מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

סרטן השד

מנהלי קהילה

פרופ' תניר אלוייס
פרופ' תניר אלוייס
מומחית בכירורגיה כללית וכירורגית שד מנהלת מערך השד במרכז הרפואי הדסה פרופ' חבר קליני בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית
עו
עו"ס אורית שפירא
* מנהלת מחלקת שיקום ורווחה של האגודה למלחמה בסרטן וחברת הנהלת 'האגודה הישראלית לפסיכואונקולוגיה'.   *מנחת קבוצות בכירה באגודה (קבוצת בוגרים צעירים, קבוצת נשים צעירות המתמודדות עם סרטן, קבוצת תמיכה לזוגות שאחד מבני הזוג חלה בסרטן, קבוצת תמיכה להורים שכולים ועוד) ואחראית על עדכון המידע של האגודה למלחמה בסרטן בנושא 'זכויות ושירותים, מידע לחולי סרטן'.   * בוגרת תואר שני בהצטיינות בעבודה סוציאלית (MSW), אוניברסיטת תל אביב. מומחית בתחום הבריאות.   * בעבר עובדת סוציאלית, המחלקה האונקולוגית, מרכז רפואי תל אביב (איכילוב) והעובדת הסוציאלית ב'הוספיס בית' של האגודה למלחמה בסרטן, תל השומר.
ד
ד"ר רינת ברנשטיין מולכו
מנהלת היחידה האונקוגנטית במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. בוגרת בית בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה. התמחות במערך אונקולוגי במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב), ובהמשך התמחות בגנטיקה רפואית במכון הגנטי במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב). מ-2017 רופאה בכירה ביחידת השד במכון האונקולוגי במרכז רפואי שיבא תל השומר, עד למינוי מנהלת היחידה האונקוגנטית בשיבא ב-2021. משלבת עבודה בטיפול בחולות סרטן שד בכל שלבי המחלה, ובייעוץ גנטי למשפחות וחולים עם חשד לתסמונות סרטן תורשתיות.
עו
עו"ד בר חן- לוי
אחראית תחום מיצוי זכויות בעמותת 'אחת מתשע'. נותנת ייעוץ והכוונה לנשים המתמודדת עם סרטן שד בכל הקשור לזכויותיהן הרפואיות, ומסייעת להן במידת הצורך במיצוי זכויות אלה מול הרשויות השונות, כגון: ביטוח לאומי, מס הכנסה, קופות חולים, חברות ביטוח ועוד.

מובילי קהילה

נעה גביש
נעה גביש
אישה ואמא לשלושה ילדים :)הומאופטית בהכשרתי. אפיה ובישול הן אחת האהבות שלי במיוחד כשהן מאירות ומשמחות אחרים. בשבילֵי חיי ליוותי נשים במסע הלידה המיוחד שלהן, והיום אחרי מסע ברכבת ההרים, עקב גילוי גידול סרטני בשד, שנכפה עלי, אני יודעת ומבינה כמה חשוב הליווי של מישהי שהייתה שם ולו רק כדי להקשיב ולחבק. אני אשמח ללוות ולהיות בשביל מי שצריכה ורוצה.   הסדנא שלי - תשוקות מרפאות - תשוקות ומיניות בזמן משבר ושינוי - ערב חד פעמי יחודי ומרומם את הנפש בו ביחד אתכם אנחנו נזכרים שתשוקה, לכל מה שנעשה היא חלק מאיכות ובריאות החיים שלנו. מוזמנות לקבוצה שלי בפייסבוק : תשוקות מרפאות
יסמין כהן
יסמין כהן
בלוגרית וכותבת תוכן, נמצאת בעיצומו של פרויקט מימון המונים לספר "יומן צמיחה" היכנסו ותמכו: https://tinyurl.com/recovery-diary נמצאת פה כדי לחזק ולהתחזק. מאמינה שהכל קורה לטובתנו.
כמוניסרטן השדמדריכיםהעמותות התומכות בחולות סרטן השד

העמותות התומכות בחולות סרטן השד

מדריך לארגונים ועמותות התומכים במטופלות עם סרטן השד בשלבי הטיפול וההחלמה


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

בישראל קיימים ארגונים ועמותות הפועלים למען חולות בסרטן השד, בליווי בשלבי הטיפול השונים ומתן תמיכה חברתית, כלכלית ונפשית בשלבי הטיפול וההחלמה. מגוון השירותים שמציעות העמותות התומכות בחולות סרטן השד הפועלות בישראל גדול ביותר, והכרתם תסייע לחולות במאבק בסרטן לו הן נדרשות. ריכזנו את רשימת הארגונים הפועלים בארץ והדרכים ליצירת קשר:

 

האגודה למלחמה בסרטן היא העמותה הוותיקה והגדולה בישראל התומכת בחולי סרטן, ומציעה סיוע תומך מגוון לחולות בסרטן השד, לרבות מידע מפורט באתר האינטרנט של האגודה על הטיפולים השונים, הפעלת ארגון 'יד להחלמה' בו מסייעות נשים שהחלימו מסרטן השד לחולות בהתמודדות עם הטיפולים, ניידת ממוגרפיה המציעה בדיקות לאבחון מוקדם באמצעות ממוגרפיה ביישובים מרוחקים, פורום אינטרנטי לחולות, קבוצות תמיכה ללא תשלום לחולות ובני משפחותיהן, סדנאות בתחומי אמנות, טבע, תזונה ופעילות גופנית בשיטות הרפואה המשלימה וימי עיון לחולות. האגודה גם מפעילה בסניף המרכזי בגבעתיים את מעון קלור המשמש כבית הארחה לחולי סרטן מיישובים מרוחקים המקבלים טיפולים במכונים אונקולוגיים בבתי חולים גדולים במרכז הארץ. האגודה אף מפעילה את שירות "להראות טוב.. להרגיש טוב יותר" לקבלת פאות ללא תשלום המיועד לחולות סרטן, במספרה ייעודית שבסניף האגודה בגבעתיים.

 

קישור לאתר האגודה למלחמה בסרטן

 

קו המידע הטלפוני של האגודה למלחמה בסרטן: 1-800-599-995

 

חזקים ביחד הוא פרויקט של קהילת The wellness community שהוקמה בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, שותפות תל אביב-לוס אנג'לס ואוניברסיטת תל אביב, במסגרתו פועלים חמישה מרכזים בערים גבעתיים, חיפה, ירושלים, עפולה ובאר שבע המציעים טיפולים תומכים לחולי סרטן על פי גישה משולבת שפותחה בארה"ב על ידי ד"ר הרולד בנג'מין, ומיושמת כיום במרכזים רפואיים שונים במדינות המערב. המרכזים מציעים מפגשי היכרות, קבוצות תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם, הרצאות וסדנאות בתחומים שונים ופעילויות לרווחת הגוף והנפש כמו דמיון מודרך,יוגה, צ'י- קונג, תזונה נכונה ופלדנקרייז.

 

קישור לאתר חזקים יחד

 

ניתן ליצור קשר דרך האגודה למלחמה בסרטן

 

אחת מתשע היא עמותה גדולה המסייעת לחולות סרטן השד ובני משפחותיהן במגוון טיפולים תומכים, לרבות מתן מידע מפורט באתר האינטרנט של העמותה על שלבי הטיפול והאבחון השונים, פורום אינטרנטי, שירותי תמיכה נרחבים בעלות סמלית לחולות, בני זוג, ילדים מעל גיל 12 והורי החולה, לרבות קבוצות תמיכה, ייעוץ וטיפול פסיכולוגי במפגשים פרטניים, זוגיים ומשפחתיים וטיפול פרטני באמצעות דמיון מודרך, שירות לצידך הכולל ליווי אישי של חולות על ידי נשים שהחלימו מסרטן השד וייעוץ משפטי ללא תשלום למיצוי זכויות באמצעות עורכת דין.

 

קישור לאתר אחת מתשע

 

קו המידע הטלפוני של עמותת אחת מתשע: 1-800-363-400

 

רוש מושיטה יד הוא פרויקט של חברת התרופות רוש. מדובר במגוון פעילויות ומפגשים שמטרתם לספק למטופלות עם סרטן השד רגעי נחת ושמחה, להקל על התמודדותן עם המחלה ולסייע בשיפור איכות חייהן. הפעילויות העיקריות הנערכות במסגרת הפרויקט הן דמיון מודרך, יוגה, מדיטציה, טאי צ'י, רפלקסולוגיה, פילאטיס, פלדנקרייז, פעילות גופנית, מוסיקה וסוגים שונים של יצירה אומנותית.

 

קישור לאתר רוש מושיטה יד 

 

עזר מציון היא עמותה גדולה המפעילה בין השאר את מאגר מח העצם הגדול בישראל ומקיימת פעילויות מגוונות לרווחת חולי סרטן, לרבות חולות בסרטן השד, ובין השאר מרפאת מחלימים בשם 'מתחילים מחדש' המספקת תמיכה במחלימות מסרטן השד שסיימו את שלבי הטיפולים במחלה, שירותים להסעות חולים ומוגבלי תנועה ושירותי השאלת ציוד רפואי מסניפים ברחבי הארץ.

 

קישור לאתר עזר מציון

 

עמותת ברכה תומכת בחולות בסרטן שד ושחלות עם סיפור משפחתי ממקור גנטי (נשאיות המוטציות הגנטיות בגנים BRCA1 ו-BRCA2). העמותה פועלת לקידום ההתמודדות ומניעת הסיכון של סרטן השד והשחלות המשפחתי. החברה יוזמת פעילויות לחולות, לרבות הפנינג ומירוץ להעלאת המודעות לסרטן השד התורשתי ומפעילה פורום אינטרנטי ייחודי לחולות עם סיפור משפחתי של סרטן השד והשחלה. כמו כן, העמותה מפעילה פרויקט 'יד שניה' לשימוש חוזר של פריטים המשמשים נשים לאחר ניתוחים להסרת גידולים בשד, לרבות חזיות ופאות.

 

קישור לאתר עמותת ברכה

 

טלפון להשארת הודעות: 072-2332974

 

עתיד ורוד היא עמותה הפועלת לקידום המודעות לסרטן שד בקרב נשים צעירות. העמותה הוקמה על רקע קבוצת פייסבוק הפועלת בשם "גם אני חליתי בסרטן השד", ומקיימת אירועים להעלאת המודעות לסרטן השד בהשתתפות כוכבי בידור.

 

קישור לאתר עתיד ורוד

 

בית נתן הוא מרכז תמיכה הממוקם בירושלים לנשים המתמודדות עם מחלת הסרטן, לרבות סרטן השד, המיועד בעיקרו לקהל הדתי, ומפעיל בין השאר קו תמיכה בשם 'לב רחל' המאויש על ידי מחלימות או נשים שהתמודדו עם בן משפחה חולה סרטן, קבוצות תמיכה וסדנאות, ביקורי בית לחולים קשים, ליווי נשים בטיפול יום, סבסוד ימי נופש לזוגות שאחד מהם מתמודד עם סרטן וקבוצות תמיכה ייחודיות לאימהות חולות סרטן ובנותיהן ולנערות שחוו אובדן של אחד ההורים על רקע מחלת הסרטן.

 

קישור לאתר בית נתן

 

טלפון: 02-6446052

 

הדדי הוא מרכז המהווה בית פתוח בירושלים לנשים המתמודדות עם סרטן השד, למתן תמיכה נפשית וחברתית, לרבות במתן מידע ומענה לצרכים רגשיים בקרב החולות, הפועל כמרכז ללא מטרות רווח.

 

טלפון: 072-2432333

 

תכנית שחר מציעה תכנית למחלימים מסרטן מסוגים שונים בתכנית מרוכזת של שבעה ימי תמיכה והעצמה במרכז הממוקם בהרי ירושלים, הכולל סדנאות תמיכה והעצמה בתחומי הבריאות והנפש, לרבות תכניות ייעודיות למחלימים צעירים מסרטן בגילי 35-25.

 

קישור לאתר תכנית שחר

 

טלפון: 072-2427722

 

עמותת פ.ל.א-פאה תומכת במתן פאה חינם לשיפור איכות חייהן של נשים חולות סרטן המצויות בשלב הטיפולים הכימותרפיים. העמותה פועלת בחמישה סניפים - במרכזים הרפואיים דוידוף שבבית החולים בילינסון בפתח תקווה, קפלן ברחובות וסורוקה בבאר שבע וכן בשני סניפים נוספים במרכז רזיאל בנתניה ומרכז שלהבת בקרית טבעון. העמותה גם מפעילה שירות לתרומת שיער.

 

קישור לאתר עמותת פ.ל.א-פאה