטן USC Norris Comprehensive Cancer Center, אספו מידע על צריכת קפה וגורמים אחרים הקשורים לתזונה ואורח חיים בתחילת המחקר. המעקב אחר הנחקרים נמשך 18 שנים, במהלכן כמעט 500 מהם פיתחו סרטן כבד.

 

בהשוואה לאלה שצרכו פחות מ-6 כוסות קפה בשבוע, לאלה שצרכו 1-3 כוסות קפה ביום היה סיכון נמוך ב-29% ולאלה שצרכו 4 או יותר כוסות ביום היה סיכון נמוך ב-42%, לפתח סרטן כבד.

 

החוקרים מדווחים כי הקשר בין צריכת קפה לסיכון המופחת לסרטן לא נבע מהמוצא, המין, מידת ההשמנה, צריכת האלכוהול, עישון או סוכרת אצל הנחקרים.

 

ממצאי מחקר זה מתווספים למחקרים קודמים שמצאו קשר בין צריכת קפה להפחתת הסיכון לסרטן מסוגים שונים, בהם סרטן הכבד. בשנה שעברה פורסמה סקירת של 16 מחקרים שמצאה כי צריכת קפה בכל כמות קשורה לסיכון נמוך בכ-40% לסרטן כבד ראשוני, בהשוואה לאי-שתיית קפה. החוקרים חישבו כי על כל כוס קפה נוספת ששותים ביום, יש ירידה של 20% בסיכון לסרטן.

 

המחקרים אומנם מצביעים על קשר בין קפה לסיכון מופחת לסרטן, אך לא מוכיחים כי מדובר בקשר של סיבה-תוצאה, מאחר וייתכן שקיימים משתנים שהשפיעו על התוצאות, שהחוקרים לא לקחו בחשבון בניתוח הנתונים. למרות זאת, נראה כי אפשר ליהנות ממספר כוסות קפה ביום בלי ייסורי מצפון.

 

 

מקור: האיגוד האמריקאי לחקר סרטן

 

אלה-הר-נוי
12/04/14 11:22

למה מסכן? המחקרים בנושא קפה ובריאות, וסרטן במיוחד, מאוד עקביים. כבר הרבה שנים. אז נכון - זה לא אומר בוודאות שקפה מגן מפני סרטן. אבל זה בהחלט מרגיע שאפשר ליהנות ממנו בלי חרדות. מעטים הדברים שאפשר להגיד את זה עליהם היום

מינרבה1
12/04/14 11:06

מסכן הקפה, כל פעם מדביקים לו משהו אחר, מעלה לחץ דם, מוריד ערכי סוכר. מגן מפני סרטן

cool