כמוניכאבמדריכיםתיקים: 11 המלצות למניעת כאבים

תיקים: 11 המלצות למניעת כאבים

תיק כבד או תיק שנישא באופן שאינו נכון, עלול לגרום לכאבי גב, צוואר וכתפיים ולעיוותים ביציבה שעלולים להפך לכרוניים. הקפדה על מספר תנאים פשוטים תסייע למנוע את הנזקים

מאת אלה הר-נוי
תגובות 0

(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

1. השתמשו בתרמיל גב עם שתי רצועות ולא תיק עם רצועת כתף, במיוחד אם אתם נושאים עמכם מחשב נייד. הקפידו להניח את הרצועות על שתי הכתפיים.


2. בתיק גב התאימו את הרצועות כך שהתיק יוחזק צמוד לגב. רצועות ארוכות גורמות להטיית הגב אחורה. חשוב להקפיד ששתי הרצועות יהיו באורך שווה.

 

3. במקרה של תיק גב כבד רצוי שתהיה לו חגורה שניתן לקשור על הבטן, העוזרת לחלק את העומס.


4. כאמור, עדיף לשאת תיק גב, אבל אם מתעקשים על תיק צד, מומלץ ללכת כשהרצועה שלו בהצלבה, כדי שהמשקל יתאזן בצורה טובה יותר.


5. בתיק צד מומלץ להקפיד על רצועה קצרה ככל שניתן - תיק שמגיע עד אזור המותניים נתמך טוב יותר.

 

6. אם נושאים תיק על הכתף, מומלץ להעבירו מידי כמה זמן מכתף לכתף על מנת שהמשקל והלחץ יתחלקו באופן שווה בין הצדדים.


7. העדיפו תיק שעשוי מחומרים קלים.


8. עמדו בנוחות כשאתם נושאים את התיק. הימנעו מזמנים ממושכים של שהייה בתנוחה אחת. חשוב להקפיד לזוז הרבה באופן קבוע, להפעיל ולמתוח את שרירי הגב.


9. ודאו שאתם לוקחים הפסקות סדירות בנשיאת התיק ואל תשאו אותו במשך זמנים ממושכים.


10. אל תסחבו בתיק כל-כך הרבה פריטים כל הזמן. סדרו את התיק כל יום וארזו רק מה שאתם צריכים לאותו יום.


11. במקרה של ילדים, חשוב להקפיד שמשקל הילקוט לא יעלה על עשרה אחוז ממשקל הגוף.

 

 

ייעוץ מקצועי: פרופ' דן עטר, לשעבר יו"ר האיגוד הישראלי לאורתופדיה ומנהל המחלקה לאורתופדיה במרכז הרפואי סורוקה

 

עדכון אחרון: אוגוסט 2019 

קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: