מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

פסוריאזיס

מנהלי קהילה

ד
ד"ר זיאד חמאיסי
ד"ר חמאיסי זיאד הינו מומחה לרפואת עור ומין. את לימודי הרפואה סיים באוניברסיטת הטכניון והתמחה במחלקת עור בבית החולים רמב"ם. כיום, ד"ר חמאיסי הינו רופא בכיר ומנהל מרפאת הלייזר במחלקת העור של בית החולים רמב"ם. עוסק במחקר ומרצה בפקולטה לרפואה בטכניון. תחומי עניין: טיפולי לייזר, הידראדיניטיס ספוראטיבא, פטרת העור, טיפולים ביולוגים בפסוריאזיס, ביטויים עוריים במחלות דלקתיים של המעי, מחלות עור ילדים וטיפול בנגעים וסקולרים בילדים חברות בארגונים מקצועיים: איגוד הסתדרות הרופאים האיגוד הישראלי לרפואת עור ומין האיגוד האירופי למחלות עור ומין האקדמיה האמריקאית למחלות עור ומין
פרופ׳ לב פבלובסקי
פרופ׳ לב פבלובסקי
תחום מומחיות: עור ומין תפקידים ומינויים: מנהל מרפאות עור, המחלקה לעור ולמין, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין לימודים: אוניברסיטת בן גוריון בנגב מקום התמחות: המחלקה לעור ולמין, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין השתלמויות: פוטותרפיה ופסוריאזיס בית חולים מאונט סיני ניו יורק חברויות באיגודים וארגונים מקצועיים: האיגוד הישראלי לרפואת עור ומין שטחי התעניינות מיוחדים: פסוריאזיס, פוטותרפיה, טיפולים אימונוביולוגים, סטרס נפשי עיסוק במחקר: פסוריאזיס, טיפולים אימונוביולוגים, פוטותרפיה, מחלות דלקתיות של העור.
יונה מנטקה קציר
יונה מנטקה קציר
יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית.
ד
ד"ר חגית מץ
ד"ר חגית מץ הינה מומחית למחלות עור ומין. את לימודי הרפואה סיימה באוניברסיטת תל-אביב והתמחתה בבי"ח איכילוב. כיום ד"ר חגית מץ הינה רופאה  בכירה בבי"ח איכילוב אחראית שרות פוטותרפיה .  מנהלת רפואית של פוטותרפיה בבי"ח אסותא , עוסקת במחקר קליני. תחומי עניין  עיקריים : מחלת הפסוריאזיס על כל  היבטיה ,  פוטותרפיה ,  מחלות דלקתיות . חברה בהסתדרות הרופאים בישראל, חברה באגוד הישראלי לרפואת עור ומין , חברה באקדמיה האמריקאית לרופאי עור,.חברה בארגון הנשים הדרמטולוגי העולמי.

מובילי קהילה

כמוניפסוריאזיסחדשותפסוריאזיס קשורה לסיכון מוגבר להפרעות קצב לב

פסוריאזיס קשורה לסיכון מוגבר להפרעות קצב לב

מחקר: אנשים עם פסוריאזיס נמצאים בסיכון מוגבר להפרעות קצב, במיוחד אם הם סובלים מדלקת מפרקים פסוריאטית


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

פסוריאזיס (ספחת) הינה מחלת עור דלקתית כרונית. לאורך השנים הצטברו הוכחות לכך שפסוריאזיס אינה מוגבלת לעור בלבד, אלא מהווה מחלה דלקתית סיסטמית הפוגעת במגוון מערכות ומלווה בתחלואה חוץ עורית. בין היתר מחקרים קשרו בין פסוריאזיס לבין סיכון מוגבר למחלות לב, במיוחד כאשר הפסוריאזיס מלווה בדלקת מפרקים פסוריאטית.

 

בגיליון ספטמבר של כתב העת Journal of the American Academy of Dermatology מתפרסם מחקר חדש שמצא כי מטופלים עם פסוריאזיס נמצאים בסיכון מוגבר לפתח הפרעות קצב לב, גם לאחר שנלקחו בחשבון גורמי סיכון אחרים למחלות לב.

 

חוקרים מהאוניברסיטה הלאומית של טיוואן וממוסדות נוספים התבססו על בסיס הנתונים הלאומי של ביטוחי הבריאות בטיוואן וזיהו 40,637 מטופלים עם פסוריאזיס ו-162,548 אנשים ללא פסוריאזיס שהיו דומים להם בגיל, מין, היסטוריה של מחלת לב כללית, לחץ דם וסוכרת.

 

לאחר שלקחו בחשבון בניתוח הנתונים משתנים שהיו עלולים להתערב ולהשפיע על התוצאות, בהם היסטוריה רפואית וטיפול תרופתי, למטופלים עם פסוריאזיס היה סיכון גבוה ב-34% להפרעות קצב לב בהשוואה לאנשים ללא פסוריאזיס. הסיכון להפרעות קצב לב היה גבוה במיוחד בסובלים מדלקת מפרקים פסוריאטית - 46% יותר בהשוואה לאנשים ללא פסוריאזיס.

 

מחקר שפורסם בשנה שעברה בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases ונערך בקרב יותר מ-138,000 מבוגרים עם פסוריאזיס ללא דלקת מפרקים ידועה, 8,700 מבוגרים נוספים עם פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית וכמעט 82,000 מבוגרים ללא פסוריאזיס או דלקת מפרקים, מצא כי באנשים עם פסוריאזיס שסבלו ממחלה חמורה (אלה שנרשמו להם תרופות סיסטמיות או ביולוגיות) הסיכון לאירוע לב משמעותי כמו התקף לב היה גבוה ב-42% בהשוואה ליתר האוכלוסייה. באנשים עם פסוריאזיס שלא נרשם להם טיפול סיסטמי או ביולוגי ולכן כנראה סבלו ממחלה קלה יותר, הסיכון למחלות לב וכלי דם היה גבוה ב-8% בהשוואה ליתר האוכלוסייה. הסיכון לאירוע לב משמעותי במטופלים עם דלקת מפרקים פסוריאטית שלא קיבלו טיפול תרופתי סיסטמי או ביולוגי היה גבוה ב-24%, בעוד שבקרב מטופלים עם דלקת מפרקים פסוריאטית שקיבלו טיפול הסיכון ירד וכבר לא היה משמעותי מבחינה סטטיסטית.

 

 

Journal of the American Academy of Dermatology September 2015Volume 73, Issue 3, Pages 429–438

 

סיד
03/10/15 17:49

החדשות הטובות הן ששמן המפ (שמן מכבישה קרה ואורגני של זרעי קנאביס) עושה נפלאות. יש גם לבלוע כף ממנו כול יום וגם למרוח על אזורי העור הנגועים. שמן ההמפ הטוב ביותר בשוק הישראלי הוא זה של חברת ביוגרין בטלפון 050-7230676

Rbin
13/09/15 10:05

שלום,

מה יהיה?חדשות טובות לא נשמע.

מה לגבי מחקרים המראים התקדמות במציאת פתרון למחלה?

חג שמח.