כמוניהשמנהחדשותמחקר: 2 דקות הליכה בכל שעה יאריכו את תוחלת החיים

מחקר: 2 דקות הליכה בכל שעה יאריכו את תוחלת החיים

ישיבה ממושכת מזיקה לבריאות. כעת חוקרים מצאו כי שתי דקות של פעילות קלה בכל שעה יפחיתו מנזקי הישיבה

מאת גליה סיון
11/05/15
תגובות 0

(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

אם גם אתם נמנים עם מיליארדי העובדים שיושבים יותר מדי במהלך היום, לחוקרים בבית הספר לרפואה ביוטה יש בשורה משמחת בשבילכם: אם אתם יושבים במשך מחצית משעות העירות שלכם, שתי דקות של הליכה בכל שעה יאריכו את חייכם.

 

המחקר, שממצאיו פורסמו בירחון של החברה האמריקאית לנפרולוגיה (Clinical Journal of the American Society of Nephrology) השתמש במידע של סקר לאומי מקיף על בריאות ותזונה שכלל 3,243 משתתפים אמריקאים שענדו מדי תאוצה שמדדו את הפעילות שלהם. 383 מהנבדקים סבלו ממחלת כליות כרונית.

 

החוקרים ביקשו לבדוק אם פרקי זמן ארוכים יותר של פעילות בעצימות נמוכה - כמו עמידה ופעילויות בעצימות קלה - כמו הליכה לא ספורטיבית, עבודה קלה בגינה וניקיון הבית - מאריכות את תוחלת החיים של אנשים שמבלים לפחות ממחצית שעות העירות שלהם בישיבה. המחקר עקב אחר המשתתפים במשך שלוש שנים. 137 מהמשתתפים מתו במשך זמן זה.

 

ממצאי המחקר מרתקים: משתתפים שהחליפו את הישיבה בשתי דקות של עמידה בכל שעה – לא הרוויחו דבר. לעומת זאת, משתתפים שביצעו פעילויות בעצימות קלה – מהליכה קלה ועד ניקיון – במשך שתי דקות בשעה בלבד, הפחיתו את הסיכון שלהם למות ב-33%. משתתפים עם מחלת כליות שהחליפו ישיבה בפעילות בעצימות קלה במשך שתי דקות בשעה הפחיתו את הסיכון שלהם למות ב-41%.

 

ראש צוות החוקרים, ד"ר סריניבסן בדו, ציין כי "ממצאי המחקר מעניינים במיוחד, לאור ההתמקדות הלאומית בפעילויות בעצימות מתונה או גבוהה. מרתק להיווכח שלפעילות קלה קשר לתמותה מופחתת".

 

המחקר מראה כי אפילו הליכות קצרות, כאלה שמסתכמות בלא יותר משתי דקות לכל שעת ישיבה, מצטברות למספר משמעותי במהלך השבוע. החוקרים חישבו כי אם אדם ער במשך 16 שעות בממוצע בכל יום, הרי ששתי דקות של הליכה קלה מצטברות לכדי שריפה של 400 קלוריות שבועיות – קרוב מאוד למספר של 600 קלוריות שנשרפות במהלך פעילות בעצימות מתונה פעם בשבוע.

 

"בהסתמך על תוצאות אלה", אמר בדו, "אנו ממליצים להוסיף שתי דקות הליכה לכל שעת עירות, ולהוסיף להן שעתיים וחצי של פעילות בעצימות מתונה בכל שבוע".

 

במלים אחרות, טוענים החוקרים, שינויים קטנים יכולים להשפיע בגדול על כולנו. רק חשוב לזכור: פעילות בעצימות מתונה מחזקת את הלב, את השרירים ואת העצמות – רווחים שפעילויות בעצימות קלה לא מסוגלות לייצר. לכן, לא מומלץ עדיין לוותר על מנוי בחדר כושר או ריצה שבועית בחינם לאורך הטיילת.

 

 

CJASN online on April 30, 2015

 

קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: