מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותפרויקט חדש מספק נופש למחלימים מסרטן

פרויקט חדש מספק נופש למחלימים מסרטן

ארגון 'רפא-נא' מגייס נופשים מבעלי יחידות נופש ברחבי הארץ ושולח אנשים שחוו סרטן יחד עם משפחתם להתפנק


(צילום: אירוח בוטיק בכליל)
(צילום: אירוח בוטיק בכליל)

בחלק גדול מימות השנה, יחידות נופש למיניהן - כמו צימרים וחדרי מלון - עומדות ריקות. ארגון חדש מתרים יחידות נופש שכאלה מבעליהן הנדיבים ושולח אנשים שהחלימו מסרטן או מתמודדים עם המחלה לנופש לו הם זקוקים.

 

את הארגון שהחל לפעול לפני כמה חודשים ייסדה רובין שיימס, יזמית חברתית סדרתית. "קרובת משפחה שלי ששרדה את מחלת הסרטן סיפרה לי על מיזם דומה בקנדה ועל כמה שהיא נהנתה וכמה זה עזר למשפחתה להתאחד. בדיוק באותו זמן בחדשות דיברו על דירות הרפאים בארץ", היא מספרת על הרגע בו צץ הרעיון בראשה.

 

שיימס התחילה לבדוק את המצב בארץ וגילתה שיש הרבה צימרים וחדרי מלון שאינם תמיד בשימוש. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל 7,500 צימרים, ובירוריה העלו כי התפוסה בצימרים עומדת על 25%-30% בממוצע באמצע שבוע ו-50% בסופי שבוע. בישראל היום כ-50,000 חדרי מלון, כאשר התפוסה הממוצעת עומד על 55%.

 

"חשבתי שיהיה נהדר לקחת משאב שקיים ולא מנוצל עבור אנשים שצריכים את זה – חולי סרטן והמחלימים מהמחלה. יש מחקרים שמראים כי יציאה לנופש כחלק מתהליך ההחלמה עוזרת מבחינה גופנית ונפשית, ועוד יותר עוזר לצאת לנופש עם אנשים שתמכו בחולה כמו חברים או בני משפחה" היא מספרת.

 

כדי לבחון אם התוכנית תוכל לצאת לפועל, שיימס בחרה באופן רנדומלי 100 צימרים ושלחה להם מייל לראות אם יש היענות. היא הופתעה לגלות היענות של 30%. "ההרגשה הייתה כל-כך נהדרת, לגלות שיש אנשים כל-כך טובים" היא אומרת.

 

בינתיים גויסו כשלושים בעלי יחידות נופש - חלקם תורמים נופש פעם בשנה ואחרים תורמים אפילו חמישה עד עשרה נופשים בשנה - והגיוס של תורמים נוספים נמשך.

 

 (כפר ציפורי)

 

אחד התורמים הוא מיטש פילצר, בעלי "כפר ציפורי" בגליל, שאירח כבר כעשר משפחות שהגיעו אליו דרך רפא-נא. "אנשים שבאים לפה מקבלים מקומות שהיו ריקים ממילא. העלות שלנו זה בעיקר הניקיון אחרי" הוא מסביר. "זה עסק שהמטרה שלו היא לעשות לאנשים יותר טוב. זה שאנחנו יכולים לתרום משהו לאנשים שעברו משהו קשה - זה משמח".

 

הנופשים ניתנים לשני סוגים של אנשים, ללא קשר ליכולת הכלכלית שלהם: מחלימים ממחלת הסרטן – שסיימו טיפולים ב-12 החודשים האחרונים, ואנשים שחיים עם המחלה – כאלה שסיימו טיפול אינטנסיבי ומקבלים טיפול מתחזק.

 

 (אתר רפא-נא)

 

הארגון מחבר בין האורחים לתורמים באמצעות אתר האינטרנט www.refanah.org. האורחים מתבקשים לספק אישור מרופא שהם בריאים מספיק לצאת לנופש ואז למלא את פרטיהם ולבחור נופש מההיצע הקיים באתר. עם השריון של נופש ספציפי האורחים מתבקשים לשלם 100 שקלים כדמי רצינות, וזאת בעקבות מספר מקרים בהם נופשים שוריינו אך בסוף האורחים בחרו שלא להגיע והנופש בוזבז. התשלום לא מיועד לתורמים של יחידות הנופש, אלא לכיסוי חלק קטן מההוצאות של הארגון.

 

לנופש ניתן לצאת לבד, יחד עם בני זוג, משפחה או חברים - בהתאם לרצון ולהיצע. "כשמדובר בהורים לילד שהתמודד או מתמודד עם המחלה, הם יכולים לצאת לנופש גם בלי הילד. זה חלק מתהליך החזרה לחיים הרגילים" אומרת שיימס.

 

יעל פירסט (66), שהחלימה מסרטן השד, זכתה לנופש מפנק עם בעלה ב"בית של נעמי" במושב רמות. היא מספרת שנהנתה והתחזקה. "יותר מהצימר עצמו, הידיעה שלמישהו שלא מכיר אותי אכפת שהייתי חולה ושהוא מוכן לתרום מעצמו ריגשה אותי מאוד" היא אומרת.

 

רוצים לעזור? באתר רפא-נא תוכלו ללמוד על כל הדרכים בהן תוכלו לתרום למיזם

 

yali
31/03/15 14:21

תודה רבה על הסיוע

אלה-הר-נוי
31/03/15 13:26

יש בתוך הכתבה לינק לאתר רפא-נא. שם אפשר להרשם ויש את כל ההסברים. הנה בכל אופן לינק ישיר להרשמה:

http://refanah.org/%D7%9E%D7%99-%D7%96%D7%9B%D7%90%D7%99-%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A4%D7%A9/

אם יש בעיה זה הטלפון שלהם: 6226393 053

yali
31/03/15 13:12

שלום רב,

אשמח לקבל פרטים כיצד ניתן לקבל את המתנה הכל כך רצויה והנדיבה הזו(חוץ מאישור רופא)

בתודה,

yali

נחמה-4
30/03/15 17:00

איזה מיזם יפה ומבורך. בימים אלה כאשר אנו שומעים על רוע וחוסר פרגון שנובע מאנשים, יבורכו בעלי הצימרים.