דיכאון וחרדה

כמונידיכאון וחרדהחדשותאל תבדקו את הסלולרי בלילה

אל תבדקו את הסלולרי בלילה

מחקר מצא כי שימוש בסמארטפונים בלילה לצרכי עבודה פוגע בשינה ובפרודוקטיביות בעבודה יום למחרת

מאת אלה הר-נוי
26/01/14
תגובות 1

(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

מציצים בטלפון הנייד בלילה כדי לבדוק מיילים של עבודה? חוקרים מהאוניברסיטה של מדינת מישיגן מצאו כי שימוש בסמאטרפון אחרי 21:00 בלילה לצרכי עבודה עשוי לפגוע בשינה ולגרום לכם להיות פחות מרוכזים ומעורבים בעבודה יום למחרת.

 

המחקר שפורסם בכתב העת Organizational Behavior and Human Decision Processes בנוי משני חלקים. בחלק הראשון, 82 חברי הנהלה בכירים ענו על מספר סקרים בכל יום במשך שבועיים. הם נשאלו על השימוש שלהם בסמארטפונים לצרכי עבודה, על איכות וכמות השינה שלהם ועל מעורבות במקום העבודה ותחושת חוסר אנרגיה.

 

בחלק השני של המחקר, 161 עובדים שעסקו במגוון תחומים (מרפואת שיניים ועד ראיית חשבון) מילאו סקרים באופן לדומה לחברי ההנהלה. בחלק הזה של המחקר החוקרים בחנו גם שימוש באמצעים אלקטרוניים אחרים – כמו מחשבים ניידים, טאבלטים וטלוויזיה – כדי לבדוק איך הם עשויים להשפיע על השינה, תחושת חוסר האנרגיה והמעורבות בעבודה.

 

החוקרים מצאו כי שימוש בסמאטרפונים לאחר תשע בערב לצרכי עבודה נקשר לפגיעה בשינה בלילה. הפגיעה בשינה נקשרה לתחושת חוסר אנרגיה וירידה במעורבות בעבודה במשך היום שלמחרת. עוד נמצא כי לסמאטרפון הייתה השפעה רעה על הפרמטרים הללו יותר מאשר המכשירים האלקטרוניים האחרים.

 

לדברי החוקרים, סמארטפונים מעוצבים בצורה מושלמת להפריע לשינה, גם פסיכולוגית וגם פיזיולוגית. הם מותירים את מוחנו עסוק בשעות הערב המאוחרות ומביאים לכך שקשה לנו להתנתק מהעבודה כדי להירגע ולהירדם. בנוסף, הם פולטים "אור כחול" שנראה כי הוא האור שהכי מפריע לשינה.

 

ידוע כי אור כחול מעכב הפרשת מלטונין. המלטונין המכונה גם "הורמון החושך", הוא הורמון טבעי המיוצר בבלוטת האצטרובל בלילה ותחת תנאי חושך. ההורמון מסמן לגוף כי זוהי שעת לילה ומשרה שינה. חשיפת העיניים לאור - במיוחד גלי אור קצרים כמו אלה הבוקעים ממסכי טאבלטים וטלפונים חכמים - מדכאת את הפרשת המלטונין.

 

בשנת 2012 פורסם מחקר שהראה כי תאורה של מכשירים כמו טאבלטים וטלפונים חכמים עשוייה להשפיע על המלטונין. המחקר מצא כי חשיפה של שעתיים לאור ממסכים אלקטרוניים עם תאורה עצמית זוהרת יכולה לדכא את המלטונין בכ-22%, רמה העשויה להשפיע על השעון הביולוגי ולהשפיע על יכולת ההרדמות, באנשים שמשתמשים במכשיר לפני השינה.

 

 

לפרטים נוספים באתר אוניברסיטת מדינת מישיגן

 

ערן-ברקוביץ
27/01/14 14:29

ישנם מחקרים שמראים שגם הקרינה האלקטרומגנטית של המכשירים הסלולרים לבדה יכולה לפגום בשינה, אף יותר כאשר המכשיר הוא בהטענה.

לכן מומלץ לא להכניס את הסלולרי לחדר השינה, מסיבה זו בנוסף לכל הסיב...

ישנם מחקרים שמראים שגם הקרינה האלקטרומגנטית של המכשירים הסלולרים לבדה יכולה לפגום בשינה, אף יותר כאשר המכשיר הוא בהטענה.



לכן מומלץ לא להכניס את הסלולרי לחדר השינה, מסיבה זו בנוסף לכל הסיבות שצויינו במאמר.


קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: