מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותסובלים מסרטן הערמונית? נישואים יגנו עליכם

סובלים מסרטן הערמונית? נישואים יגנו עליכם

העדויות מתחזקות: נישואים שומרים על הבריאות של גברים. והפעם: נשואים עם סרטן הערמונית שורדים יותר


נישואים מגנים על הבריאות (צילום: Shutterstock)
נישואים מגנים על הבריאות (צילום: Shutterstock)

לגברים שהתגלה אצלם סרטן הערמונית סיכוי גבוה יותר לשרוד את המחלה אם אינם רווקים. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Canadian Journal of Urology.

 

חוקרים מה-Mayo Clinic בחנו כמעט 116,000 גברים עם סרטן הערמונית בין השנים 1988 ל-2003. הם מצאו כי גברים נשואים היו בעלי סבירות גבוהה יותר להגיע לרופא שלהם עם גידולים בדרגה נמוכה בשלב מוקדם.

 

עוד נמצא כי גברים שאינם נשואים היו בעלי סיכון גבוה ב-40% למות מהמחלה בהשוואה לגברים שהיו להם בנות זוג. הסיכון הגבוה נותר גם כאשר החוקרים נטרלו השפעות של משתנים מתערבים כמו גיל, דרגת הגידול, הכנסה וכדומה.

 

המחקר מחזק מחקרים קודמים שמצאו כי נישואים מגנים על הבריאות בכלל ובפני סרטן בפרט. כך למשל מחקר שפורסם בשנת 2011 מצא כי לאנשים נשואים סבירות גבוהה יותר לשרוד את מחלת הסרטן. חוקרים נורווגים שבחנו שיעורי תמותה מסרטן במשך ארבעה עשורים, מצאו כי גברים ונשים שמעולם לא נישאו, היו בעלי סבירות גבוהה יותר למות מ-13 סוגי סרטן נפוצים, בהם סרטן הריאה, השד, המעי, הערמונית ומלנומה ממאירה.

 

ההבדל בהישרדות בין אנשים נשואים ושאינם נשואים עשוי להיות קשור לבריאות טובה יותר בתקופת האבחון או היענות טובה יותר לטיפולים ובדיקות. גם התמיכה הרגשית מבן הזוג עשויה להשפיע. בנוסף, לגברים נשואים סבירות גבוהה יותר לאיתור הסרטן בשלב מוקדם יותר, תודות לבת הזוג שמנדנדת להגיע לבדיקות.

 

 

Can J Urol. 2013 Apr;20(2):6702-6

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה