מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניהשמנהחדשותכשישנים פחות אוכלים יותר

כשישנים פחות אוכלים יותר

מחקר: חוסר שינה מגביר את הדחף לזלול, בלי קשר למידת הרעב האמיתית

מאת מערכת כמוני
24/02/13
תגובות 3

אנשים עם חוסר בשינה בוחרים מנות גדולות של מזון משמין (צילום: Shutterstock)
אנשים עם חוסר בשינה בוחרים מנות גדולות של מזון משמין (צילום: Shutterstock)

איך ישנתם בלילה? אם לא ישנתם מספיק, כדאי שתשגיחו על עצמכם בסביבת מזון. חוקרים מאוניברסיטת Uppsala מצאו כי אנשים עם חוסר בשינה בוחרים מנות גדולות יותר של מזון משמין בהשוואה למה שהם בוחרים לאכול אחרי לילה של שינה נורמאלית.

 

במחקר קודם, מצאה אותה קבוצת חוקרים כי בקרב צעירים בריאים שלא ישנו לילה אחד בלבד, עלתה הפעילות באזור במוח המעורב בתשוקה לאוכל.

 

במחקר החדש שפורסם בכתב העת Psychoneuroendocrinology החוקרים בחנו כיצד אנשים עם חוסר בשינה בוחרים ממזון שמוגש בבופה (מזנון חופשי).

 

16 גברים בעלי משקל תקין התבקשו לבחור את גודל המנה האידיאלי עבורם, גם כשהיו במצב של שובע וגם כשהיו רעבים. פעם אחת הגברים התבקשו לבצע את זה לאחר לילה בו נמנעה מהם שינה ופעם אחרת התבקשו לעשות זאת לאחר לילה בו ישנו כ-8 שעות.

 

לאחר הלילה בו לא ישנו, הגברים בחרו מנות גדולות יותר של מאכלים עתירי קלוריות. באופן מעניין, הם בחרו מנות גדולות ומשמינות גם לפני וגם אחרי שאכלו ארוחת בוקר, מה שמצביע על כך שחוסר שינה מגביר את צריכת המזון בלי קשר למידת השובע.

 

המחקר מצטרף למחקרים רבים שהגיעו למסקנות דומות. כך לדוגמא, מחקר שפורסם בשנה שעברה מצא כי שינה קצרה ב- 80 דקות הביאה לצריכת 550 קלוריות נוספות ביום.

 

 

Psychoneuroendocrinology, in press, online 18 February 2013

 

תרגום ועריכה: ד"ר דינה ראלט

ד-ר-דינה-ראלט-PhD
07/03/13 19:07

לברוך, הדוגמה של בן גוריון היא לא בהכרח תכלול את רב האנשים...ולאור הנתונים הרבים המתאספים  4 שעות שינה זה בהחלט לא מספיק.

ותודה לפשוט יוגה על מיגוון התרגילים.

פשוט-יוגה
07/03/13 14:20

המאמר בקישור הבא מגדיר מהם נדודי שינה, מפרט מה הסמפטומים והגורמים של נדודי שינה ומציג כלים מעולם היוגה והמדיטציה שעוזרים במניעה וטיפול בנדודי שינה.
http://simply-yoga.co.il/yoga-for-sleep-disorders/

ברוך-הלוי-סגל
02/03/13 22:05

 

 

ה"קושמוש" של בן-גוריון


4 שעות ביממה ישן בן-גוריון והיה פעיל 20 שעות רצופות על מנת לתחזק ולחזק את המדינה שעליה הכריז בה' באייר תש"ח . היה ראש הממשלה ושר הבטחון, הקים את צה"ל, ניהל את מלחמת העצמאות, קלט עליה המונית והקים התנחלות רבתי לישובי העולים. עמד בראש החוג לתנ"ך, הקדיש זמן ללימוד שפות, כתב ספרים, התעמל, עמד על הראש, עסק בשחיה, צעד 10ק"מ מדי יום ובזכות עירותו ועירנותו יש לנו מדינה.


4 שעות שינה ביממה הספיקו על מנת לעכל את מזונו דל הפחמימות.

במצוות רופאו הכינה רעייתו פולה דייסה שהכילה את כל אבות המזון, הויטמינים, המינרלים ויסודות הקורט. בן-גוריון תיעב את הדייסה הזאת וכינה אותה "קושמוש". פולה, שהייתה אחות במקצועה, מילאה בקפידה אחר הוראות הרופא ואילצה את בן-גוריון בתקיפות עדינה "לגמור הכל" מהצלחת והוא

 ציית לה באהבתו אותה.


בן-גוריון אהב מאוד את המדינה הצעירה שהקים,  וידע שאסור להירדם בשמירה על בת-טיפוחיו, גם במחיר האכילה הכפויה של ה"קושקוש"דל הפחמימות.
 

 

הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: