מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהל קהילת ער"ן

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מתנדב ער"ן

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
שיחה חדשה בקהילת: ער"ן - עזרה ראשונה נפשית
לפני 3 שעות | תגובה אחרונה: בשעה האחרונה

לא סתם שאני מוגדרת נכה 100ז%. מקבלת שרמת תפקודי נמוך. קשה לי להתארגן, בגדול לעשות סדר - סדר פיזי וסדר בחיי. בכל זאת מצאתי דרכים להסתדר, להפריד בין היותר ופחות חשוב. אפילו מבינה את התסכול של אחרים על הבלאגן שאני משאירה מאחורי. אבל כל הדברים האלה לא מצדיקים את המציאה המתמיד של משפחתי וגם אחרים להעיר ולהשפיל אותי. קש האחרון איך שבעלי שם שקית זבל ליד מקום ישיבה שלי - אריזות וניירות שאספתי ליד שולחן אוכל בדרך לכניסה כדי שיזרקו. אני זוכה ליותר יחס מעוזרת בית. אולי כי משלמים לה אבל לא נראה לי. היא רואה שאני עושה כמיטב יכולתי ועוזרת לי להתקדם לכיוון הנכון. חשה שמשפחתי דופקת לי על הראש כל פעם שאני אפילו קצת מצליחה להרים אותה. המצב לא יותר טוב עם סמכויות. סל שיקום שאיבדתי כי אני ״יותר מדי כועסת״, משטרה ורווחה שמתנערים ממני בגלל היותי חולת נפש, אי נכונות של בריאות הנפש בכלל ליצור קשר עם בני משפחתי. חשה שהיה יותר קל לכולם להעיף אותי למחלקה סגורה ולשכוח ממני. אתמול התחיל בזה שבעלי העיר אותי על זה שפתחתי מזגן שלא לטעמו, עוד לפני ההערה הזאת לא הייתי במיטבי ושקלתי לבטל את משתכננתי לאותו יום. בכל זאת אספתי את עצמי ואפילו הגעתי מוקדם. גם עשיתי שני סידורים ודרך ועוד שניים בדרך חזרה. הגעתי הבייתה לפני בעלי שהיה בקניות אז עדר המכונית הקל עלי בהכנסת כסא המנוע ל״מקומו״ איך שמוגדר על ידי בעלי אבל לא לגמרי לפינה. שכבתי בנחת בסלון והוא נכנס בהחזרה - מה הצרות שלך היום בזה שלא הכנסת את האוטו למקום. תוך כדי שאני כותבת את המילים האלה אני על סף בכי אבל אני אז ראיתי אדום. פניתי קודם למתוק, אחר כך לשיחה עם ער״ן ובהמשך לתרופת SOS. כל זה רק ההתחלה. לא מחכה לי יום יותר טוב היום. ביי בינתיים. 

תגובות

פיניקס57
בשעה האחרונה

עכשיו עברתי לשירים של תמי ווינט ששרה על הקשיים של להיות אישה. שיש לסלוח לגברים. לא אשמתם שחסר להם קרומוסום X. 

לפני 6 שעות | תגובה אחרונה: לפני 2 שעות

לא מצליח לישון... 

בשבועיים האחרונים לא ישנתי חמישה לילות

יש לי קושי נוראי ללכת לישון, אני מרגיש שאני הולך למות בשעות מאוחרות שאני יודע שאני צריך להיכנס למיטה עוד מעט או כשאני במיטה

פתאום עולים בי זכרונות שבתור ילד הייתי פוחד ללכת לישון, בוכה ובחרדות. אימא שלי הייתה שמה ברדיו דיסק איזו מישהי שהייתה עושה תדרוך להירגע ונשארת איתי קצת ואז הייתה משאירה אותי לבד עם הרדיו. אני זוכר את הפחד והידיעה שהיא תעזוב אותי לבד ולא תישאר איתי כל הלילה, וזו הייתה תקופה ארוכה. היו ימים שלא הייתי מסכים ללכת לישון והייתי יושב בסלון בחושך שעות עד שהייתי נרדם על הספה. אני זוכר את הקולות בלילה של סירנות שעולות ויורדות ורעש עמוק ומפחיד שחוזר על עצמו ואני מבועת בסלון, מפחד לזוז ומרגיש את הקור עוטף את הגוף שלי, מטפס במעלה הגב ונושף על כפות הרגליים.

אני לא זוכר למה זה הפסיק או מתי אבל אני חושב שהפחד הזה חזר אליי שוב. ניסיתי לחפש באינטרנט ולבדוק אם יש כזה באמת פחד או שאני רק מדמיין וגיליתי שיש דבר כזה פחד משינה ויש לי את רוב התסמינים.

אני לא יודע אם באמת יש לי את הפוביה הזו כי באינטרנט גם אם אני אחפש תסמינים של סכיזופרניה אני אמצא הרבה שקורים לי ובדרך כלל דרך האינטרנט אנחנו נוטים להגזים דברים.

ניסיתי ללכת לישון לפני שעה וחצי והקור עטף אותי כמו פעם, הקולות חזרו והתחילה לי בחילה נוראית שניסיתי להחזיק עד שהלכתי להקיא בשירותים. אני מרגיש לא שפוי, אני לא יודע מה לעשות.

אבל אני כן שפוי, אם לא הייתי שפוי לא הייתי מצליח לכתוב ככה, לחשוב ככה ברהיטות.

בכמה מפגשים האחרונים עם המטפל עלו הרבה זכרונות וטראומות שלא זכרתי, אולי זה קשור לזה. 

אני לא מרגיש שאני מתקדם בטיפול מבחינת הרגשה נפשית וצורת חשיבה אבל אני כן שם לב שאני מתחיל לפתוח זכרונות שלא זכרתי ולהצליח לתת טיימליין גם אם לא מדויק בשנים אבל לדעת מה קרה לפני מה בחלק מהטראומות שזה דבר שלא זכרתי לפני. כל העבר עדיין מעורפל לי ואני לא זוכר את הרוב ואת רוב מה שאני זוכר אני לא יודע מתי היה, באיזה גיל הייתי ומה קרה באותה תקופה אבל על חלק קטן אני כן מצליח להאיר ולסדר בראש.

נראה לי שאשאר ער לבנתיים.

תגובות

פיניקס57
לפני 2 שעות

האם הכתיבה מרגיעה אותך. לפחות תעביר לך את הזמן. לי יותר קשה כשאני קמה באמצע הלילה בלי יכולת לחזור לישון אבל אני גם מזדהה עם הקשיים שלך להרדם למרות שאצלי אין פחד מלישון - קושי מהמגרעות של החיים. בשבילי שינה היא בריחה מאוד מבוקשת. מאחלת לך שתמצא פיתרון. 

אתמול ב: 20:12 | תגובה אחרונה: לפני 8 שעות

השעה שמונה בערב, ובתגובות אוסיף אחר כך עוד הרמות לעצמי, יותר מאוחר:

א. שתי פגישות עבודה ממש טובות - קשובה, מדוייקת, מקשיבה ודמברת, נותנת את הפן המקצועי מתוך התאמה ברגישות ובצורה מותאמת, מעודדת ותומכת, מספקת מיומנויות באופן מותאם

ב.ניקיתי וסידרתי את הבית.

ג. לא ויתרתי והלכתי לירקות וקניתי פירות ממש טובים בלא יקר

ד.אכלתי עד עכשיו רק פירות עם קצת שקדים

ה.יזמתי מפגש זום עוד מעט!! עם חברה. ורוצה לשיר בו גם, שזה מרים

ו.עשיתי עוד קצת עבודה לקראת ראשון, וזה יצא ממש מעולה

ז.מבינה ששישי זה גורר למטה ומנסה לא להישאב, ועושה פעולות כדי לא להישאב  - בין השאר כותבת כאן את הדברים החיוביים שאני עושה!!!

ח.דיברתי עם האישה שאני מתנדבת איתה, וגם קבענו להיפגש השבוע לקפה, ויש לי מתנה קטנה בשבילה

ט.דיברתי עם עוד חברה ואולי ניםפגש מחר

י. אני האחראית למלא את החלל שבי, ורק על ידי לעשות דברים טובים קודם כול לעצמי ולהגיד לעצמי דברים טובים  (רושמת בצד עכשיו ירידה על עצמי שעלתה היום ומכווצת לי את הלב כדי לדבר עליה בטיפול ביום ראשון, ועד ראשון ארפה ממנה)

יא. מכינה את הגיטרה כדי שבאמת נשיר קצת בפגישה, ופותחת עכשיו רשת גימל לשמוע שירים יפים עד וחצי.

תודה רבה על המקום הזה, מרחב לתמוך בעצמי ולהיתמך על ידיכם.

 

תגובות

מופידורה
לפני 8 שעות

לא היה קל השישי הזה. מחשבות מתגנבות כל הזמן לקלטול אותי.. למה פה עשיתי ככה 8ופנה עשילתי ככה.. דבר אחד רשמתי לדבר בטיפול ומנסה לא לחשטוב עליו אבל בכלל הבדידות של ימי שישי , איך הגעתי למצב הזה... האעם אלה החיים שלי.. וכן, לעזאזל,

 היו לי חיים קשים מאוד, שרדתי אותם, קשה.. אבל יש לי טיפת שכל היום לעשות לפעמים דברים אחרת, וזה משהו להחזיק ביד... עולה לי רוני קובן שמצטלם עם מישהי שהיא מתנדבת בער"ן דווקא, באחת התוכניות שלו על אנשים בודדים. היא גרה לבד במקום עם טבע וחתוליפ, והוא אומר לה (זה עלה בזכרוני קודם כשהייתי עם החתולים בחוץ) 5אז קובן אומר לה במין צחוק לגלוג ביקורתי "מה, את נהיית כמו הזקנה עם החתולים", ודמיינתי שכשאני מלטםת את החתולים ההלילה השכנים מביטים מבעד לחרכים ואומרים כמובו, ועניתי לו בעיני רוחי "עדיף להיטות הזקנה עם החתולים מאשר הזקנה בלי החתולי." ושלא ישפוט. ושאף אחד לא ישפוט. קשה. כואב. הבדידות הזאת, אבל יחסית ליום שישי עברתי סביר, הצלחתי למתן את הירידות שלי על עצמיף מקווה שאשן טוב, רוצה לאחל לעצמי לישון טוב, לחלוום חלומות טובים (לאף לא סבירים, מבקשת חלומות טובים). ועשיתי הליכה עכשיו, עטוד דבר שייאמר לזכותי, ואעלתי בריא היום סך הכול: בחצי היום הראשון םירות עם שקדים ואגוזים ובלילה כוכוס עם ירקות מוקפצים עם טופו ונבטים. אם מישהו קורא אותי אני מאחלת לילה ממש טוב ותודה לאם מישהו קרא

מנהל קהילת ער"ן

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מתנדב ער"ן

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
רוצים לכתוב בלוג? הצטרפו לקהילת הבלוגרים
המידע והתכנים באתר "כמוני" נועדו להרחיב את הדעת ולשמש כמידע כללי בלבד. תכנים אלו אינם מהווים חוות דעת או עצה מקצועית, או תחליף להיוועצות ישירה עם איש מקצוע מתאים באשר לטיפול הנדרש