האם יש קשר בין שתיית קפה ותמותה?
דווח לאחרונה כי קפה מכיל מספר מרכיבים בעלי אפקטים בריאותיים מועילים. עם זאת לא נבדק הקשר לתמותה. מחקר זה בודק את הקשר בין שתיית קפה ותמותה מכלל הסיבות ביפן.

המחקר כלל 37,742 משתתפים גברים ונשים בגילאי 40-64 ללא היסטוריה של סרטן, התקף לב, שבץ מוחי.במהלך מעקב של 10 שנים 2454 משתתפים נפטרו, 426 כתוצאה ממחלה לבבית ו724 כתוצאה מסרטן.
בנשים ששתו קפה מדי פעם, 1-2 כוסות ביום ו3 כוסות ויותר – שתיית הקפה נמצאה כגורם מגן מתמותה מכלל הסיבות בהשוואה לנשים שלא שתו קפה כלל.
בנשים נמצא קשר הפוך בין שתיית קפה לתמותה ממחלות לבביות, כלומר בנשים שתיית קפה נמצאה גורם מגן מתמותה ממחלה לבבית אך לא בגברים.
מוות כתוצאה מסרטן לא נמצא קשור לשתיית קפה בנשים ובגברים, פרט לתמותה עקב סרטן הקולון (מעי גס) ופי הטבעת בנשים.
תוצאות מחקר זה טוענות כי לשתיית קפה השפעה מועילה על תמותה מכלל הסיבות וממחלה לבבית בנשים.
Journal of Nutrition, 2010, 140(5), 1007-1013
עוד מחקרים על תרומת הקפה לבריאות.
עריכה ותרגום: מיכל אברג'ל
עוד חדשות בנושא
מדריכים בנושא
פרסומים בנושא

























