מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותמאיץ חדש מקצר משמעותית את מספר ההקרנות

מאיץ חדש מקצר משמעותית את מספר ההקרנות

בילינסון: מאיץ חדש מאפשר צמצום משמעותי במספר ההקרנות הנדרשות לטיפול במחלת הסרטן


המאיץ החדש: 1-5 טיפולי הקרנות לעומת 20-40 טיפולים (צילום: אסף הבר)
המאיץ החדש: 1-5 טיפולי הקרנות לעומת 20-40 טיפולים (צילום: אסף הבר)

 

בשורה לחולי הסרטן: מאיץ (מכשיר לטיפול בקרינה) חדש ומתקדם במרכז דוידוף שבבית החולים בילינסון מאפשר צמצום משמעותי במספר ההקרנות הנדרשות לטיפול במחלת הסרטן, בעיקר בסרטן הריאות, הכבד, סרטן הלבלב וגרורות בכבד.

 

באמצעות טכנולוגיה חדישה במאיץ True Beam של חברת Varian, ניתן לצמצם את הטיפול ל 1 עד 5 טיפולים בלבד, במקום סדרה של 20- 40 טיפולים הניתנים במאיצים המוכרים.

 

טכנולוגיית ה- Stereotactic Body Radiotherapy מאפשרת טיפול מדויק, מהיר יותר ובעוצמה גבוהה, בחלקי הגוף בהם מצוי הגידול הסרטני. שימוש בטכנולוגיה זו משפר משמעותית את ההצלחה הטיפולית בחולי סרטן. כך למשל, נראה שיפור של כ- 60% בחולי סרטן ריאה שאינו נתיח בטיפול החדשני לעומת הטיפול המקובל.

 

עוד על יתרונות המאיץ

 

מעבר למספר הטיפולים המקוצר, עוצמת הקרינה הגבוהה מקצרת משך כל טיפול: 7-2 דקות לטיפול במקום 20-12 דקות. משך ההקרנה הקצר, מאפשר טיפול בחולים רבים יותר וזמני ההמתנה מתקצרים.

 

המאיץ כולל גם מערכת דימות המאפשרת ביצוע צילומי רנטגן ו-CT של אזור ההקרנה במהלך הטיפול. כך ניתן לבצע בקרה מלאה על ההקרנה ואף להפסיקה ולכוון מחדש במידת הצורך.

 

ההקרנה מתבססת על תמונת תלת מימד הלוקחת בחשבון את תנועת האיבר בגוף בזמן אמת. רמת דיוק ומיקוד גבוהה חיונית כדי שהתועלת תהיה גדולה מהסיכון שבפגיעה באיבר ובאיברים סמוכים. מספר טכניקות חדשות מאפשרות נטרול הפרעות תנועת האיברים הפנימיים הנגרמות כתוצאה מהנשימה, כמו קיבוע האיברים באמצעות מערכת דמוית חגורה המגבירה לחץ על הבטן וכך מונעת את תנועת האיברים.

 

"אנו עדים לשינוי משמעותי בכל הטיפול במחלת הסרטן" אומר ד"ר נפתלי מידן, מנהל מרכז דוידוף "עד כה, הרדיותרפיה יחד עם הכימותרפיה שימשו ככלי מסייע לניתוחים שהיוו את הליבה והטיפול העיקרי בסרטן. כיום, באמצעות היכולות הטכנולוגיות של המאיצים והתוכנות החדשות, חל מהפך: בחלק מסוגי הגידולים טיפולי המאיץ שווי ערך לניתוחים עם אותם אחוזי הצלחה ובחלק אף עולה על תוצאות הניתוחים".