מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהעידכון לגבי ביטוח לאומי קצבת נכות, אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים וקרן פנסיה

עידכון לגבי ביטוח לאומי קצבת נכות, אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים וקרן פנסיה

12/08/20 22:51
43 תגובות

רציתי לשתף בתהליך שעשיתי לאחר כ-8 שנים עם הגדרה של טרשת נפוצה...
לאורך השנים חברים ומשפחה הציעו לי לפנות לביטוח לאומי, סירבתי בעקשנות וגם קצת נעלבתי, פחדתי מהגדרה של נכה וחשבתי שבריאות יותר חשובה מכסף ופחדתי שהתהליך לא בריא...
בסוף 2019 היתה לי התדרדרות המצב עם תסמיני הטרשת (בגלל כל מיני עניינים נפשיים, קשיים כלכליים, והחמרה שלצערי גם תועדה בנגעים חדשים בMRI) וירדתי באחוזי משרה, כך שהשכר היה מתחת לסכום שניתן לפנות לביטוח לאומי לנסות לקבל קצבת נכות.
קראתי באתר של ביטוח לאומי, נעזרתי בחברים כאן בפורום ולמדתי איך לעשות את התהליך לבד. . כותבת בקצרה לעזור למי שירצה:
הייתי צריכה לחכות שיהיו לי 3 משכורות הנמוכות מהסכום הקובע (6331 ש"ח נכון ל2020) ואז פתחתי לי סיסמא באתר של ביטוח לאומי והכנסתי דרך המערכת שם את 15 המשכורות האחרונות סרוקות, טפסים, פענוחי MRI וסיכומים רפואיים, מילאתי את הטופס המיוחד של חולי טרשת בעזרת הנוירולוג שלי.
מאוד חששתי מהוועדה... מה שבינתיים היה לשווא, כי בזכות הקורונה עשו לי ועדה בלעדי וקבעו לי נכות זמנית (עד סוף השנה) של 60%.
בשביל לקבל קצבת נכות, לא מספיק אחוזי נכות רפואית... ובהמשך קבעו לי (גם בלעדי) 100% אובדן כושר עבודה זמני , להפתעתי, כי אני ממשיכה לעבוד קצת. בקיצור עד סוף השנה יש לי קצבת נכות של 3200 שח בחודש, בלי לבקר בביטוח לאומי, רק באתר שלהם במחשב.
הביטוח לאומי התגלה כמערכת מאורגנת ולא מאוד מסובכת, אתר ידידותי וזמין.

לפני כחודשיים מישהו הציע לי לבדוק אם אוכל לקבל אובדן כושר עבודה מהביטוחים של הפנסיה בעבודה (אם הבנתי נכון, בשונה מהביטוח לאומי, במסלולים האלו יש זמן מוגבל של התיישנות שאפשר לבקש גמלה). בדרך גיליתי שיש לי גם ביטוח פנסיה וגם ביטוח מנהלים. התחום הזה נראה לי יותר מפחיד ולא ברור, אז נעזרתי בעורך דין מאוד נחמד ומקצועי, שגם מתנדב באחת האגודות של טרשת נפוצה, שמו גיל קראוס.
את התהליך הזה הוא עושה בתשלום של אחוזים ממה שבסוף מקבלים.
יש מסלול ראשון של טופסולוגיה ולפעמים יש צורך להגיע לבית משפט, אמרתי לו שאני בוחרת לנסות בדרך הראשונה ולא מעוניינת להגיע לבתי משפט. הוא החתים אותי על ייפוי כוח ועזר לי למלא טפסים שהוא העביר לגורמים השונים.
יחסית מהר, הוא הצליח להשיג לי גמלה של פנסיית נכות מקרן הפנסייה וגמלה של אובדן כושר עבודה מקרן הביטוח מנהלים לכל שנת 2020.
המסלול הזה הוא תחום בזמן וכנראה צריך כל שנה למלא מחדש, בשביל לחסוך כסף הוא אמר שאוכל לעשות את זה בהמשך בעצמי עם הנחייה שלו. בקיצור גם המסלול הזה הפתיע אותי לטובה...
יוצא שעכשיו אני מסודרת יחסית עם כסף חודשי, אבל לא בטוחה שזה עשה טוב לבריאות שלי ולמהלך הטרשת אצלי.
ההגדרות האלו מחלישות אותי ולמרות הכל, לא בטוחה שפעלתי נכון שנכנסתי למסלולים האלו...
לשיקולכם/ן
אבל אחרי שלמדתי את הנושא אשמח לשתף בשביל לעזור


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
13/08/20 7:30

כל הכבוד אני תמיד כותבת שלא צריך לפחד מביטוח לאומי, גם לי במהלך השנים וההחמרות עם הטרשת היה נסיון מאוד טוב איתם. אני לא מרגישה שזה משפיע שלילית העובדה שיש לי הגדרה של מקבלת קצבה. השקט הכלכלי משפיע לחיוב הרבה יותר.

א-אנונומית
16/08/20 23:11

עינת יקרה, בשיחה טלפונית איתך (לא כאנונימית) מאוד עזרת לי בתהליך... תודה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
13/08/20 9:35

תודה רבה על השיתוף החשוב והמפורט. אני חושב שכדאי לקבל את הכסף והזכויות המגיעות, בדיוק כמו שעשית. מטרת הביטוחים להעניק ביטחון, כלכלי ונפשי. הביטחון הכלכלי והנפשי מאפשרים להיות ממוקדים בהתפתחות, טיפול ושיקום ולהיות פחות בלחצים (שכמובן תחושת הדחק מרעה את המצב הרפואי). באשר להגדרה, אני חושב שיותר נכון לקרוא למושגים "נכה" או "מקבל קצבאות", בשם "מי שדואג לעצמו" (וכנראה אפשר למצוא שם יותר טוב). הדאגה לעצמי (כמו בעזרת הביטוחים וקצבאות, כך גם בדברים אחרים) תעזור לכך שהמחלה תתקדם לאט יותר וזה כמובן אינטרס של כולם. אני בטוח שהקצבאות והזכויות שאת מקבלת עתה מביטוח לאומי ימנעו (או לפחות ידחו) התדרדרות במצב שתדרוש עזרה וקצבאות גדולות יותר בעתיד. זה גם נכון וגם כלכלי וגם טוב לכולם. ממליץ לכולם, וכפי שנכתב אפשר לפנות לייעוץ דרך האגודות לטרשת נפוצה. ושוב, תודה רבה על העלאת הנושא, מקווה שרבים יקראו וידאגו לעצמם.

א-אנונומית
16/08/20 23:10

אהבתי את ה"מי שדואג לעצמו" זה שיעור חשוב עבורי בעוד מובנים (אולי גם יותר חשובים)... להחזיר אותי למקום חשוב בסדרי עדיפויות של העולם מסביבי, למשל

גפ הניסיון האישי שלי, וגם מתגובות נוספות שאני מקבל מאנשים ונשים שחיים עם ורשת נפוצה, אני מוצא שיש שיפור עצום בשירות של הביטוח הלאומי. זה אחד הגופים שעשה את הקפיצה הגדולה ביותר בתחום והצליח לרתום את הטכנולוגיה לטובת הזקוקים לשירותיו.

GALI
17/08/20 15:21

כל הכבוד. אני גם פניתי לביטוח לאומי בלי עזרה חיצונית ומצאתי מערכת ידידותית שמנסה חעזור. גם אותי הפתיע חברת הביטוח ואני מקבלת פנסית נכות. מסקנה שלי: לא צריך לפחד מבמוסדות, צריך לפנות אליהם עם האמת שלך. אם לא מנסים לסדר אותם, גם הם ל אותנו. מקווה שעוד אנשים יקחו את בנסיון החיובי שלנו ויצליחו לקבל את המגיע להם.:tmbsup:

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
17/08/20 16:04

תודה רבה על השיתוף, מקווה שיעודד אנשים לפנות, לקבל מה שמגיע להם, ואין צורך לתת ל"מתווכים" לקחת חלק מהקצבה - השתמשו בכל מה שמגיע לכם כדי להרגיש בטוחים ולהשקיע בבריאות.

א-אנונומית
17/08/20 18:16

גלי, פנית לחברת הביטוח לבד או בעזרת גורם מסויים? אם בסדר לשאול

אדמונית-1
17/08/20 17:24

תודה ששיתפת, גם אני עשיתי את כל התהליך מול הביטוח הלאומי וחברת הביטוח, ואני מקבלת אובדן כושר עבודה. מה שאת מחדשת לי זה עניין פנסיית נכות מקרן הפנסיה, גם לי יש ביטוח פנסיה וביטוח מנהלים בנוסף לאכ"ע, אשמח להסבר בעניין. פעם ראשונה שאני שומעת על כך.

א-אנונומית
17/08/20 18:22

לפי מה שהבנתי, יש זמן התיישנות של אולי 3 שנים מנקודת הזמן של האובדן כושר עבודה, לכן זה מוגבל בזמן. אני למשל ירדתי באחוזי משרה לפני כשמונה שנים שאובחנתי ולא עשיתי כלום אז זה מאוחר מידי. עכשיו ירדתי בינואר באחוז נוסף, אז רק על זה אני מקבלת. אצלי הביטוח של המשכורת חולק בערך חצי לפנסייה רגילה וחצי לביטוח מנהלים ומשניהם אני מקבלת עכשיו קצבה, בעזרת העורך דין. לבד לא העזתי... ערן, אני הראשונה שאוהבת לעבוד לבד ללא מתווכים, אבל במקרה הזה, נראה לי שמול חברות ביטוח עדיף עורך דין מנוסה, לפחות לאחוז גבוה מהאוכלוסייה.

א-אנונומית
17/08/20 18:26

ניסיון לבנות טבלת אחוזי נכות בביטוח לאומי שיהיה לעזר למי שמנסה, מי שרוצה ישתף (חיפשתי על זה מידע בתהליך ולא מצאתי) אני קיבלתי 60% נכות רפואית על טרשת נפוצה שהתסמין העיקרי הוא חולשת רגליים וספסטיות (EDSS=4.5) ושלפוחית רגיזה. במקביל, למרות שאני עובדת, איכשהו נתנו לי 10% אובדן כושר עבודה. שני הפרמטרים הם זמניים עד סוף 2020.

1. לעומת הביטוח הלאומי שהוא גוף ציבורי/ממשלתי שפועל על פי חוק, חברות הביטוח הן חברות עיסיקיות שמנסות לצמצם למינימום את ההוצאות שלהן. לכן מול חברות ביטוח לא תמיד קל להתמודד לבד. 2. לא הבנתי איזה טבלה את מנסה לבנות מנתוני הביטוח הלאומי.

א-אנונומית
19/08/20 15:20

אולי טבלה זה לא הניסוח הנכון בשלב זה, איסוף מידע שיהיה לעזר למי שמתחיל... ברור שכל אחד הוא שונה ועולם ומלואו, אבל יחד אפשר לנסות לעזור. אם יהיו עוד משתפים אבנה טבלה אנונימית של מגבלות ואחוזי נכות רפואית ואובדן כושר עבודה

GALI
18/08/20 4:43

לגבי החברת ביטוח, אני חברת קיבוץ. לאחר שביררתי באינטרנט פניתי למטפל בפנסיה שיברר מה בדיוק צריך לעשות והעברנו את החומר. כמו בכל חברת ביטוח תמיד צריך עוד משהו. לא מתיישים וממשיכים עד לקיבלתי קצבה.

GALI
18/08/20 7:17

לדעתי קיבלתי נכות כי יש לי 100%אי כושר עבודה, 79 רפואי וגם פוטרתי מהעבודה הסיכויים הרפואיים לא משהו. כדי לבדוק מה ההבדל מבחינת הביטוח בין אובדן כושר לפנסית נכות..תקראי הדטח שנתי של הביטוח םנסיוני איזה סעיפים קיימים מבחינתם.

אדמונית-1
19/08/20 1:04

הבחירה היא בין שתי האופציות? בין אובדן כושר עבודה מהביטוח לבין פנסיית נכות, או שאת מקבלת את שניהם? אני בדיוק במצבך, עזיבת עבודה ו 100%, אי כושר עבודה ואף 100% נכות

 

GALI
19/08/20 7:48

לא יודעת, הגיוני שחברת הביטוח תחליט. אני מקבלת פנסית נכות. כנסי לאינטרנט ותחקרי קצת. לדעתי הרוב רשום ובטח תלוי בחחברה, אני בכלל.

יולו
19/08/20 12:05

החוק בישראל כשעובדים כשכירים, אמורים להפריש מהמשכורת סכום לפנסיה. גם העובד וגם המעסיק. לא צריך למלא שאלון בריאות בשביל לקבל את זה. בכל הסכם פנסיה בחברות השונות יש תנאים שונים לאובדן כושר עבודה שממנה נגזרת פנסיית נכות. במסלול מקביל (או בנוסף) יש אפשרות לקבל ביטוח מנהלים שבו לרוב בשביל להיכנס לשם צריך לעשות הצהרת בריאות ואז משם בתיאוריה אפשר לקבל קצבת אובדן כושר עבודה, בהתאם לתנאים שיש בפוליסה של החברות השונות. היום יש כנס בזום ביוזמת האגודה לטרשת, שאולי יסבירו על זה יותר לעומק

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
19/08/20 12:32

גם אם לא ידברו על זה, עורכת דין מתארחת ויהיה ניתן לשאול שאלות. מצרף פרטים וקישור לכנס היום:

א-אנונומית
19/08/20 15:21

אדמונית יקרה, לדעתי ומנסיוני אין צורך בבחירה , אפשר ללכת בשני המסלולים

יולו
19/08/20 12:35

צריך להרשם בגלל מגבלת משתתפים בזום a1

Attached Picture
ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
19/08/20 12:38

:tmbsup: מקווה שיש עוד מקומות וניתן להירשם

א-אנונומית
19/08/20 21:49

היתה הרצאה מעניינת, הצלחתי לשמוע חלק בגלל בעיות אינטרנט. מה שהבנתי שהמשרד של עו"ד לינוי מאוד מקצועי ואמפטי. היא הסבירה בהרבה סבלנות על הזמן הקצוב של 3 שנים לתבוע אובדן כושר עבודה (ברוב חברות הביטוח), על החשיבות לעשות את זה לפני גיל פנסייה, אולי האגודה תעביר את ההרצאה מוקלטת וזה יעשה סדר למי שצריך להבין בעוד זכויות, שאולי מגיעות. מה שכן, התאכזבתי מהעמלות שהם לוקחים (גם האחוזים וגם התקופה), כביכול בהנחה לחברי האגודה , זה יותר ממה שאני אמורה להעביר לעורך דין שעשה אצלי את העבודה.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
19/08/20 22:37

תודה רבה על השיתוף. אם יש הקלטה נמצא אותה ונעלה לכולם.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
25/08/20 13:18

מצרף את ההרצאה מיום העיון עם עו"ד לינוי אולניק: * לצערי רק קול, ללא וידאו

א-אנונומית
26/08/20 22:14

ערן, איפה מה שצרפת?

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
26/08/20 22:37

הנה:

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
26/08/20 22:38

הנה:

א-אנונומית
10/09/20 12:40

בהרצאה, לינוי העורכת דין אמרה שטרשת באופן כללי מאפשרת לקבל עד 80% נכות רפואית בביטוח לאומי

א-אנונומית
02/10/20 0:26

מישהו/היא יכולים לשתף במסלול של הלוואה עומדת, דרך הניידות? אנחנו הולכים לקנות ככה אוטו חדש ולא ברור התהליך

עינת-מילר
מוביל קהילה
27/08/20 8:05

אני יכולה לספר שבעקבות הרצאה שלינוי נתנה בעבר האחד ממפגשי האגודה שכרנו אותה להתמודד בול הביטוח הסיעודי של חמתי ובזכותה קיבלנו את הכסף . זו המומחיות שלה והיא ממש טובה בזה.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
27/08/20 9:18

ושימו לב שבתחילת ההרצאה מנהלת האגודה ג'נין מזמינה לקבל ייעוץ ראשוני בחינם, לכל מי שצריך.

GALI
27/08/20 10:53

תודה ערן, הסברים מעולים. כל אחד שמתחיל את התהליך צריך לשמוע את הזום הזה.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
27/08/20 14:20

:angel:

מורי33
27/08/20 11:40

היי , ניסיתי לחפש בהרצאה את החלק של ביטוח מחלות קשות, אבל לא מצאתי :( מישהו ששמע את ההרצאה ויכול להגיד לי אם אכן דיברו על כך? ואם כן לכוון אותי באיזה שלב של ההרצאה לחפש? תודה מראש

GALI
27/08/20 14:57

רק אמרה שבביטוח פרטי יש סעיף כזה. אני אחפש בביטוח שלי בהראל. וגם אשמח לטיפים.

אדמונית-1
01/09/20 0:07

גם אותי זה מעניין, אכן יש בביטוח סעיף של קבלת מחצית מדמי הביטוח במקרה של מחלה קשה, השאלה איך מגדירים מחלה קשה. נכות ואובדן כושר עבודה , מספיקים להגדרה שכזו? מאליטיס?

GALI
27/08/20 14:59

תשלום חד פעמי אמרה

GALI
02/09/20 13:46

אשמח בכל זאת לדעת יוצר כל המענק מהביטוח. מתי כדי לפנות? יש דרישות?

א-אנונומית
02/09/20 20:57

GALI , לא הבנתי את השאלה. שאלת על מענק מביטוח של מחלה קשה? א\ו ביטוח פנסיה וקרן מנהלים?

אדמונית-1
02/09/20 23:59

אותי מעניין המענק מביטוח של מחלה קשה

GALI
03/09/20 7:38

אני שאלתי על ביטוח בריאות פרטי.. יש סעיף מחלות קשות, סרטן בטוח נכנס, טרשת?

א-אנונומית
03/09/20 21:57

פחות מבינה בזה, אבל אם הבנתי נכון בכל חברת ביטוח ובכל הסכם יש שוני. הבנתי שיש חברות שהגדירו טרשת כמחלה קשה ואחרות שלא, יהיה נחמד אם למישהו יש ניסיון אישי והוא ישתף