מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

דיכאון וחרדה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחדשותעל הקשר בין יוגה ומצב רוח

על הקשר בין יוגה ומצב רוח

מחקר: יוגה יעילה יותר מפעילות גופנית אחרת לשיפור מצב הרוח ורמות החרדה


יוגה שיפרה מצב רוח והורידה רמות חרדה יותר מצעידה (צילום: אתר panthermedia)
יוגה שיפרה מצב רוח והורידה רמות חרדה יותר מצעידה (צילום: אתר panthermedia)

 

חוקרים מאוניברסיטת בוסטון מצאו כי היוגה טובה יותר מסוגי התעמלות אחרים מבחינת ההשפעות החיוביות על מצב הרוח והחרדה.

 

הממצאים שפורסמו ב- Journal of Alternative and Complementary Medicine, הם הראשונים להצביע על קשר ספציפי בין תנוחות יוגה, עלייה ברמות ה- GABA במוח והפחתה בחרדה, בהשוואה לפעילות גופנית אחרת.

 

המוליך העצבי GABA - gamma-aminobutyric acid הוא מוליך מעכב שכיח במערכת העצבים המרכזית. רמות נמוכות של GABA קשורות לדיכאון ומגוון הפרעות חרדה.

 

החוקרים השוו את רמות ה־GABA במוחם של נחקרים שביצעו יוגה במשך שעה, שלוש פעמים בשבוע ומוחם של נחקרים שצעדו באותה תדירות. החוקרים עקבו אחר שתי הקבוצות שביצעו את הפעילות במשך 12 שבועות.

 

באמצעות בדיקת הדמיה, מוחם של הנחקרים נבדק לפני שהמחקר התחיל. בשבוע ה- 12, החוקרים ביצעו סקירות מוח שוב לפני ואחרי הפעם האחרונה בה הנחקרים ביצעו את הפעילות והשוו את רמות ה- GABA של שתי הקבוצות. כל נחקר גם התבקש להעריך את מצבו הפסיכולוגי, בנקודות זמן שונות במהלך המחקר.

 

אלה שהיו בקבוצת היוגה דיווחו על ירידה משמעותית יותר ברמת החרדה ועל שיפור רב יותר במצב הרוח לעומת אלה שהיו בקבוצת ההליכה.

 

החוקרים מסבירים כי לאורך הזמן, השינויים החיוביים שהשתקפו בדיווח של הנבדקים, היו קשורים לעלייה ברמות ה־GABA.

 

 Journal of Alternative and Complementary Medicine, 2010; 100819060353058 DOI:10.1089/acm.2010.0007

 

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

רחי
30/08/10 0:40

אני יכולה להעיד על זה מגוף ראשון.

האמת שאני עושה גם פעילות של הליכה/ריצה. ול-2 הפעילויות הללו ממש אפקט אחר- הריצה מסבה מן "היי" נמרץ..

היוגה הרבה יותר מרגיעה ברמת עומק. וזה בגלל החיבור לנשימה והריכוז הרב שהיא מגייסת בנו.