מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

דיכאון וחרדה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחדשותריצה בפארק טובה יותר לנפש ממכון כושר

ריצה בפארק טובה יותר לנפש ממכון כושר

מחקר ענק: ריצה בפארק טובה יותר להמרצה אנרגטית ושיפור מצב הרוח מאשר ריצה במכון כושר


פעילות גופנית בשטחים הפתוחים טובה יותר בהפחתת כעס, עייפות ועצב, מאשר פעילות בין 4 קירות (צילום: אתר panthermedia)
פעילות גופנית בשטחים הפתוחים טובה יותר בהפחתת כעס, עייפות ועצב, מאשר פעילות בין 4 קירות (צילום: אתר panthermedia)

 

הליכה או ריצה בשטחים פתוחים טובה יותר לנפש מאשר הליכה על ההליכון בחדר כושר. כך עולה ממחקר חדש.

 

המחקר בדק 25 מחקרים קודמים שהשוו את יתרונות ההתעמלות בסביבות טבעיות כמו פארקים ויערות עם סביבות "סינטטיות" כגון חדרי כושר.

 

הממצאים שפורסמו בכתב העת BMC Public Health הראו כי פעילות גופנית בשטחים הפתוחים טובה יותר בהפחתת כעס, עייפות ועצב, מאשר פעילות גופנית בין ארבע קירות. אלה שבחרו להתעמל באוויר הפתוח הרגישו גם יותר אנרגטיים ולעיתים קרובות מצאו שקל יותר להתרכז אחרי הפעילות. יחד עם זאת, לא נמצאו עדויות חזקות שהתעמלות בחוץ טובה יותר ללחץ הדם.

 

הסביבות החיצונית היו שונות זו מזו בהשפעותיהן- הפעילות הגופנית היטיבה יותר עם אלה שביצעו אותה בפארקים ואזורים ירוקים אחרים מאשר בשטחים בנויים או על מדרכות.

 

מחקרים קודמים הראו כי מגורים ליד שטחים ירוקים טובים לבריאות הגברים וכי 20 דקות יומיות באוויר הפתוח מביאות ליותר תחושת חיות ועלייה משמעותית ברמות האנרגיה. מחקר נוסף הראה כי רק חמש דקות של התעמלות ב"מרחב ירוק" כמו פארק, יכולות לשפר את הבריאות הנפשית.

 

 

BMC Public Health 2010, 10:456 doi:10.1186/1471-2458-10-456

 

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

עוד על היתרונות הבריאותיים בשהייה בטבע הירוק